• Anonym (Anonym)

    abort i v.15 ångrar mig grovt

    Fick reda på att jag var gravid när jag va i vecka 5. Jag hade inga tankar alls på att göra abort. Har gjort det en gång innan i tidig vecka och ville verkligen inte göra det igen. ( jag gick på p-piller )

    Jag och killen har varit tillsammans 6år och har ett mycket ostabilt förhållande.

    Han ville absolut inte ha kvar det och hota mig med att jag skulle göra abort dagligen om jag inte gjorde det skulle jag ? får se? och jag va ? en äcklig människa som inte respekterade honom?. . Jag brydde mig inte jag skulle ha detta med eller utan honom. Men dem två senaste veckorna ändrades mina tankar, jag tänkte jag inte skulle klara detta själv, ska barnet inte ha någon pappa? Gör jag rätt ? Är jag egoistisk?

    När jag boka abort va jag tveksam, minuten innan jag stoppa tabletten i munnen va jag tveksam, men jag sa jag va säker. Nu har det gått två dagar och jag mår piss jag känner mig så äcklig. Jag vill inte ens äta för jag får dåligt samvete, jag gråter konstant jag vill bara dra tillbaka tiden jag ångrar mig över allt annat de va inte detta jag ville VARFÖR GJORDE JAG DET? Jag har inte direkt någon jag kan prata med. Finns det någon som genomgått en abort och ångrat sig grovt? Vet inte vad jag ska göra .. gjort är gjort ... men jag kan inte sluta tänka på detta stora misstaget jag gjort

  • Svar på tråden abort i v.15 ångrar mig grovt
  • Anonym (En till)

    Här har du en som också gjort abort.

    Vi fattade beslutet att ta bort det.

    Jag kommer ihåg Känslorna i kroppen "aldrig i livet" och att det kändes så självklart.

    Det är dom känslorna jag lutar mig tillbaks på i tanken när jag får ångest över beslutet ibland flera år senare. Gjort är liksom gjort. Det jag har lärt mig är att aldrig mer ha oskyddat sex.

    Styrkekram!

  • Anonym (Vera)

    Jag tycker att du ska kontakta kvinnokliniken och be att få tid att gå och prata hos kurator. Du ska absolut inte behöva må så här dåligt.

    Men jag tror att du trots allt ändå fattade rätt beslut. Sätta barn till världen med en far som hotar barnet redan som foster? Nej, det hade inte varit en bra ide. Varken för dig eller barnet. Den mannen låter inte som någon snäll man. Jag tycker att du ska fundera på om du lever med rätt man. Du är värd så mycket bättre. Och du vill ju ha barn som jag förstår? Om han inte vill bli förälder med dig efter 6 år så är det nog kört. Och efter att så gott som tvingat dig till den här aborten så borde du inte vilja ha barn med honom.

    Stor kram till dig, se till nu att du får det stöd och den hjälp du behöver. Och jag hoppas att du får kraft att ta dig ur detta förhållande och hitta en bra man!

  • Anonym (Jag)

    Jag har gjort abort i vecka 13. Min pojkvän ångrade sig och kände sig inte redo. Jag ville inte tvinga honom att bli pappa...

    Har aldrig ångrat något så mycket! Två år sedan nu.

    Mådde så sjukt dåligt efter, hatade mig själv och hamnade i djup depression. Blev sjukskriven och fick psykologhjälp.

    Var ett trauma.

    Men som du säger, gjort är gjort. Hur gärna man än vill vrida klockan tillbaka, så går det inte...

  • Molly57

    Sluta slå på dig själv. Gjort är gjort som du skrev. Svårt som du skrev när man inte har någon att prata med, försök prata med någon professionell och bearbeta detta. Själv har jag inte varit i liknande situation men förstår att det kan vara ett väldigt svårt beslut, nästan omänskligt speciellt när man inte har något stöd, snarare tvärtom av din pojkvän! Han har verkligen inte betett sig bra, man kan säga saker på olika sätt och behöver inte trycka ner någon annan och pressa någon annan. Ta tid för dig själv att läka och gå vidare från detta svarta och ta hand om dig själv utan att klanka ner på dig och vad som hänt. Kram.

  • Frontline

    Stabil kille du verkar ha..
    Kan du inte lämna den skithögen fortast snarast?

    Nu har du gjort din abort och det finns ingen återvändo, det var till och med din andra..

    Fan hitta en stabil kille som vet vad han vill istället för en fjant du bor med nu..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (I)

    Bra beslut med tanke på din kille. Honom borde du lämna NU! Typisk misshandlar-personlighet. En sån ska inte ha några barn! Eller flickvän för den delen!

  • rosa901

    Känner med dig... :( Har också gjort en abort och allt gick så snabbt och nu ångrar jag mig så mycket. Det enda jag längtar efter är barn. Jag vet att man ska se framåt men det är svårt, alla tankar dras dit vare sig man vill eller inte... Du får gärna höra av dig till mig om du vill prata någon gång.

    Kram!

  • Anonym (Ledsen)

    Tycker det är beklageligt om det gått så långt som vecka 15.

    Men jag tycker han ska få del av skulden. Och hoppas definitivt att du inte är med honom mera.

    Och till andra i tråden som gjort abort efter att ha haft oskyddat sex - Abort är alltså inte en preventionsmetod.

    Men som ni skriver, gjort är gjort... beklaga, sörj och gå vidare. Önskar jag kunde pratat med er innan ni gjorde det.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-16 22:22:36 följande:

    Tycker det är beklageligt om det gått så långt som vecka 15.

    Men jag tycker han ska få del av skulden. Och hoppas definitivt att du inte är med honom mera.

    Och till andra i tråden som gjort abort efter att ha haft oskyddat sex - Abort är alltså inte en preventionsmetod.

    Men som ni skriver, gjort är gjort... beklaga, sörj och gå vidare. Önskar jag kunde pratat med er innan ni gjorde det.


    Är väl bara en här i tråden som blivit gravid av oskyddat sex... Känns rätt onödigt att klanka ner på henne, hon har lärt sig sin läxa, och hon är långt ifrån ensam om att någon gång inte använt skydd.

    Naturligtvis är inte abort ett preventivmedel, det är rätt självklart, eftersom ett preventivmedel är något man använder för att förhindra graviditet.

    Har man blivit gravid så är det för sent för preventivmedel.

    Blir alltid lika förundrad av den konstiga kommentaren som dyker upp emellanåt. Abort kan omöjligt användas som preventivmedel, även om man nu skulle vilja.

    Punkt slut.
Svar på tråden abort i v.15 ångrar mig grovt