• Anonym (Heléne)

    Är det ens möjligt med nidblödning 5 dagar efter ÄL?

    När jag gick på toa nyss fick jag pyttelite rosa blod på pappret, alltså inte mycket alls utan så som jag brukar ha vid ÄL och som förmodligen inte ens hade märkts av om det inte varit för att jag så det på pappret när jag torkade mig.

    Jag hade ÄL för 5 dagar sen enligt stickorna. Är det ens möjligt att få en nidis så tidigt? Förra gången jag var gravid fick jag ingen nidblödning, men däremot började jag få symptom på dag 6 efter ÄL och så fick jag plusset på ÄL+11 (testade inte tidigare men det är inte alls omöjligt att det hade visat sig tidigare än så också eftersom jag fick ett väldigt klart streck på bara nån sekund).

    Jag undrar alltså om nån har erfarenhet av en nidblödning 5 dagar efter ÄL...?

  • Svar på tråden Är det ens möjligt med nidblödning 5 dagar efter ÄL?
  • Anonym (T)

    Ja det är möjligt. Jag hade det med min första graviditet.

  • Anonym (Heléne)
    Anonym (T) skrev 2017-11-14 18:15:09 följande:

    Ja det är möjligt. Jag hade det med min första graviditet.


    Redan efter 5 dagar? Jag trodde att det var först efter 6+ dagar som ägget fäster, men jag har väl fått det hela om bakfoten då. Tack för ditt svar. :) Det låter lovande. Någon mellanblödningar är jag inte orolig för då det var så extremt lite. Hur mkt blödde du?
  • Anonym (Japp)

    Ja, men det är den tidigaste dagen det kan fästa. Embryot måste bli en hatching blastocyst först vilket tar fem dagar, men sen kan det fästa redan samma dag. Haft 3 nidblödningar- 5, 5,5 och 6 dygn efter vad som motsvarar äl (jag hade gjort ED däremot).

  • Anonym (Heléne)
    Anonym (Japp) skrev 2017-11-14 18:32:58 följande:

    Ja, men det är den tidigaste dagen det kan fästa. Embryot måste bli en hatching blastocyst först vilket tar fem dagar, men sen kan det fästa redan samma dag. Haft 3 nidblödningar- 5, 5,5 och 6 dygn efter vad som motsvarar äl (jag hade gjort ED däremot).


    Jättebra info, tusen tack!
  • Anonym (T)
    Anonym (Heléne) skrev 2017-11-14 18:26:46 följande:
    Redan efter 5 dagar? Jag trodde att det var först efter 6+ dagar som ägget fäster, men jag har väl fått det hela om bakfoten då. Tack för ditt svar. :) Det låter lovande. Någon mellanblödningar är jag inte orolig för då det var så extremt lite. Hur mkt blödde du?
    Ja redan efter 5 dagar. Hade väldig "mensvärk" ett kortare tag några timmar innan blödningen också :) Nej, det kan fästa från dag 5. Jag blödde väldigt väldigt lite. Jag visste inte att jag var gravid, utan trodde jag skulle få mens när som helst, så jag "letade" efter mens och det var så jag såg det. Hade nog inte sett/lagt märke till den lilla mängden rosa på pappret annars.
  • Anonym (Heléne)

    Jag fick ett plus idag, så det måste ha varit en nidis!

  • Vjulk
    Anonym (Heléne) skrev 2017-11-22 20:11:19 följande:

    Jag fick ett plus idag, så det måste ha varit en nidis!


    Grattis!
  • Jacobsmamma

    Jag hade ägglossning 18 juli ungefär (använder CB monitor) har 3 dagar till BIM nu fick dag 4 tror jag ???? efter ägglossning rosa på pappret, vilket jag aldrig nånsin fått, men bara de inget mer än den mängden, sen dagen efter en ljusbrun tjock flytning, haft molvärk ända sen ägglossningen men den varierar, ibland mer o ibland mindre.... Ömma bröst som känns tunga o fylliga liksom... Hmmm....

Svar på tråden Är det ens möjligt med nidblödning 5 dagar efter ÄL?