• Äldre 10 Nov 04:02
    1416 visningar
    8 svar
    8
    1416

    Hjälp!! Behålla mot mannens vilja?

    Jag är gravid i vecka 5 och min sambo vill helst att jag gör en abort vilket jag vägrar göra, har gått igenom 2 hemska aborter och han vet mycket väl att jag inte vill göra fler aborter.

    Jag tänker lite så här att kan man ha oskyddat sex och komma i tjejen och man vet ju hur barn blir till. Då kan man väl ta sitt ansvar/sitt kasst. Eller?

    Jag har tidigare haft preventivmedel men då jag mådde så psykiskt dåligt av p-pillerna så valde jag att sluta med dom, det var inte värt det och han visste hela tiden att jag inte var skyddad så det kom inte som en nyhet för honom.

    Han visar totalt ointresse för mej och för denna graviditet, jag funderar på att lämna honom, visst jag älskar honom så himla mycke men jag vet inte om jag kan leva med någon som vill tvinga mej till abort? Detta är endast för att jag ej har jobb och inkomst. Hade jag haft en bra inkomst så hade han vela behålla. Snälla hjälp!!

    Någon annan som går igenom samma sak?

  • Svar på tråden Hjälp!! Behålla mot mannens vilja?
  • Äldre 10 Nov 04:07
    #1

    Hur slarvig har du och dina sexpartners varit med preventivmedel egentligen ? Det finns liksom fler än bara p-piller och kondom... Och var du själv rädd för att bli på smällen ? Om ja, varför körde ni oskyddat och dessutom lät honom komma i dig ? Dock så får han stå sitt kast om ni körde oskyddat, är man så rädd för en graviditet så får man helt enkelt ge fan i att knulla.

  • Äldre 10 Nov 04:12
    #2

    Abort är inte en preventivmedelsmetod, så nej jag tycker inte du ska göra abort. Särskilt inte när du faktiskt gjort flera tidigare . Samtidigt är det ingen optimal situation då du beskriver att du står utan försörjning . Jag tycker att han får ta sitt ansvar om han vetat att möjligheten finns- annars tar man ansvar för skydd men det betyder inte att han med säkerhet kommer finnas där för dig o barnet vilket du behöver förena dig med i tanken ifall du behåller. Fundera över framtiden , tillsammans eller ej och börja sedan planera så att du har en trygg boende- livssituation när det närmar sig!

  • Äldre 10 Nov 06:27
    #3
    Vargaflickan skrev 2017-11-10 04:07:50 följande:

    Hur slarvig har du och dina sexpartners varit med preventivmedel egentligen ? Det finns liksom fler än bara p-piller och kondom... Och var du själv rädd för att bli på smällen ? Om ja, varför körde ni oskyddat och dessutom lät honom komma i dig ? Dock så får han stå sitt kast om ni körde oskyddat, är man så rädd för en graviditet så får man helt enkelt ge fan i att knulla.


    Först och främst, sexpartners?? Det står klart och tydligt sambo!! Han vägrar kondom och jag kan inte ha något preventivmedel. Jag har inte varit rädd att bli med barn, jag har en flicka på 4 år.

    Sen fråga jag inte om preventivmedel.

    Sluta va så spydig, det hjälper inte alls kan jag säga.

    Måste du döma och vara spydig behöver du inte kommentera alls!
  • Äldre 10 Nov 06:39
    #4
    Snuttis2 skrev 2017-11-10 04:12:38 följande:

    Abort är inte en preventivmedelsmetod, så nej jag tycker inte du ska göra abort. Särskilt inte när du faktiskt gjort flera tidigare . Samtidigt är det ingen optimal situation då du beskriver att du står utan försörjning . Jag tycker att han får ta sitt ansvar om han vetat att möjligheten finns- annars tar man ansvar för skydd men det betyder inte att han med säkerhet kommer finnas där för dig o barnet vilket du behöver förena dig med i tanken ifall du behåller. Fundera över framtiden , tillsammans eller ej och börja sedan planera så att du har en trygg boende- livssituation när det närmar sig!


    Tack för ditt svar, nä jag vet att abort inte är en preventivmedelsmedtod men han verkar tro det.

