• Anonym (9 månade­r emella­n?)
    Äldre 12 Nov 09:54
    3251 visningar
    6 svar
    6
    3251

    Hur lyckas man bli gravid så tätt?

    En vagt bekant har fått två barn i tät följd. 9 månader emellan. Det innebär att de måste haft sex bara dagar efter första bebisen var född.

    Nu har hon ju uppenbarligen fått två barn så tätt och det var länge sedan jag själv fick barn men jag vill minnas att jag inte var särskilt sexsugen direkt efter förlossning, det dröjde nog minst en månad innan jag ville ha sex och då oralt, penetration fanns inte ens på kartan förrän kanske 3 månader senare.

    Har någon hört något liknande? Om någon som blivit gravid direkt efter en förlossning?

  • Svar på tråden Hur lyckas man bli gravid så tätt?
  • Anonym (Frida­)
    Äldre 12 Nov 10:00
    #1

    Mellan min mamma och hennes lillebror är det 10 månader. Alla har väl olika lust. Jag är själv gravid med mitt första barn så jag har ingen aning om hur det är efter en förlossning.

  • Anonym (Frida 2)
    Äldre 12 Nov 10:02
    #2

    Ja, vet ett annat syskonpar som går i samma klass. Vi hade sex efter ett par veckor. Tror inte jag hade ägglossning då för jag hade ingen mens.

  • Anonym (.)
    Äldre 12 Nov 10:08
    #3

    Vi hade också sex några veckor efter förlossning... alla är olika. Men det blev inget då, blev 17 månader mellan barnen.

  • Anonym (Elin)
    Äldre 12 Nov 11:14
    #4

    Nu hade jag i och för sig ingen önskan om att få barn tätt. Men vi hade sex ca 4 v efter förlossningen, födde med akut snitt så det kändes helt ok "där nere".

    Men jag hade ju inte fått igång ägglossning och mens och hela den apparaten igen, vilket också är en förutsättning om det ska bli barn.

  • Anonym (Möjli­gt)
    Äldre 12 Nov 11:16
    #5

    Jag hade kunnat ha sex rent mentalt så nära inpå. Fysiskt dock inte, hade fortfarande avslag och blev sydd invändigt o utvändigt. Mensen kom inte förrän sonen var 14 månader så hade inte blivit någon graviditet dock

  • Äldre 12 Nov 11:31
    #6

    Nej att ha sex så tätt inpå rekommenderas ju inte mtp infektionsrisk. Fascinerande att ägglossningen kommit igång direkt, förutsatt att nr 2 är fullgången.

Svar på tråden Hur lyckas man bli gravid så tätt?