• Anonym (Vän)
    Äldre 9 Nov 23:59
    12199 visningar
    59 svar
    59
    12199

    Han pratar bara om hennes utseende men aldrig om hur hon är som person??

    Har en killkompis som i många år varit gift nu. Grejen är att jag verkligen ibland inte förstår mig på honom. Han har en skitsnygg fru och han pratar gärna om hur otroligt bra hon ser ut vilket verkligen stämmer. Samtidigt kan ha göra mig fly förbannad eftersom han regelbundet kan bedra henne. Ibland när vi bara är ute på AW så kan han avsluta kvällen med att gå hem med någon lite sådär objektivt halvfull tjej. Sen har han haft en älskarinna till och från i fem års tid som är lite halvtjock men som han gärna pratar om med mig om att hon är så smart och härlig. Jag kan verkligen undra vad som händer i hans huvud. Vi har varit vänner i 10 år nu och helt ärligt har jag aldrig hört honom säga en enda positiv sak om henne mer än att hon är snygg, har fina bröst och är bra i sängen plus att hon är en bra mamma till hans barn. Utöver det så hånar han sin frus yrke regelbundet, säger att dom som jobbar inom hennes yrkeskår är direkta idioter, riktigt pantade människor.

    Är det många killar som är såhär? Han är ju aldrig otrogen med folk som är i närheten av så snygga som hans fru men han gillar att prata med dom för han finner detta stimulerande??? Någon som känner igen det här?

    Förövrigt så spelar det ingen roll om jag säger till hans fru att han är otrogen, hon vet redan om detta

  • Svar på tråden Han pratar bara om hennes utseende men aldrig om hur hon är som person??
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 00:08
    #2
    Anonym (orka) skrev 2017-11-10 00:05:49 följande:

    Vilka fina vänner du väljer. 


    Han är en bra vän också. Det här är dock en av hans riktigt vidriga sidor
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 00:13
    #5
    Anonym (orka) skrev 2017-11-10 00:10:19 följande:

    Förstår verkligen inte människor som dig. Hur kan man vilja vara vän med omoraliska människor, bara för att dom är snälla mot just dig? 


    Hur då omoralisk? Hans fru vet om att han är otrogen. Men jag förstår verkligen inte varför han är det. Han är ju objektivt snygg, typ en klar 8 och hans fru är 10 + men han är otrogen med kvinnor som är max 6-7or. Objektivt sätt då
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 00:19
    #6
    Anonym (Man) skrev 2017-11-10 00:11:38 följande:

    Ingen bra man har nära kvinnliga vänner. Är inte ett dyft överraskad hur han håller på när han han har dig som nära vän.


    Vadå?? Det är väl inte mitt fel att han är otrogen. Jag skäller på honom ibland men det är meningslöst han är som han är, bara acceptera. Däremot undrar jag vad han verkligen ser i sin fru och i sina älskarinnor. Han ligger med brudar som har mer avancerade civilingenjörsutbildningar, psykologer, ekonomer och mer högstatus yrken som är rätt fula till utseendet då. Medans hans fru är skitsnygg men är sjuksköterska och sånna är idioter enligt honom ????
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 00:41
    #8
    Anonym (Man) skrev 2017-11-10 00:24:42 följande:

    Nej, det är inte ditt fel men att han vill ha dig som nära vän är ett symptom på att han är en skitstövel. Därför är det inte förvånande att han vanhedrar sin fru.


    Vad tycker du jag ska göra då? Jag har bett honom avsluta relationen med älskarinnan han haft i 5 års tid nu då hon faktiskt verkar vara direkt besatt av honom men det vägrar han att göra. Det är ju ändå bättre med hans AW brudar tycker jag
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 01:01
    #11
    Anonym (Man) skrev 2017-11-10 00:52:05 följande:

    Varför bryr du dig om hur han sköter sitt liv över huvud taget? Skaffa en riktig man, bilda familj och dumpa denna skitstövel på sophögen.


    Vad menar du nu? Jag är i en relation med en person jag redan älskar. Det här är min vän och jag vill seriöst kunna finnas där för honom men vet bara inte hur jag ska vägleda honom rätt. Han börjar bli väldigt "omogen" och hans sätt att vara på börjar bli patetiskt. Det med älskarinnorna och hur han pratar om sin fru.
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 01:07
    #12
    Anonym (Varför vara vän med ett svin..) skrev 2017-11-10 00:58:22 följande:

    Håller med. Strunta i den där personen överhuvudtaget. En sån person är inte värd att vara vän med. Alls.


