• braaap123

    Gravid men vet inte vad jag ska göra...

    Jag är i vecka 10+4 och kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska behålla eller inte. Jag har två barn redan. En som är 2 år och en som är 6 månader.. Jag är ensamstående.

    Jag älskar livet som mamma. Jag skulle vilja ha 13 barn om jag kunde. Vilket jag iofs kan ???? men till de viktiga. Hela graviditeten hittills har jag velat så mycket. Bokade en tid för abort.. åkte dit.. Men sköt upp de när jag väl satt där med tabletterna i handen. Hur ska jag göra? Jag känner ingen som är rätt människa att pratat med heller. Detta är ju ett beslut jag ska ta utan att någon annan påverkar mig.. Och de är verkligen lätt att sånt händer om man pratar med sin familj eller vänner...

  • Svar på tråden Gravid men vet inte vad jag ska göra...
  • sasso78

    Du kanske kan prata med nån kurator eller liknande. Har du nån kontakt med mödravården? De kan hjälpa dig med samtal och stöd.

  • fjanten

    Rent spontant tänker jag - aldrig i livet! Är själv gift och vi har en snart tvååring och en snart ettåring - aldrig att jag hade orkat räcka till för dessa två med ännu en bebis! Då är vi ändå två föräldrar OCH har ett stort socialt kontaktnät.

    Är ditt kontaktnät extremt bra? Bor du stort nog? Har du en fast anställning i grunden att gå tillbaka till sedan? Vill spermadonatorn/pappan finnas med i bilden?

    Jag utgår ju från mig själv, och jag hade inte orkat med fler barn som det ser ut nu.

  • Colourfulrainbow

    Jag håller med dig i att det här är ett beslut du ska fatta själv. Låt inte andras åsikter påverka dig. Det är du som ska leva med det här beslutet för resten av ditt liv, oavsett om du behåller eller inte. 

    Om du orkar bli ensamstående trebarnsmamma kan bara du svara på. Finns de som knappt orkar med ett barn, sedan finns det många i min bekantskapskrets som har flera barn och är helt kollugna när ungarna skriker, och som kan hjälpa till med läxor samtidigt som de lagar mat och pratar i telefon. 

    Vissa är helt enkelt "gjorda" för att hantera många ungar. 

Svar på tråden Gravid men vet inte vad jag ska göra...