• mor3

    hur mycket pengar lägger ni på blöjor och välling i månaden

    Tänkte kolla hur mycket pengar ni lägger på Blöjor och Välling / Ersättning i månaden.
  • Svar på tråden hur mycket pengar lägger ni på blöjor och välling i månaden
  • Anonym (M)

    Nu äter inte mitt barn så mycket ersättning längre, så tror det landar på omkring 700-1000 i månaden. Då räknar jag med barnmat också. När han åt mer ersättning blev det mer

  • Jemp

    200, ev 300 på blöjor. Dricker inte välling och äter samma mat som oss.

  • Vet  bäst

    Ju mer du lägger på vällingen - ju mer kostar blöjorna.

    Sparar du på framsidan så spar du lika mycket på andra sidan.
    Här gäller det att planera lite

  • As86

    När sonen åt ersättning på heltid låg den kostnaden på ca 1000:- i månaden. Blöjor runt 5-700 har jag för mig.

  • As86

    Nu såg jag underkategorin 1-2 år. Då sjunker det drastiskt då var det bara blöjor, kanske max 500.

  • Anonym (M)
    Vet bäst skrev 2017-11-13 10:15:55 följande:

    Ju mer du lägger på vällingen - ju mer kostar blöjorna.

    Sparar du på framsidan så spar du lika mycket på andra sidan.

    Här gäller det att planera lite


    Ja vad smart! Skuta ge barnet mat öht så blir det inga blöjbyten, WIN WIN ;)
  • Anonym (K)

    Min son är 1,5 år och dricker varken ersättning eller välling. Ibland äter han barngröt men mest samma mat som resten av familjen. Blöjor köper vi i en butik där det alltid är extrapris och vi har nästan alltid rabattkuponger. Så det blir nog typ 200-250 kr i månaden.

  • Anonym (K)

    När äldsta sonen var i samma ålder drack han välling och åt barngröt varje dag så då blev det nog ca 200 kr mer varje månad.

  • Meriall

    Ca 1700 / mån för ett barn. Köper bara tetror och hon äter mängder på nätterna. Har tänkt sluta med det när hennes förkylning gått över (då hon är så ledsen på nätterna nu) men hon har haft den i 2-3 mån... >_<

    Sedan lite burkar och klämmisar utöver det säkert 400 kr till.

  • mammalovis

    Hemma gör vi åt ca 3 blöjor per dag (morgon, lunch, kväll) på vår 2-åring om han inte bajsar "fel" tid, kanske någon mer förskoledagar. Så 2 eller 3 paket per månad. Oftast har vi köpt 2 paket för 98 kr styck med 50 kronors rabatt, så 146 kr är absolut minimum. Sedan tillkommer våtservetter.

    Ersättning och välling testades och ratades redan från början, så bara amning och barnmat under första året på sista barnet. Innan åt han 1 portion gröt morgon och kväll, samt 1 burk färdig barnmat typ, nu äts allt med familjen, men han kan få någon klämpåse ibland.

  • Mascaraklumpar

    Blöjor 200, gröt kanske 100 eller däromkring. Ingen välling/ersättning

Svar på tråden hur mycket pengar lägger ni på blöjor och välling i månaden