• Anonym (undra­r)
    Äldre 10 Nov 20:17
    961 visningar
    6 svar
    6
    961

    kört för mig?

    Är det kört för mig eller? 


    Är 28 och jag har ingen utbildning, inga fullgoda gymnasiebetyg. Är det för sent för mig att ´´bli något´´? 


    Har bara haft en fast anställning och det var inget att hurra för, några tillfälliga sommarjobb  samt gått sjukskriven och i arbetsträning. Är så nervös att blivande arb. givare kommer fråga om min nuvarande period , att de kommer tro jag är dålig eller lat eller något, att de drar sig för att anställa mig pga tidigare utbrändhet .  


    Finns det hopp? 


     

  • Svar på tråden kört för mig?
  • Äldre 10 Nov 20:19
    #1

    Klart det finns hopp.

    Man ska inte gå och tänka i dom banorna.

    Det enklaste man kan göra är att vara ärlig mot arbetsgivare då har man gjort vad man kunnat

  • Anonym (Jodå)
    Äldre 10 Nov 20:21
    #2

    Ja, gå en utbildning där du får gymnasiekompetens, ta körkort om du inte har och sen kan du söka lite bättre jobb. Eller söka in på högskolan, finns ju jättemånga som pluggar efter 30. Jag vet en som bytte bana från rörmokare till psykolog efter 30.

  • Caramb­olan
    Äldre 10 Nov 20:21
    #3

    Det finns hopp, men välj studier som garanterat leder till jobb. Blir du till exempel mattelärare så kommer ingen bry sig om att du haft en seg start på arbetslivet, de kommer ändå slåss om att anställa dig. Däremot bör du kanske inte välja med hjärtat och söka fluffiga media- eller samhällsvetarutbildningar där varje litet skitjobb kommer sökas av dig och av 300 andra.

  • Anonym (Drivk­raften är det viktig­aste)
    Äldre 10 Nov 20:41
    #4
    Anonym (undrar) skrev 2017-11-10 20:17:06 följande:

    Är det kört för mig eller? 

    Är 28 och jag har ingen utbildning, inga fullgoda gymnasiebetyg. Är det för sent för mig att ´´bli något´´? 

    Har bara haft en fast anställning och det var inget att hurra för, några tillfälliga sommarjobb  samt gått sjukskriven och i arbetsträning. Är så nervös att blivande arb. givare kommer fråga om min nuvarande period , att de kommer tro jag är dålig eller lat eller något, att de drar sig för att anställa mig pga tidigare utbrändhet .  

    Finns det hopp? 

     


    Dina arbetsgivare bryr sig mest om du har drivkraft eller ej.

    Jag har jobbat inom produktion i 8 år nu (är akademiker/produktionsingenjör), och har sett folk som börjat utan utbildning, som produktionsmedarbetare, som jobbat sig uppåt, så småningom tagit ledarkrisen och blivit produktionsledare.har man bara huvudet på skaft och driv, så kommer man vidare.
  • Anonym (Drivk­raften är det viktig­aste)
    Äldre 10 Nov 20:42
    #5

    * ledarkurser

  • Äldre 10 Nov 21:11
    #6

    Herregud du har 40 år kvar i arbetslivet. Använd fem av dessa år till att plugga det du behöver för att sedan få ety vettigt jobb. Om man skaffar en solid utbildning så är tidigare slarvliv raderat från cv.

Svar på tråden kört för mig?