• dibunizo

    Tidiga Gravidkänningar?!

    Hejsan!

    Vart klantig nog och missade måndagens p-piller, upptäckte inte detta förens tisdagkväll (tar p-piller på kvällen runt 20.00, alltid gjort) och tar då tisdagens piller.. på onsdagen åker jag till killen och vi har sammanlagt 3 samlag (och han kommer i mig vid alla 3 tillfällen) och enligt min mensapp så hade jag ägglossning i onsdags

    Både igår och idag har jag haft någon underlig molande typ av mensvärk korta stunder (men inte som vanlig mensvärk), om jag skulle ha blivit gravid nu, ska det visa sig såhär tidigt? Är det ens möjligt?

    Ska tilläggas att jag äter mini-piller (Gestrina) och har tagit alla piller som vanligt efter måndagens miss

  • Svar på tråden Tidiga Gravidkänningar?!
  • dibunizo

    Väldigt delade känslor kring en graviditet just nu, jag skulle verkligen vilja behålla barnet OM det nu skulle bli så men det som är delat är vid barnets far och hans känslor och tankar kring det (vi är inte ett par, bara kk) men det var inte det som jag va ute efter nu, utan mer om det ens är möjligt att ha "känningar" såpass tidigt och om det är någon annan som upplevt samma :)

  • Anonym (Nej)

    Nej det för tidigt att känna av en graviditet på så kort tid

  • Carambolan

    Gestrina gör så att du inte har ägglossning, du kan därför inte använda en mensapp för att se sånt. Blödningarna du har är inte riktig mens. Att du missar piller gör däremot att äggceller kan börja mogna och du kan få ägglossning, men du ska ha riktigt stort oflyt om det hann hända på bara ett enda missat piller.

  • Anonym (Nä)

    Tre dagar efter sex är alldeles för tidigt för att få symptom.

    Faktum är att det inte ens hunnit bli en graviditet än. Det tar ca 7 dagar för ett befruktat ägg att komma till livmodern och fästa där. Först efter det kan man få symptom.

    Du kan inte använda en mensapp för att ta reda på ägglossning, när du tar piller som förhindrar ägglossning. Det kommer visa tokfel...

    Väldigt liten risk att du skulle blivit gravid, så du kan ta det lugnt!

  • Anonym (Nix)

    Man har inte ägglossning med p-piller. Och att missa en dags piller borde inte påverka skyddet. Och nej, man kan inte känna av det så snabbt oavsett vad några

    enstaka människor tror att dom känt.

  • dibunizo

    Nä som jag misstänkte, att de va alldeles förtidigt att känna nått och det "molande" visa sig dagen efter vara min "älskade" brutala mensvärk som dock har slutat nu men ingen mens (har alltid mensvärk en vecka och direkt när den slutar så kommer mensen, aldrig slått fel på de) och brösten e rejält ömma nu..

    Ska jag vänta nån vecka med grav test eller bara se förbi dehär (brösten kan ju växa av p-piller)

  • dibunizo

    Fortfarande mensvärk, haft det nu i 2 veckor och nu idag har det även gått över till slutet av ryggen, brösten rejält ömma och växt betydligt

    Någon som känt samma och ätit minipiller?!

  • Iowhannah
    dibunizo skrev 2017-11-24 09:53:54 följande:

    Fortfarande mensvärk, haft det nu i 2 veckor och nu idag har det även gått över till slutet av ryggen, brösten rejält ömma och växt betydligt

    Någon som känt samma och ätit minipiller?!


    Ring gyn för att få det kollat.
  • dibunizo

    Helt omöjligt att få tid på gyn här (tro mig, jag har försökt innan..) riktigt tröttsamt

    Och nu har mensvärken släppt (hade ont senast i måndags) och nu idag så har jag fått blodblandad flytning, inte jättemycke (ska jag försöka förklara så ungefär 5-6 droppar blod)

    Blir inte riktigt klok på de här..!

  • Milou3

    Har hänt mig en gång när jag åt cerazette ( minipiller)

    Missade ett piller och blev gravid.

Svar på tråden Tidiga Gravidkänningar?!