• Shishii

    Hjälp mig förstå symptomen!!

    Hej alla fina!

    Jag försöker nu bli gravida med första barnet. Wuuhuu! Jag har ätit p-piller väldigt länge och därmed inte haft "riktig" mens. Har tagit ett par månader för ägglossning att komma igång men i onsdags fick jag ett solklart positivt ägglossningstest så det vart mys på en gång med maken!

    Nu till frågan:

    Idag har jag fått så ömma bröstvårtor (gör nästan ont), känner mig konstig i kroppen, är riktigt svullen i tjejmagen med ett molnande värk och "stick" i livmodern. Förstår att det kan vara väldigt olika men har någon kännt av graviditetstecken så tidigt?! (om detta nu vore en graviditet) Eller är det snarare ägglossningen som är boven? Har ju inte haft mens på länge men kan inte minnas mig ha haft ömmande bröst och dylikt tidigare vid ägglossning! Ååååh, vad tror ni?! Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Hjälp mig förstå symptomen!!
  • EpicNurse

    Det är ägglossningen. Ägget har ju precis isf blivit befruktat och fäster i livmodern om 4-5 dagar. Först då kan man få symtom som beror på graviditet.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Shishii
    EpicNurse skrev 2017-11-10 18:29:45 följande:

    Det är ägglossningen. Ägget har ju precis isf blivit befruktat och fäster i livmodern om 4-5 dagar. Först då kan man få symtom som beror på graviditet.


    Ja det va min första tanke också, blev lite fundersam dock då jag hade ägglossning i onsdags och fick symptomen nu...vi får försöka Tills det tar sig
  • Michakaj1991

    Japp.jag hade liknande symtom. Och mådde som du då var det ändå 2 veckor kvar till min nästa mens. Det var ingen ägglossning utan jag var gravid. Så man känner olika jag kände av redan 1-2 veckan.

  • Shishii
    Michakaj1991 skrev 2017-11-10 23:42:25 följande:

    Japp.jag hade liknande symtom. Och mådde som du då var det ändå 2 veckor kvar till min nästa mens. Det var ingen ägglossning utan jag var gravid. Så man känner olika jag kände av redan 1-2 veckan.


    Åh så härligt :) har fortfarande riktigt RIKTIGT ömma bröstvårtor...tänker att det inte riktigt kan bero på äggglossning längre då det är dag 4 med ägglossningssympton isåfall....
Svar på tråden Hjälp mig förstå symptomen!!