• Äldre 10 Nov 18:04
    3971 visningar
    4 svar
    4
    3971

    Vägglöss i vår lägenhet

    Hej nu har jag, min sambo och 4 månaders bebis levt med vägglöss sen i somras.

    Vi flyttade in i en lägenhet i våras och då hade fastigheten haft vägglöss eller så fick fastigheten det strax efter vi fick i alla fall ingen information om att det funnit/kommit vägglöss.

    Jag var gravid och när vår bebis var nyfödd flyttade vi till en annan lägenhet i samma lägenhets hus. Trappuppgången bredvid och det var då vi upptäckte vägglössen. Vi hade 70 tal bett över hela kroppen och vår lilla bebis hade såklart också blivit biten överallt.

    Jag upptäckte det genom att sommaren var över och vi fortfarande fick alla dessa ?myggbett? då tittade jag igenom sängen och hittade en vägglus i storlek av en nyckelpiga.

    Blev såklart jätte upprörd och ledsen med tanke på att min bebis blivit biten av vägglöss sen hen föddes!! Känner mig som en hemsk mamma. (Betten syntes inte alls lika tydligt på bebisen då han inte kan klia sig)

    När jag ringde hyresvärden var han inte ens förvånad över vägglössen och sa att sanerings företaget skulle ringa upp mig vilket dom gjorde och vi fick en tid för sanering 5 dagar senare!!! Fick också skit dålig information från saneringsföretaget då jag var tvungen att lämna lägenheten för jag tänker inte låta min bebis bli biten. Fick dålig information om hur jag inte skulle sprida vidare lössen. Jag hittade löss i babyskyddet och sanfirman sa att jag skulle ?skaka av det? och sen sätta ner min bebis där! Jävla idioter.

    Vi har betalar full hyra under den här tiden och jag och pappan till barnet kan inte bo ihop pga någon måste ligga i sängen som LOCKBETE för att locka fram lössen så dom får i sig giftet. Så han betalar och ligger där och blir biten då dom inte dör på en gång.

    Lägenheten har värmts upp en gång och besprutats 2 gånget men det försvinner inte och jag orkar inte ta han om bebisen helt själv och vara utan min pojkvän och han missar massa tid med vår bebis!

    Jag mår så psykiskt dåligt över allt det här! Min kropp orkar inte jag är trött hela tiden, stressad och har ont i magen varje dag! Vår första tid med våran bebis blir inte alls lycklig.

    Lägenheten har 3 månader uppsägning.

    Kommer behöva slänga alla möbler och vill flytta men vi kommer inte ha råd att att betala 2 hyror. Kan man säga upp med omedelbar verkan eller vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vägglöss i vår lägenhet
  • Äldre 10 Nov 20:39
    #4

    Jag är inte medlem där.. kan man bli det idag och få hjälp?

Svar på tråden Vägglöss i vår lägenhet