• hoppfullsolstråle1117

    IVF nov-dec 2017

    Hej alla hoppfulla där ute!


    I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 


    Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 


    Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

    Skriv, skriv, skriv! 

  • Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker

    Hej!

    Här är en till som strax ska börja med första IVF-försöket. Mycket blandade känslor inför detta.

    Vi kommer köra långa protokollet, börjar med nässpray på torsdag och sen sprutor i slutet av november. Äggplock och återföring i mitten av dec om allt går som enligt plan!

  • zuces

    Hej! Jag kommer bli kallad på ett första möte i dagarna och därefter få börja med IVF behandling, om inte i december så får vi hoppas på januari iallafall! Följer gärna med här och läser om era erfarenheter sålänge

  • GotToHaveFaith

    Hej! Hoppar gärna in här fast vi är lite längre fram i processen. Har idag varit på äggplock och nu väntar jag nervöst på att de ska ringa från kliniken i morgon och berätta om äggen blivit befruktade och hur det ser ut! Minst sagt spännande.. Och nervöst.

  • AllingCha

    Hej! Vi har varit på äggplock idag, efter ca 1 års process. Min sambo gjorde PESA/TESA viltet var väldigt tufft för honom. De plockade 9 ägg från mig. Han har inte så många pigga simmare så jag är jättenervös inför beskedet imorgon. Håller tummarna för er andra.

  • hoppfullsolstråle1117
    Skywalker skrev 2017-11-13 17:50:15 följande:

    Hej!

    Här är en till som strax ska börja med första IVF-försöket. Mycket blandade känslor inför detta.

    Vi kommer köra långa protokollet, börjar med nässpray på torsdag och sen sprutor i slutet av november. Äggplock och återföring i mitten av dec om allt går som enligt plan!


    Vad roligt för er! Då skiljer det inte jättemycket i tid mellan långa- och korta protokollet. Någon vecka alltså. :)
  • hoppfullsolstråle1117
    AllingCha skrev 2017-11-13 20:12:08 följande:

    Hej! Vi har varit på äggplock idag, efter ca 1 års process. Min sambo gjorde PESA/TESA viltet var väldigt tufft för honom. De plockade 9 ägg från mig. Han har inte så många pigga simmare så jag är jättenervös inför beskedet imorgon. Håller tummarna för er andra.


    Hur var det att plocka ägg då? Gjorde det ont? Tänk bara positivt. 9 ägg är många så något måste befruktas. Tänk att sannolikheten för att slå en sexa med tärning är rätt stor om du kastar nio gånger :). Håll oss uppdaterad för vi håller tummarna.
  • hoppfullsolstråle1117
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-13 19:59:42 följande:

    Hej! Hoppar gärna in här fast vi är lite längre fram i processen. Har idag varit på äggplock och nu väntar jag nervöst på att de ska ringa från kliniken i morgon och berätta om äggen blivit befruktade och hur det ser ut! Minst sagt spännande.. Och nervöst.


    Vad roligt! Håller tummarna! Är det första försöket och fick de ut många ägg? Som PCO:are hoppas jag iaf på att få ut många ägg, men man vet ju aldrig. 
  • Skywalker
    zuces skrev 2017-11-13 19:12:40 följande:

    Hej! Jag kommer bli kallad på ett första möte i dagarna och därefter få börja med IVF behandling, om inte i december så får vi hoppas på januari iallafall! Följer gärna med här och läser om era erfarenheter sålänge


    Hej! Hoppas du får komma igång så snart som möjligt. Jag tycker iaf den här väntan är väldigt nervös, vill bara vara igång.
  • Skywalker
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-13 21:00:20 följande:

    Vad roligt för er! Då skiljer det inte jättemycket i tid mellan långa- och korta protokollet. Någon vecka alltså. :)


    Precis, det verkar skilja 1-2 veckor men antar att det beror lite på hur man svarar på behandlingen. Jag har lågt amh så är väldigt nervös för hur många ägg det kommer bli och kvaliteten på dom. Vi har haft två missfall i år, vilket känns bra på sätt att jag iaf kan bli gravid men mindre bra eftersom det känns som att nåt gör så att de inte stannar.
  • Skywalker
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-13 19:59:42 följande:

    Hej! Hoppar gärna in här fast vi är lite längre fram i processen. Har idag varit på äggplock och nu väntar jag nervöst på att de ska ringa från kliniken i morgon och berätta om äggen blivit befruktade och hur det ser ut! Minst sagt spännande.. Och nervöst.


    Åh vad spännande! Kul att få höra från någon längre fram i processen. Har du kört långa eller korta metoden? Hur mådde du rent fysiskt av hormonerna? Förstår att man kan reagera väldigt olika men är ganska nervös för hur jag ska må bpde fysiskt och psykiskt...
Svar på tråden IVF nov-dec 2017