    Han har många fina sidor och han har hjälpt mig enormt mycket i min karriär, jag hade inte klarat mig utan honom när jag starta mitt egna företag för 9 år sedan. Hade han inte funnits där och piskat på mig hade jag aldrig nått dit jag är idag. Däremot kan jag inte i mitt liv förstå varför han gör som han gör. Någon vinst måste det ju finnas. Samtidigt har jag aldrig förstått mig på hans fru. När vi har parmiddagar sitter hans fru stel som en pinne och liksom rör runt maten på tallriken men hon äter knappt och man kan ju samtidigt känna medlidande med henne då. Hon är snygg, smal och anstränger sig enormt för det. Och så drar han runt vid sidan om med typ riktigt fula sälar.
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 08:21
    #16
    riboflavin skrev 2017-11-10 06:46:22 följande:

    Det verkar ju som om du är det som framförallt värderar människor utifrån deras utseende, han utifrån personlighet numera. Han har ju till och med berättat för dig varför han gör som han gör, hans fru stimulerar inte honom mentalt, antagligen tycker han att hon är supertråkig. Men vill inte lämna pga barnen/marksevicen. Han är ett svin, men hon accepterar ju situationen, antagligen av samma skäl. Eller så trycker han ner henne, är kontrollerande och har ordnat så att en separation blir väldigt svår för henne också ekonomiskt och hon sitter fast i en rävsax.


    Han har egentligen aldrig sagt att just hans fru är skittråkig och att hon inte stimulerar honom mentalt. Däremot säger han att alla i hennes yrkesgrupp är pantade och saknar förmåga till att tänka. Om hon är inräknad till den pantade gruppen vet jag inte.

    Men vi var för någon månad sedan bortresta med varandra bara vi två. Sen på nätterna låg han inne i sitt rum och snacka med sina älskarinnor, mest med en tjej och jag försökte snacka med honom om det. Dels för att det störde mig just när jag ville sova men även för att det är rätt rubbat. Han förklara bara att han prata med sin familj också och inte bara älskarinnan, men det är också en intressant grej. Han pratar om hur han älskar familjen. Men jag hör aldrig honom säga just att han älskar sin fru utan sina barn.

    Sen va han ju otrogen på semestern också men då va det bara någon som han typ bara för en natt.
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 08:37
    #19
    Anonym (Inte bra nog) skrev 2017-11-10 08:29:15 följande:

    Snygga och framgångsrika kvinnor vill inte beblanda sig med svin. Därför så är han bara otrogen med ful tjejer. Kvinnor som har allt väljer också sina relationer med mer omsorg. Han är helt enkelt inte bra nog för bättre kvinnor.

    Du borde verkligen tänka över din vänskap med honom. Om han kan bete sig så illa mot sin fru så kan han göra det dubbla mot någon som bara är en vän. Dessutom ser det illa ut inför andra. Om du umgås med någon som är så otrevlig, fördomsfull och svinaktig så är det många som tänker att du är samma skot.


    Kanske något sånt. Han kan inte få någon som är snygg och smart på samma gång. Samtidigt så tror jag att han inte skulle vilja ha en fru han var jämlik med. Han tjänar så otroligt mycket mer än henne och tror han uppskattar det. Han är den på tronen hemma
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 11:24
    #21
    JagSägerDåDet skrev 2017-11-10 11:05:06 följande:

    Vad är det för yrke frun har som han talar nedlåtande om? Bara nyfiken


    Sjuksköterska
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 14:25
    #25
    Anonym (T) skrev 2017-11-10 12:07:02 följande:

    Vissa män vill att frun återspeglar deras framgång mer än fungerar som en livspartner och då är det förstås viktigare att frun är snygg än ett meningsfullt sällskap. En snygg fru signalerar att han hade valmöjligheter, antagligen p.g.a. sin framgång och ekonomi (?), och kunde få en 10. De mindre snygga kvinnorna skulle, bland personer med din väns kvinnosyn, signalera att han fick "nöja sig" och därmed inte är så framgångsrik som han vill framstå. Till och med du beskriver dessa kvinnor som fula "sälar", trots att de verkar vara intressanta personer enligt din vän, så du om någon borde förstå det resonemanget.   

