• fyrapunktnoll

    BF juli 2018 - Stockholm

    Har just pussat och kommer ha bf i juli 2018. Det vore roligt om det fanns fler som också bor i Stockholm och har bf i juli och vill följas åt. Det känns nästan lite overkligt och jag är så tacksam. Jag är 37 år och har barn sedan tidigare men det är min sambos första barn.

  • Svar på tråden BF juli 2018 - Stockholm
  • Theaphea

    Jag har bf 18/7 å bor åxå i sthlm ????

    Jag är 32 år och detta är vårat 3e barn. Vi har 2 pojkar på 8 och 4 år

  • SskSabina86

    Hej! Jag är 31 år och väntar mitt 3:e barn men min mans 1:a. Jag har två flickor på 7 år och 5 år sedan tidigare. Jag bor i Södra Stockholm. Var bor ni? 
    Jag är i v.6 (BF 17 juli) och mår bra, men vid min första graviditet så började illamåendet i v.7 så jag håller mina tummar att jag får fortsätta att må bra. Är lite nojig för att få missfall (det har jag aldrig fått dock) mest pga att vi bestämt oss för att berätta för släkten på julafton (v.11). 

  • Em86

    Jag var lite snabb med att trycka på svara knappen.

    Jag är 31 år och detta är mitt 2a barn, har en som som är 2 år. Båda graviditeterna har blivit till med IVF. 


    Jag är illamånde, trött och väldigt hård i magen...

    Jag är i vecka 5 (4+2) och är också väldigt orolig att få missfall. Jag har fått ett tidigare och vill verkligen inte uppleva det igen :(

  • SskSabina86

    Hej Em86!
    Jag förstår att du är orolig i synnerhet då det är IVF graviditet. Jag har bokat in ett vul i v.8. För vår det har det med att göra att vi vill se att pyret lever innan vi går ut och berättar för alla. Har du sett hjärtljud efter v.6 så minskar ju risken för missfall betydligt. Ett ultraljud kostar runt 500 kr och på MammaMia kan du boka via mina vårdkontakter på nätetGlad

  • Em86

    Hej igen, 

    Jag har också bokat ett tidigt ultraljud. Det måste man göra när man gör ivf för att se så allt ser bra ut och om hjärtat har börjat slå... Det är långa veckor till den 12/12 då jag ska dit... *suck*

  • SskSabina86

    Ja dagarna sniglar sig fram så här i början, mitt ul är 1/12 och jag räknar dagarna Tungan ute Jag har under alla mina graviditeter tyckt att första trimestern sugerRynkar på näsan Jag har inte mått superdåligt någon gång men inte mått bra heller. Det är ju när det börjar närma sig v.20 som det blir mysigt och det börjar synas. Jag tycker att det är jobbigt innan man berättat för folk också. Sa till mig själv efter min förra graviditet att jag inte skulle vänta så länge men nu vet jag inte. Börjar jag må sådär illa som med mitt andra barn då måste jag berätta för mina chefer iaf. 

  • Em86

    Jag slutar på mitt jobb nästa fredag och börjar på ett nytt jobb den 27/12. Inte alls optimalt när jag är så illamående och trött... Och när man inte kan berätta varför man huffar och puffar. hehe. Tycker också första termin var jättejobbig, jag var konstant orolig och första graviditeten blödde jag lite hela tiden fram till v. 17. Jag var livrädd för missfall hela tiden! Psykiskt jobbigt att inte veta hur det ska gå, men vi får stötta varandra och räkna dagarna :) 

  • SskSabina86

    Ja det hela är ju betydligt mer komplicerat för dig. Förstår att det är tufft. Det är som du säger att ovissheten är det värsta. Jag har jättesvårt för sådant då jag är en människa som gillar att ha kontroll över min tillvaro och vetskapTungan ute

  • Em86

    Jag är precis lika dan! Hatar att inte veta eller att inte ha kontroll :P


    Det känns lite bättre att få skriva av sig :)

    Hur mår du? Har du några symtom? 

Svar på tråden BF juli 2018 - Stockholm