    Vad gäller inkomst så ser det ljust ut då jag ska plugga klart några kurser och söka jobb så jag efter mammaledigheten har ett jobb. Vad gäller boende så är det ju oklart om jag ska lämna sambon eller inte, jag vill leva med honom men jag vet inte om jag klarar av att bo med någon som visar sånt här ointresse. Isf kommer jag bestämma mej ganska snart för att lämna honom och kommer då flytta så dom delarna är jag inte orolig över. Mer om någon är i samma sits där mannen i förhållandet kräver abort men tjejen vägrar göra abort, jag kommer inte kräva nånting av pappan till barnet om jag lämnar honom. Men väljer han att fortsätta leva med mej så väljer han även barnet, vilket jag självklart hoppas på.
  • Äldre 10 Nov 07:01
    #5

    Det är en tuff situation. Att inse att ens partner är beredd att ge upp förhållandet pga barnet när bägge två varit insatta i situationen att ni är oskyddade. Jag anser att han om han absolut inte tycker att ni skulle ha barn nu innan du har inkomst skulle sett till att skydda sig. Du verkar känna att det löser dig ändå och vill ha barnet och då är ju inte skydd lika relevant. Men jag förstår att det är svårt att gå igenom graviditet och föräldraskap själv som det kanske blir om du väljer att behålla. Valet är ändå ditt i mina ögon...

  • Äldre 10 Nov 07:33
    #6
    Charlieellerså skrev 2017-11-10 07:01:58 följande:

    Det är en tuff situation. Att inse att ens partner är beredd att ge upp förhållandet pga barnet när bägge två varit insatta i situationen att ni är oskyddade. Jag anser att han om han absolut inte tycker att ni skulle ha barn nu innan du har inkomst skulle sett till att skydda sig. Du verkar känna att det löser dig ändå och vill ha barnet och då är ju inte skydd lika relevant. Men jag förstår att det är svårt att gå igenom graviditet och föräldraskap själv som det kanske blir om du väljer att behålla. Valet är ändå ditt i mina ögon...


    Ja det är fruktansvärt tufft. Jag har länge vela haft ett till barn och självklart håller jag med honom att det är lite fel tid nu när ja inte har bättre inkomst men det kommer lösa sig. Jo han har kunnat skydda sig absolut men han valde att inte göra det. Jag är beredd på att gå igenom detta utan honom men jag har min familj samt massa vänner som stöttar mej, så ja kommer inte känna mej ensam på så sätt. Men jag önskar självklart att min sambo ändrar sig, att det är chocken som talar.

    Jag är så rädd att förlora honom men jag kan som sagt inte göra abort när ett till barn är något jag drömt om länge (gick in i detta förhållande gravid men valde då abort då pappan ja dejta visade sig vara störd, och vela inte ha tjafs med familjerätten åh allt då han skulle dra in dom osv.) Den aborten ångrar jag än idag, fast det va mest rättvist mot barnet.
  • Äldre 10 Nov 07:43
    #7
    längtarefternr2 skrev 2017-11-10 07:33:11 följande:

    Ja det är fruktansvärt tufft. Jag har länge vela haft ett till barn och självklart håller jag med honom att det är lite fel tid nu när ja inte har bättre inkomst men det kommer lösa sig. Jo han har kunnat skydda sig absolut men han valde att inte göra det. Jag är beredd på att gå igenom detta utan honom men jag har min familj samt massa vänner som stöttar mej, så ja kommer inte känna mej ensam på så sätt. Men jag önskar självklart att min sambo ändrar sig, att det är chocken som talar.

    Jag är så rädd att förlora honom men jag kan som sagt inte göra abort när ett till barn är något jag drömt om länge (gick in i detta förhållande gravid men valde då abort då pappan ja dejta visade sig vara störd, och vela inte ha tjafs med familjerätten åh allt då han skulle dra in dom osv.) Den aborten ångrar jag än idag, fast det va mest rättvist mot barnet.


    Hoppas att det löser sig till dig bästa och har barnet en engagerad förälder och är så efterlängtat tror jag att det blir bra oavsett. Finns många som väljer att skaffa barn själva som inte hottar någon att dela livet med och de barnen har det nog oftast lika bra som de som har två föräldrar.
  • Äldre 10 Nov 08:30
    #8
    Charlieellerså skrev 2017-11-10 07:43:18 följande:

    Hoppas att det löser sig till dig bästa och har barnet en engagerad förälder och är så efterlängtat tror jag att det blir bra oavsett. Finns många som väljer att skaffa barn själva som inte hottar någon att dela livet med och de barnen har det nog oftast lika bra som de som har två föräldrar.


    Det hoppas jag med, jag och sambon ska prata ut ikväll så får se hur det kommer gå. Barnet är efterlängtat från mej och kommer göra allt för att det ska gå bra.

    Inte gjort annat än att gråtit sen onsdag kväll, känner mej mest sårad över hur han "behandlar" mej och denna situation =[
Svar på tråden Hjälp!! Behålla mot mannens vilja?