    Jag kan tänka mig att din vän egentligen aldrig ansträngde sig för att lära känna sin fru eftersom han uppenbarligen främst värdesätter hennes utseende och föraktar hennes yrkesval. Han vet sannolikt inte vad hon drömmer om, hur hon ser på honom eller vem hon egentligen är. Om hon känner till hans älskarinnor har hon säkert köpt den dealen. Hon ger honom sex och prestige genom sitt yttre och hon får tryggheten av en kärnfamilj och kanske hans inkomst i utbyte.

    För den som vill ha en meningsfull relation med en jämställd partner är det förstås ett obegripligt upplägg, men jag har levt tillräckligt länge för att inse att var och en blir salig på sitt vis och att man inte alltid kan förstå orsakerna till folks beteende. 

    Nästa gång de kommer på parmiddag hos er kan du ju försöka inkludera frun i konversationen i stället för att bara låta henne sitta där. Hon kanske är blyg eller tycker att ni, inklusive hennes egen man, är ett gäng trista självupptagna snobbar som sällan möter den verklighet hon själv arbetar i. 

    Sedan får man hoppas att din vän inte blir allvarligt sjuk och måste förlita sig på sjuksköterskor som enligt honom är "idioter". Är det något han borde skämmas över så är det sin egen idiotiska syn på en av våra viktigaste yrkesgrupper. (Nej, jag är inte sjuksköterska men värdersätter dem enormt som anhörig till svårt sjuka personer.)       


    Låter ju fruktansvärt tragiskt när man lägger fram det på det där sättet iaf. Låter ju rätt rimligt någonstans, särskilt då han haft en älskarinna i fem års tid som han pratar väldigt mycket om. Hon är liksom med i hans tankar och han beskriver mer hur "härlig" och "smart" hon är.

    Ibland känns det verkligen inte som jag når honom heller. För fem år sedan så fria han till henne en fredag. På söndagen va vi ute på en hotellbar och han gick ju då och ragga upp en tjej direkt när vi kom dit. Alltså bara två dagar efter frieriet. Jag har försökt luska varför han ens gifte sig då eftersom det är lite konstigt att vilja vara otrogen så kort därefter då och han mer tyckte på axlarna och sa att det var något man skulle göra. Aldrig några känslor om att han verkligen älskar kvinnan han lever med.

    Och det där om att han hatar sjuksköterskor har jag aldrig förstått. Har aldrig däremot vågat fråga om han tycker sin fru är lika bombad men han säger ju att det är oambitösa,icke drivna nickedockor som jobbar som sjuksköterskor, socionomer och lärare. Liksom den lägsta gruppen i samhället som låssas gå på universitet men kommer ut från utbildningen och är mer iq befriade än när dom började utbildningen.

    Jag vet inte om jag ska försöka stötta honom på något sätt ut ur relationen eller hur jag ska bemöta honom. Han verkar ju inte egentligen helt nöjd över situationen.
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 15:50
    #28
    Anonym (usch) skrev 2017-11-10 15:31:24 följande:

    vet du ts, ens val av vänner säger rätt mycket om en själv, så det du tycker om din kompis speglar av sig på oig för andras undrar ju hur du kan vara vän med honom.

    det spelar ingen roll att han kanske är snäll på andra sätt och har hjälpt dig etc för nej han är ingen fin människa

    vill du verkligen att han ska smutsa av sig på sig för det gör han ju nu

    Att hon inte äter mycket kan ju vara för att hennes man är ett riktigt kräk

    Nej jag blir arg på dig också ts som håller en sån gris om ryggen, hade inte velat vara vän med någon av er och definitivt inte ha en partner som har en sån vän för då hade jag aldrig litat på dig heller,


    Världen är inte svart och vit. Jag vill försöka hjälpa honom då jag faktiskt bryr mig om honom och bryr mig även om barnen. Att hon väljer att äta fettsnåla produkter och petar i sin mat är upp till henne. Han uppskattar väldigt mycket som har mycket former och som inte är sönderopererade.
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 16:44
    #30
    Anonym (??) skrev 2017-11-10 16:20:25 följande:

    Tycker inte alls att det är konstigt att han är otrogen med fulare kvinnor. Det är ju inte så att man per automatik förälskar sig i en kvinna/man bara för att denne är vacker!  Utseendet har sällan något med saken att göra om man saknar något i ett förhållande. Du vet nog att även vackra filmstjärnor har blivit bedragna av sina partners med alldagligare kvinnor/män.

