• Anonym (Deprimerad)

    Bemmaningsföretag-belastningsregister?

    Hej,
    Jag har tyvärr en dom för stöld. Jag sökte ett lagerjobb och det kändes som att jobbet var mitt, men sen frågade hon om belastningsregistret och då berättade jag hela sanningen. Hon såg inte det som ett hinder men tyvärr var det mot reglerna för den kunden jag hade tänkt jobba för. Hon skulle dock återkomma om det dyker upp nya kunder för lager som inte kräver belastningsregister. Men det har varit tyst i 1 månad nu. Jag tänkte bara höra hur vanligt är det att jobb ber om detta? Gör alla bemmaningsföretag detta? Eller är det bättre att gå direkt till olika företag inom industri/lager istället?

  • Svar på tråden Bemmaningsföretag-belastningsregister?
  • Anonym (Pema)

    Min man jobbar på pema bemanningsföretag och jag vet att han ber alltid om belastningsregister. Han jobbar inom lager och logistik gruppen och där har alla skyldighet att kolla upp en

  • Rea list

    Det finns en halv mill arbetslösa svenskar.

    Vad har du som gör dig extra attraktiv ? En dom ?

  • Anonym (Deprimerad)

    Jag har redan jobb men vill mer än gärna jobba heltid! 


    Om jag svarar på din fråga så är jag en snäll, lugn, flexibel, punktlig och väldigt arbetsvillig. 


    Om man ser något positivt med min dom så gjorde jag en stöld pga hot för att slippa bli misshandlad. Jag anmälde sedan mig själv frivilligt pga dåligt samvete

  • Anonym (f)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2017-11-13 15:10:41 följande:

    Hej,
    Jag har tyvärr en dom för stöld. Jag sökte ett lagerjobb och det kändes som att jobbet var mitt, men sen frågade hon om belastningsregistret och då berättade jag hela sanningen. Hon såg inte det som ett hinder men tyvärr var det mot reglerna för den kunden jag hade tänkt jobba för. Hon skulle dock återkomma om det dyker upp nya kunder för lager som inte kräver belastningsregister. Men det har varit tyst i 1 månad nu. Jag tänkte bara höra hur vanligt är det att jobb ber om detta? Gör alla bemmaningsföretag detta? Eller är det bättre att gå direkt till olika företag inom industri/lager istället?


    Det blir vanligare och vanligare! Du kommer få samma fråga även om du går direkt till företaget.

    Men det är väl bara att sona ditt brott och tänka till nästa gång innan du ska sno något som inte är ditt! Inte mer än rätt att du får jobb förrän ditt belastningregister är tomt.
  • Anonym (Pema)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2017-11-13 15:25:11 följande:

    Jag har redan jobb men vill mer än gärna jobba heltid! 

    Om jag svarar på din fråga så är jag en snäll, lugn, flexibel, punktlig och väldigt arbetsvillig. 

    Om man ser något positivt med min dom så gjorde jag en stöld pga hot för att slippa bli misshandlad. Jag anmälde sedan mig själv frivilligt pga dåligt samvete


    Jag tycker var och varannan får jobb trots olika domar. Är ditt inte "värre" än så så tycker jag nog att du borde kunna få ett jobb. Även om det du sökte verkar kört så betyder det ju absolut inte att alla andra jobb också är körda. Bara att försöka vidare och vara ärlig om dom frågar. Lycka till :)
  • Anonym (Deprimerad)
    Anonym (Pema) skrev 2017-11-13 16:20:56 följande:
    Jag tycker var och varannan får jobb trots olika domar. Är ditt inte "värre" än så så tycker jag nog att du borde kunna få ett jobb. Även om det du sökte verkar kört så betyder det ju absolut inte att alla andra jobb också är körda. Bara att försöka vidare och vara ärlig om dom frågar. Lycka till :)
    Mitt nuvarande jobb vet allt exakt och litar på mig. Frågar dom så är jag ärlig, finns ingen anledning att ljuga eller dölja isåfall. Ett stort snedsteg för mig som jag fortfarande mår dåligt över men vem vet vad som hade hänt om jag inte hade betalat dom snubbarna. 
Svar på tråden Bemmaningsföretag-belastningsregister?