• Äldre 11 Nov 09:37
    853 visningar
    3 svar
    3
    853

    Gravid med nr 4 oplanerat.. hjälp!

    Har väntat på mensen ska komma och märkte att jag gick över tiden..trodde det va pga stress men köpte ett test igår.. gravid 2-3 stod det...

    Så blandade känslor.. då vi inte tänkt ha nån fler.. och våran minsting bara är 5.5 mån nu... mkt velande fram å åter sen bestämde vi oss för att behålla bebis.. men ha ändå lite ångest...

    Våra barn är född 11,13,17.. och ja minstingen är drygt 13mån när bebis isf föds.. känns väldigt tätt... och lillan e otroligt mammig.. känns som man sviker henne på nått sätt.. rädd för att inte räcka till..

    En annan sak är förlossningen..

    Sista förlossningen var hemsk då barnmorskan öppnade upp mig med händerna utan förvarning(hann alltså inte med att ta lustgas(vilket har varit min enda smärtlindring)

    Så vart hemskt helt enkeöt.. finns det nån möjligher att få beviljat kejsarsnitt efter 3 vaginala?

    Der känns så hemskt att jag annars överväger abort..

  • Svar på tråden Gravid med nr 4 oplanerat.. hjälp!
  • Äldre 11 Nov 09:42
    #1

    Ja,det är verkligen fullt upp för dig!Vad säger din man,är han aktiv pappa?Har ni släkt närä er?skulle rekommendera att sterilisera dig sen.Men önskar dig lycka!

  • Äldre 11 Nov 10:05
    #2

    Jo det är han och han säger som mig... inte vad vi tänkt men såklart älskat.. och vill helst inte göra abort. Sterilisering blir det helt klart. Vi har större delen av släkten i närheten

  • Äldre 11 Nov 10:33
    #3

    Om förlossningen är en så stor rädsla så att det får dig att överväga abort så är det en anledning för kejsarsnitt, prata direkt med barnmorskan om detta, att vaginal förlossning innebär att du överväger att göra abort. Stå på dig hela vägen o ge dig inte något på denna punkt. Önskar dig lycka till!

Svar på tråden Gravid med nr 4 oplanerat.. hjälp!