• Anonym (faktiskt)

    Du är bäst

    Du är viktig
    Du förtjänar att må bra
    Du kan
    Du vågar
    Du är bäst

    Hur ofta får du höra det från andra? Hur ofta säger du det till dig själv? Hor ofta ler du mot dig själv i spegeln, även om leendet inte är helt äkta?

  • Svar på tråden Du är bäst
  • Anonym (Ehh?)

    Varje dag plus lite mer utvecklande och utmanande saker också

  • Anonym (faktiskt)

    Vad bra 


    Anonym (Ehh?) skrev 2017-11-11 23:06:00 följande:

    Varje dag plus lite mer utvecklande och utmanande saker också


    Trängtar efter dig skrev 2017-11-11 23:09:47 följande:

    Att jag är bäst får jag höra kanske 1-2 gånger i veckan. Jag ler mot mig i spegeln ungefär lika ofta. Övrigt: nada.


    EmberEyes skrev 2017-11-11 23:12:30 följande:

    Minst dagligen.





  • Anonym (Ensam)

    I princip aldrig. Tack för påminnelsen. Har nyligen lämnat barnens pappa och nu vägrar han träffa barnen.

    "Du har valt detta själv och nu får du stå ditt kast" var hans sista ord innan han stack. Så efter att ha varit hans personliga spyhink i nästan 15 år och äntligen funnit modet att lämna blir jag nu helt ensam med trasiga barn också.. Så det är inte lätt att tänka tanken att man kan och vågar, ännu mindre att man är bra eller förtjänar något här i livet. Är så trasig i själen just nu så det går inte att beskriva..

  • Anonym (Du kan!)
    Anonym (Ensam) skrev 2017-11-11 23:30:32 följande:

    I princip aldrig. Tack för påminnelsen. Har nyligen lämnat barnens pappa och nu vägrar han träffa barnen.

    "Du har valt detta själv och nu får du stå ditt kast" var hans sista ord innan han stack. Så efter att ha varit hans personliga spyhink i nästan 15 år och äntligen funnit modet att lämna blir jag nu helt ensam med trasiga barn också.. Så det är inte lätt att tänka tanken att man kan och vågar, ännu mindre att man är bra eller förtjänar något här i livet. Är så trasig i själen just nu så det går inte att beskriva..


    Men du!

    Du är bäst, du vågade, du förtjänar, du kunde och du visade dina barn att du och de är viktigast!

    Ni är trasiga nu, men ni kommer läka!

    Du va förbannat modig som vågade lämna en man som behandlade dig illa! Sträck på dig och äg den känslan!
  • Anonym (faktiskt)
    Anonym (Ensam) skrev 2017-11-11 23:30:32 följande:

    I princip aldrig. Tack för påminnelsen. Har nyligen lämnat barnens pappa och nu vägrar han träffa barnen.

    "Du har valt detta själv och nu får du stå ditt kast" var hans sista ord innan han stack. Så efter att ha varit hans personliga spyhink i nästan 15 år och äntligen funnit modet att lämna blir jag nu helt ensam med trasiga barn också.. Så det är inte lätt att tänka tanken att man kan och vågar, ännu mindre att man är bra eller förtjänar något här i livet. Är så trasig i själen just nu så det går inte att beskriva..


    Vad jobbigt. Men försök ändå tänka att du vågade. Du kunde. Du klarade att bryta mönstret, och du förtjänar att må bra igen och dina barn förtjänar att du mår bra, även om det gör ont just nu.
  • Anonym (Ellie)

    Jag tänker det om mig själv och min partner och mina vänner och familj varenda morgon varenda kväll.

    Jag kanske inte alltid hör det ordagrant, men handlingar säger det minst lika mycket, när någon ställer upp för mig, stöttar mig, peppar mig, gör små tjänster för mig, visar intresse för det jag gillar, när någon lyssnar och kramar mig, men viktigast av allt, när någon ger mig sin tid.

    Jag själv ställer frågan "Vad kan jag göra idag hur kan jag vara idag, som jag kan vara stolt över imorgon?"

    Att vara en person jag är stolt över själv, betyder allt för mig. Utan det är jag ett skal bara.

    Är tränad att kolla i blicken i spegeln och känna hur viktig, vacker, och värdefull jag är också.

    Ibland skriver jag uppskattningslistor om allt och alla i mitt liv. Eller målar bilder som framhäver allt fint med mig och mitt liv. Eller skriver dikter / små lappar.

  • grynet2014

    Du år bäst på jobbet och av mina ungar

    Annars sällan de övriga

  • fluu

    Ofta, jag kickar ju ass ;) och jag ler ofta mot mig själv och berömmer mig själv, stort ego


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (faktiskt) skrev 2017-11-11 23:02:54 följande:
    Du är viktig
    Du förtjänar att må bra
    Du kan
    Du vågar
    Du är bäst

    Hur ofta får du höra det från andra? Hur ofta säger du det till dig själv? Hor ofta ler du mot dig själv i spegeln, även om leendet inte är helt äkta?
    Vilken härlig tråd.
  • Anonym (MC)
    Anonym (Ensam) skrev 2017-11-11 23:30:32 följande:

    I princip aldrig. Tack för påminnelsen. Har nyligen lämnat barnens pappa och nu vägrar han träffa barnen.

    "Du har valt detta själv och nu får du stå ditt kast" var hans sista ord innan han stack. Så efter att ha varit hans personliga spyhink i nästan 15 år och äntligen funnit modet att lämna blir jag nu helt ensam med trasiga barn också.. Så det är inte lätt att tänka tanken att man kan och vågar, ännu mindre att man är bra eller förtjänar något här i livet. Är så trasig i själen just nu så det går inte att beskriva..


    Men nu får du och barnen tid att läka utan att han är där och pillar upp såret.

    Nu är det du och barnen som gäller och ni kommer ha fina dagar utan den där knölen, en dag kommer ärren blekna även om dom alltid finns kvar men nu börjar ett nya liv, ett fint liv som ni kan fylla med skratt och massa kärlek, slösa inte tiden på att tänka på honom för det är han inte värd.

    On topic - ts jättefin tråd :)
  • Anonym (Försöker!)

    Känner mig sämst just nu! Känns som jag går fel utbildning, jobbar bara 30 % så tjänar nästan inga pengar (vilket ger mig ångest) men orkar inte jobba mer. Jag brukar egentligen var positiv men just nu är allt skit :( känns som alla andra lever ett mycket mer intressant liv än mig. Ska separera med min sambo snart för vi har glidit isär.. så är det nu :(

  • Vixen90

    Det är en viktig tankeställare, TS.

    Jag borde vara snällare mot mig själv.

    Jag försöker, men kan göra bättre.


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
Svar på tråden Du är bäst