• Hipphurra

    Gravid v 7 (6+6) och nästan inga symtom?

    När jag var gravid i vecka 5 hade jag molvärk som gjorde nästan så ont att jag ville ta alvedon, men så gick det över på typ 15 min. Brösten började också ömma och växa. Men nu har allt det där bara stannat av. Vecka 6 till nu snart 8 har varit helt utan någon som helst molvärk.

    Brösten har inte vuxit något mer vad jag märkt och ömmar inte lika mycket som när de satte igång. Men de är fortfarande känsliga. Dock inte på det sättet många andra beskriver som är gravida. De säger att de inte kan ha bh osv. Men jag kan ändå leva som vanligt. Jag mår inte heller illa eller är trött eller nåot sådant och har inte varit någonsin under graviditeten hittills.

    Behöver jag vara orolig? Ska på inskrivning om ett par dagar. Kan jag "tjata" till mig ett VUL då?

  • Svar på tråden Gravid v 7 (6+6) och nästan inga symtom?
  • Inga bekymmer

    Jag har vid alla mina graviditeter haft väldigt lite symptom. Det hör nog inte till det vanligaste att ha så ömma bröst att man inte kan ha bh. Symptomen kan komma och gå så det är nog bara att vänta och se, men långt ifrån alla mår illa osv i början av graviditet. Skulle tro att du får bekosta ett VUL privat om du vill ha ett i detta skede.

  • Mo90

    Hej.

    Jag är i v 6 och har heller inte några symtom i princip. Hade som du i v 5 extrem molvärk men inget nu. Om 2 dagar är jag i v 7. Jag är dock sjukt orolig för missfall så vill egentligen också ha vul... ska skriva in mig om en vecka och se vad dom säger

  • EpicNurse

    Låter inte som något konstigt. Symtomen brukar komma och gå.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • ALM82

    Jag är i vecka 16 och har inte haft så många symtom. Och när jag har haft symtom så har dom varit svaga! 
    Men allting är bra med vår lilla flicka så att inte ha så många symtom är helt normalt :)

  • Mo90
    EpicNurse skrev 2017-11-14 10:25:04 följande:

    Låter inte som något konstigt. Symtomen brukar komma och gå.


    Ok tack för svar... bara en fråga, jag använder nc o tempar och min temp går lite upp och ned vilket gör mig extra orolig. Däremot har jag haft liiite brunaktiga flytningar.. läst att det kan vara början på missfall?
  • Mo90
    ALM82 skrev 2017-11-14 10:31:41 följande:

    Jag är i vecka 16 och har inte haft så många symtom. Och när jag har haft symtom så har dom varit svaga! 

    Men allting är bra med vår lilla flicka så att inte ha så många symtom är helt normalt :)


    Ååh grattis!!! Vad kul
  • EpicNurse
    Mo90 skrev 2017-11-14 10:32:39 följande:

    Ok tack för svar... bara en fråga, jag använder nc o tempar och min temp går lite upp och ned vilket gör mig extra orolig. Däremot har jag haft liiite brunaktiga flytningar.. läst att det kan vara början på missfall?


    Ja så kan det ju vara, men i typ 80% av fallen så är det bara en obetydlig blödning. Det är så ovisst i början. Man kan inte göra något annat än vänta och se
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Hipphurra

    Tack för era svar.. jag har inte blött något men är ändå orolig. Framför allt för MA. Ska ta upp denna oro med BM på torsdag när vi ska dit. Men om man väljer att bekosta ett VUL själv kan hon då göra det där och då eller måste jag boka tid på sjukhus eller en privatklinik? Jag har ingen aning om hur allt funkar. Och ser man ens bebis i v 8 på VUL tro?

  • Inga bekymmer
    Hipphurra skrev 2017-11-14 17:07:04 följande:

    Tack för era svar.. jag har inte blött något men är ändå orolig. Framför allt för MA. Ska ta upp denna oro med BM på torsdag när vi ska dit. Men om man väljer att bekosta ett VUL själv kan hon då göra det där och då eller måste jag boka tid på sjukhus eller en privatklinik? Jag har ingen aning om hur allt funkar. Och ser man ens bebis i v 8 på VUL tro?


    Jag tror de brukar kunna se hjärtat ticka från v 7. Jag tror du måste boka tid på sjukhus eller privat klinik där de har sådana ul-apparater. Här (i Kumla) finns det iaf inga såna hos barnmorskan på MVC. Fanns inte heller i Örebro utan om bm ansåg att Ul behövdes så skickade de vidare till sjukhus.
  • Otit

    Jag började må illa i vecka 8 och hade bruna blödningar till och från mellan vecka 6-8. Min dotter är nio månader nu :)

  • Levnudösen
    Hipphurra skrev 2017-11-14 17:07:04 följande:

    Tack för era svar.. jag har inte blött något men är ändå orolig. Framför allt för MA. Ska ta upp denna oro med BM på torsdag när vi ska dit. Men om man väljer att bekosta ett VUL själv kan hon då göra det där och då eller måste jag boka tid på sjukhus eller en privatklinik? Jag har ingen aning om hur allt funkar. Och ser man ens bebis i v 8 på VUL tro?


    Hej!


    Länge sen detta inlägget skrevs nu. Men undrar hur det gick för dig sen? Fick du göra ett ultraljud?


    Är själv i vecka 7 nu, och känner att jag är i samma sits nämligen...
    Väldigt orolig..

    kram!

Svar på tråden Gravid v 7 (6+6) och nästan inga symtom?