• Tuttifrutti17

    Alltid mens 14 dagar efter ägglossning?

    Hej!

    Kan ni snälla hjälpa mig med en grej.

    Jag vet säkert att jag hade ägglossning den 23/10 för var hos läkaren då (utreder oss för ofrivillig barnlöshet) men har inte fått min mens ännu?

    Men är mensen alltid 14 dagar efter äl? Tagit gravtest men visade negativt. Kan jag vara gravid fast testen förmodligen var negativt? Bolla lite idéer med mig!! Aldrig varit såhär innan.

  • Svar på tråden Alltid mens 14 dagar efter ägglossning?
  • Pimpinellan

    Men hade du äl exakt den dagen eller var den på g? Hur stor var äggblåsan? Mensen kommer alltid enligt ens egen lutealfas. Har du 14 dagar så har du, men vet du inte kanske du har ett annat antal dagar.

  • Tuttifrutti17
    Pimpinellan skrev 2017-11-12 16:31:35 följande:

    Men hade du äl exakt den dagen eller var den på g? Hur stor var äggblåsan? Mensen kommer alltid enligt ens egen lutealfas. Har du 14 dagar så har du, men vet du inte kanske du har ett annat antal dagar.


    Fick glad gubbe på äl test då och han sa att ägglossningen skulle komma igång inom de närmsta 24h.. Vet inte hur stor äggblåsan var, för mig han sa 17mm? Jag har alltid fått mens 15 dagar efter äl, är på dag 20 nu.
  • Pimpinellan
    Tuttifrutti17 skrev 2017-11-12 18:22:59 följande:
    Fick glad gubbe på äl test då och han sa att ägglossningen skulle komma igång inom de närmsta 24h.. Vet inte hur stor äggblåsan var, för mig han sa 17mm? Jag har alltid fått mens 15 dagar efter äl, är på dag 20 nu.
    Det kan återstå nästan 2 dygn innan ägget släpper vid positivt test. De släpper aldrig före blåsan uppnått 20 mm minst heller. Så lägg på 2 dygn + 15 dagars lutealfas, men då borde du fått mens för 3 dar sen hur eller hur. När testade du senast? Inte alla får plus på BIM och det låter ju väldigt troligt att du är gravid tycker jag. Testa imorron igen du!
  • Tuttifrutti17

    Ja, det jag tycker är så konstigt, att den inte dykt upp.. Testade imorse. Få ta ett nytt test imorgon! Men finns det andra anledningar till att mensen inte skylla dyka upp? Eller får man alltid mens om man fått positivt äl test?

  • Pimpinellan
    Tuttifrutti17 skrev 2017-11-12 19:54:33 följande:
    Ja, det jag tycker är så konstigt, att den inte dykt upp.. Testade imorse. Få ta ett nytt test imorgon! Men finns det andra anledningar till att mensen inte skylla dyka upp? Eller får man alltid mens om man fått positivt äl test?
    Inte efter bara positivt äl-test för de kan visa fel, men gyn såg ju en stor äggblåsa och det ska oerhört mycket till om så stora inte släpper ägg. Och blir man då inte gravid så får man ovillkorligen mens.
  • Tuttifrutti17

    Okej tack så mycket!! Han hittade inga levande spermier i mig sist jag var där, så därför jag blir så fundersam. Han sa det blir ivf nästa. Så antog att jag inte ens kan bli gravid på egen hand? Eller isf om spermierna överlevde en annan gång när vi haft sex, om de nu funkar så..

  • Nicke67
    Tuttifrutti17 skrev 2017-11-12 12:29:33 följande:

    Hej!

    Kan ni snälla hjälpa mig med en grej.

    Jag vet säkert att jag hade ägglossning den 23/10 för var hos läkaren då (utreder oss för ofrivillig barnlöshet) men har inte fått min mens ännu?

    Men är mensen alltid 14 dagar efter äl? Tagit gravtest men visade negativt. Kan jag vara gravid fast testen förmodligen var negativt? Bolla lite idéer med mig!! Aldrig varit såhär innan.


    tjejen beställde ägglossningsstickor och gjorde grovjobbet själv. Inte alltid man ska lyssna på läkare heller dem kan också missbedöma ibland! 

     
Svar på tråden Alltid mens 14 dagar efter ägglossning?