• Blirknäppsnart

    Gravid vid byte av p p-piller?

    Hej!

    Är det någon därute som blivit gravid vid byte av p piller? Jag åt daylette innan och åt ihop dom kartorna tre månader i taget utan uppehåll. Var hos bm den 27:e okt och fick då instruktioner att helt enkelt byta till qlaira genom att mitt i karta 2 göra 4 dagars uppehåll för att sedan börja med qlaira. Sagt oc gjort. MEN nu har jag sedan en vecka tillbaka haft oerhörd mensvärk/molvärk i tjejmage och rygg och det känns precis som vid min förra graviditet. Googlar som en galning och hittar ingen som fått dessa symptom av att ha börjat med nya p piller. Man ska ju inte ens ha ägglossning på p piller? Kan jag ha haft det och lyckats bli gravid vid detta fyra dagars uppehåll? Jag har ingen koll på vare sig min menscykel eller ägglossning eller nånting så har inte ens en aning om när jag skulle kunna ta ett test! Är det någon som har varit med om liknande? Håller på att gå bananas här

  • Svar på tråden Gravid vid byte av p p-piller?
  • Malni

    För 10 år sedan blev jag gravid när jag bytte från tror det var neovletta till Yasmin.. jättemärkligt att det kan bli så!

    Är det för tidigt för dig att testa eller?

  • Malni

    Du får nog kanske vänta en vecka iaf tänker jag.. jobbigt, man vill ju veta med en gång..

  • Blirknäppsnart
    Malni skrev 2017-11-13 19:38:01 följande:

    Du får nog kanske vänta en vecka iaf tänker jag.. jobbigt, man vill ju veta med en gång..


    Ja det är sjukt jobbigt! Även om jag äter p piller av en anledning skulle jag bli jätteglad om det var något även om timingen inte är perfekt. Det jobbiga är att gå runt och undra, hemskt om det visar sig bara vara en bieffekt av p pillrena, man blir ju knäpp. Tack för att du tog dig tid att svara, jag får snällt vänta en vecka till då!
  • Blirknäppsnart
    Malni skrev 2017-11-13 17:14:42 följande:

    För 10 år sedan blev jag gravid när jag bytte från tror det var neovletta till Yasmin.. jättemärkligt att det kan bli så!

    Är det för tidigt för dig att testa eller?


    Jag förstår om du kanske inte minns men kommer du ihåg hur bytet gick till eller hur lång tid det tog innan du fick plus?
  • Malni

    Jag kommer ihåg att jag skulle byta, åt sockerpillrerna och gick sedan över till dom andra.. fick ingen mens när jag åt sockerpillrena som jag brukade.. så egentligen nu när jag tänker efter så borde jag ha blivit gravid innan bytet antar jag.. kan ju vara att man varit dålig i magen någon dag eller så, men jag minns inget sånt iaf.. min kusin blev också gravid med sin dotter när hon gick på p-piller.. men tror att hon hade varit magsjuk..

    När jag fick plusset kan jag inte komma ihåg, gick till ungdomsmottagningen eftersom det aldrig kom någon mens.. men då visste jag redan, kände det i hela kroppen..

    Du får uppdatera sen när du vet :)

Svar på tråden Gravid vid byte av p p-piller?