    Jag hade en kille förut som var rent estetiskt vacker, men så oerhört tråkig och utseendefixerad (egenkär). Han förlitade sig alltför mycket på sitt utseende och ansträngde sig inte såsom många andra behöver göra. Han hade ingen humor och pratade mestadels bara om sig själv. Aldrig att jag stannat kvar med honom bara för att han var snygg, jag förälskade mig väldigt snabbt  i en "fulare" kille.

    Snygghet hjälper bara till för att locka till sig det motsatta könet, men det krävs personkemi och mycket annat för att det ska fungera i längden.

    Att han är otrogen innebär dock att felet ligger hos honom. Kanske har han svårt att vara trogen och söker ständig bekräftelse, ständig spänningssökare eller så tycker han att hans vackra fru inte tar initiativ i sexlivet (har tråkigt sex).

    Oavsett vad så är han en fullkomlig idiot. Att han beklagar sig över hennes yrkesval är säkert ett sätt att projicera sina egna brister på. Med tanke på hennes utseende lär hon åtminstone inte sakna intresserade partners den dagen hon väljer att lämna skiten. Vill hon bara ge igen så lär det inte saknas frivilliga.

     


    Men han verkar ju mest vilja inleda kk relationer med framgångsrika kvinnor, som har en bra utbildning som han vill prata med. När vi då vi utomlands för inte så länge sen låg han ju på nätterna och prata med sin kk. Jag hörde till viss del samtalen och då handla det mest om va vi gjorde på dagarna sen något om någon dokumentär han sett. Jag tycker väl det är jobbigt hur han helt verkar håna sin fru, ibland "smutskastar" han även henne öppet bland barnen. Typ säger till sin dotter "ska vi pyssla ikväll?" Och sen bara "ja men då är inte mamma med mamma hatar det hon gillar bara att sova" och då står hon en bit ifrån och jag tycker väl inte att hans dotter har med det att göra
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 19:27
    #31
    jeanette02 skrev 2017-11-10 05:13:38 följande:

    Vilket otroligt praktsvin. Verkar väldigt ointelligent.

    Sedan prata nedlåtande om en så kunnig och arbetsam yrkesgrupp som sjuksköterskor utgör.

    Han verkar ju störd faktiskt med det beteendet som du beskriver.

    Hoppas hon lämnar någon gång. Hur kan man stå ut med detta? Hon kan ju knappast vara lycklig.

    Jag själv skulle nog ha väldigt svårt att se en vänskap med en sådan här person.

    Är du fortfarande beroende av den här hemska människan genom ditt yrke?

    Annars svårt att förstå en vänskapsrelation.

    Tycker människor med sådant skitbeteende som han visar upp ska man bara släppa...


    Hon verkar uppskatta relationen annars hade hon väl lämnat. Jag tycker att han agerar omoraliskt men människor kan göra fel men behöver inte vara fel
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 22:12
    #32
    Anonym (märkligt) skrev 2017-11-10 15:21:26 följande:

    Alltså din fråga är lite märklig tycker jag. Din kompis som du beskriver verkar vara ett riktigt jävla ärkenöt, extremt korkad med noll moral. Frågan blir då rätt konstig, det är som att jag skulle beskriva en riktigt pantad bimbo med noll moral och fråga om  det är vanligt att tjejer är så?

    Svaret är, visst finns det många nötter, men hur vanligt det är är svårt att säga, jag skulle tippa på att de flesta inte är så.

    Sen undrar jag varför du är kompis men en sån nöt? Vad får du ut av att vara kompis en ett sånt ärkearsel? Jag skulle tycka det var allmänt jobbigt att bära omkring på hans lögner. Jag hade bett honom växa upp och hålla käften om sina äventyr.


    Jag bär inte på hans hemligheter, hans fru har kommit på honom flera gånger. Bland annat med en yngre tjej som va hans praktikant. Hon blir bara sur några månader sen går det över
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 21:05
    #41
    Anonym (disa) skrev 2017-11-11 12:45:12 följande:

    Alltså, varför bryr du dig så himla mycket? Du kan inte hjälpa människor som inte vill bli hjälpta. Fokusera på hur du vill ha det istället? Är han schysst med dig? En grundförutsättning för att ni ska vara vänner? Egentligen det viktigaste. Är han även en moralisk schysst person, rent generellt? Alla människor har sina skavanker, även vänner men man vill ju inte vara vän med praktarslen.


