• carlssonanna

    BH med vaddade kupor till barn som inte fått bröst?

    Tittade på kläder på Zalando och det finns ju BH i storlek ex 152 dvs ingen kup storlek som är vadderade.

    BH till barn som inte fått bröst än? så att det ska se ut som brösten har kommit?
    Vem köper sånt????

  • Svar på tråden BH med vaddade kupor till barn som inte fått bröst?
  • Glinda från Oz

    Beroende på hur gammalt barnet är tycker jag det är jättebra. Jag minns själv hur ömma mina bröst var då de växte, minsta lilla så gjorde det jätteont. En vadderad kupa funkar lite som en stötdämpare, dessutom slipper man att bröstvårtorna syns.

  • cosinus

    I strl 152 ser jag inte problemet, då är de rätt stora, har mest troligt iaf påbörjat puberteten och bröstutv och som någon skrev, bröst om än pyttiga, är sjukt ömma när de växer.

    Min unge med strl 152 har 65c i bh-storlek och även de är lätt vadderade för att hon tyckte det var skönast med lite mjukt.

  • carlssonanna

    Här är ett exempel om ni inte sett dom innan :)


    Storlek 152
    Detaljer:
    Vadderade kupor, utan byglar

    Förslutning:
    Knäppning i ryggen

  • Undrande Tetris

    Den såg ju jätteskön ut, tunn vaddering för komfort inte utseende! Förstår att man vill ha nått som inte visar bröstvårtorna genom kläderna. Trodde du pratade om typ Victoria secret vaddering när jag läste inlägget först!

  • 98Emelie98

    För min del beror det på hur utvecklat barnets kropp är. Om barnet redan har börjat få bröst så ser jag inget problem med det. Men är barnets bröst ganska platt så ser jag inte någon anledning till att ha en vadderad bh.

    Sen tycker jag att det är stor skillnad på vaddering och push-up. Push-up skulle jag inte köpa till en 12-13 åring.

  • LaFontaine

    En lätt vaddering var ett måste för mig när jag började få bröst. De var så vansinnigt ömma bara armen kom emot och en lätt vaddering dämpade en hel del. 

  • cosinus

    Att det inte är kupstorlek beror ju på att man inte anger det alltid och jag har aldrig sett cl-storlekar och kupstorlek.

    Sportbh-ar t ex har ibland cupstorlek och ibland inte. Badkläder har nästan aldrig kupstorlek i barnstorlekar men ändå ryms ju bröst i de största storlekarna.

    Den du visade på bilden såg helt jämförbar ut med t ex Lindex mjuka 65AA som var de första vi köpte. 

    Förstår ff inte problemet :)

Svar på tråden BH med vaddade kupor till barn som inte fått bröst?