• KristinaJ

    Högriskgraviditet efter IVF - någon mer?

    Hej, idag har jag äntligen fått höra en liten minis hjärtslag i vecka 8 (7+2). Detta är min tredje IVF-graviditet men de två föregående har slutat i missfall.

    Läkaren sa att mini har rätt storlek och ett bra läge men.. usch, detta men.. hon förklarade att mina tidigare små cystor och myom i livmodern har växt mycket pga hormonerna, och att min livmoder är väldigt ansträngd. Hon kunde inte ens se graviditeten via VUL utan fick göra ett vanligt UL pga att livmodern trycktes undan av mitt myom.

    Hon menade att detta är en högriskgraviditet och att jag omgående ska börja med Lutinus igen för att låta livmodern vila så mycket som möjligt. Hon tyckte också det var märkligt att min andra läkare inte ordinerat 12 veckor Lutinus från start.

    Har någon annan varit med om detta? Jag blir självklart orolig och ledsen över att ha slutat med Lutinus för tre veckor sedan.

    Jag har också blivit ordinerad sexförbud och träningsförbud, ska dock gärna röra mig men endast promenader.

    Åh jag är så kluven. Så lycklig över att äntligen få höra de där hjärtslagen, men samtidigt livrädd för att cystorna och muskelknutan fortsätter växa och graviditeten stannar av.

    Någon som varit med om liknande? <3

  • Svar på tråden Högriskgraviditet efter IVF - någon mer?
  • Jag är bara jag

    Sonen var en högriskgraviditet av flera skäl: hög ålder, ED, flera missfall. Kaffeförbud, ansträngningsförbud, lyftförbud, självklart sexförbud. Men det gick vägen! Glad En halv dag i taget i början, sen en dag, sen faktiskt en vecka i sträck. Jag kan hålla med om det märkliga i att du inte fick lutinus hela tiden, men nu har det gått bra så här långt ändå och du ska börja om så då är det inte mycket mer tänka på det. Lycka till nu!

Svar på tråden Högriskgraviditet efter IVF - någon mer?