    Moralisk vet jag inte. Vi har vårt synsätt, vi vill ta oss fram och armbågar oss båda fram i livet. Vi har ett fast mål och kör mot det. Ibland mår andra människor dåligt av det, men jag tänker inte ta på mig ansvaret för att trösta jordens alla människor. Dessutom så tycker väl jag han beter sig jävligt svinaktigt mot sin fru. Jag kan genuint undra om han verkligen älskar henne eller om hon mer är som en båt eller bil eller något annat. Han vill ju träffa sin älskarinna bland annat och prata om livet alternativt pratar han med mig eller hans killkompis men vet inte om han faktiskt pratar så mycket med henne. Många gånger känns det inte riktigt som dom faktiskt samtalar med varandra. Men hon är inte så mycket bättre själv. Jag har aldrig uppfattat det som att hon heller uppskattar honom på riktigt. När han pratar kan hon många gånger se extremt besvärad ut. Så jag vet inte om hon mest uppskattar livet han kan erbjuda henne.
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 23:31
    #43
    Anonym (Sorgligt) skrev 2017-11-11 21:11:13 följande:

    Sorglig människa. Tragiskt liv. Livet är kort, lever man på det där sättet lämnar man inte något gott efter sig. Hoppas du har fler vänner...


    Jag uppskattar den vänskapen men jag undrar va det är för anledning till att han gör såhär mer. Har han bara valt en kvinna som är snygg men som han ska visa upp? Ibland låter det ju nästan som han är mer besatt av en av sina kks istället och berättar om vad hon gör, säger, arbetar mer och typ höjer henne till skyarna. Och jag tänker mer "lägg ner du sårar ju faktiskt den tjejen". Kan inte riktigt se hans motiv. Han har bokat in en julmarknad i en annan stad med henne nu och hotellnatt och tvingat mig att säga att han är borta med mig istället
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 11:57
    #45
    huskur skrev 2017-11-11 23:59:46 följande:

    "Tvingat"? Hur då? Är han våldsam alltså? Hotar han dig?


    Jag känner mig tvungen att göra det annars. Generellt gillar inte folk att man berättar
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 19:20
    #47
    Anonym (märkligt) skrev 2017-11-12 17:01:12 följande:

    Tragiskt, vissa människor har tyvärr inte någon självkänsla och står ut med vilket svin som helst. Men varför är du kompis med ett sånt as?


    Behöver ju inte handla om det. Hon kanske faktiskt bara köper att han är ett svin för att hon skulle förlora i status om hon lämna honom
  • Anonym (Vän) Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 20:51
    #50
    -1
    Anonym (MC) skrev 2017-11-12 20:33:24 följande:

    Är det den ursäkten du själv använder för att inte droppa honom som vän ts?

    Kanske något att fundera på.. för de allra flesta människor fortsätter inte att umgås med människor som dom tycker beter sig som ett svin.

    Du kan inte förändra honom men kanske han får sig en tankeställare om ni som är era vänner tar avstånd från hans beteende, som det är nu så vet han ju att klarar sig undan och kanske till och med tror att ni tycker hans beteende är ok eftersom ni inte markerar.

    Nej 'gör slu't med din vän ts eller acceptera att du har samma låga moral som han har.


    Jag måste väl någonstans ha samma moral som han ja. Men samtidigt inte sämre moral en hans fru. Vad gör hon i den relationen? Alla har alltid sett henne som ett våp och någon som vill få en bra ekonomi. Dom få gångerna jag hört henne prata är det som att höra en papegoja typ "folk inom vården ska ha rätt till heltid" och jag skulle gärna vilja att hon utveckla sina tankegångar kring det. Men det kan hon inte utan hon har bara hört någon säga det och det låter bra. Man kan självklart tycka att man ska ha rätt till heltid men jag har aldrig hört henne säga något som "det där är snart" hon saknar driv. Hon är lite som en snygg och död fisk som bara följer strömmen och inte tycker så mycket
Svar på tråden Han pratar bara om hennes utseende men aldrig om hur hon är som person??