• Anonym (Min kropp)

    Får man inte vara nöjd?

    Har man en skyldighet att hålla sig fit för sin partner? Min man verkar tycka det, för så som han är på mig i princip dagligen om vad jag äter, att jag behöver träna mer osv.

    Tog en bit choklad i helgen och då sa han att ?vi inte borde ha sånt hemma?.

    Börjar lessna så hårt. Jag kämpar för att inte vara för hård mot mig själv och försöka vara nöjd med min kropp, även om den väger några kilo mer än när vi träffades.

    Jag har sagt åt honom att lägga av så många gånger, men han slutar ändå inte, säger bara att ?han gör det för min skull?.

    I present fick jag senast en fitbit och innan det ett gymmedlemskap.. Jag vill bara få vara nöjd med den jag är!

  • Svar på tråden Får man inte vara nöjd?
  • Molly57

    Klart man får vara nöjd! Det är ingen annans jobb att klanka ner på en och anmärka saker. Speciellt inte din man han ska istället lyfta dig och uppskatta dig för den du är. Säg brutalt att du lämnar honom om han fortsätter för det här är inte ok någonstans.

  • Anonym (Man)

    Din man verkar inte förstå skillnaden mellan idealvikt och trivselvikt. Låter väldigt jobbigt att vara i din sits.

  • Anonym (attraktiv för varann)

    Klart man ska få vara sig själv men en romantisk relation bygger ju till stor del på fysiskt attraktion. Ifall man förändras för mycket ser man ju inte längre ut som den personen ens partner föll för. Hade personligen inte kunnat hantera om min partner gick upp en massa i vikt eller förändrades nämnvärt med graviditetsuppgång och förändringar ursäktat så klart, även om det säkert haft påverkan på min attraktion även det. Jag är en ytlig person och mycket visuell varför sånt är viktigt. Har aldrig åldrats med en person ännu och vet inte hur det kommer att  drabba mig men ser inte fram emot det iallafall inte den sexuella biten eftersom jag tänder på vackra kroppar och ansikten utöver spännande utstrålningar..
    Jag tycker man ska få säga till sin partner vad man föredrar och vad man tänder på men det är upp till denna om den vill anstränga sig, men man kan inte kräva at tens partner ska gilla ens övervikt eller daller anser jag om det går överstyr.

  • Anonym (Vikt-ig)

    Jag tycker din man inte uppskattar din självständighet.
    Du är din kropp och ingen annan borde tala om för dig vad du ska trivas med.

    Hade min man påpekat någon om en chokladbit hade jag blivit förbannad...rejält!

    Älskar din man dig som du är och som borde bli älskad skulle jag ryta till!

    Det är inte för DIN skull han tracker ner dig!! Att ge dig gym medlemskap är så jävla nedvärderande!

    Min kropp mitt val.

    Skulle bli jätteledsen på min partner att ge mig sådant i present. Det är en sån jäkla påtryckning så jag skulle mest känna mig nedslagen.

    OM jag vill träna så måste det vara på mina villkor och finna glädjen i att träna.
    Att tvingas in i det är så lamt och så omvänd psykologi så det finns inte.

    DU gör vad du vill med din kropp, condition och träning!

  • Anonym (Vänd på det)

    Det här är en rolig fråga att vända på, om mannen är den som har blivit fet, då får hans fru/flickvän gnälla på honom hur mycket hon vill, men när mannen har klagomål är han ett svin.

    Det värsta är att jag som man har blivit hjärntvättad att tycka samma sak. Min första tanke när jag läste tråden var: "Vilken skithög till snubbe hon har".

    Jag testade det här med hon som numera är mitt ex. när hon kommenterade om min degiga mage för 111:gången och hur avtändande den var svarade jag något i stil med att hennes röv var platt, skrynklig och ful och att den ser ut som en 90 årig kärrings röv. Hon blev helt vansinnigt arg och ledsen för det och tyckte att jag var en riktig skithög.

  • Anonym (Jenny)

    Tycker inte din mans beteende är okej. Visst, det är helt okej att inte gilla att ens partner gått upp i vikt, men att pusha så som din man gör är ju bara elakt.

  • Anonym (Jag)

    1. Har du sagt till din partner att du faktiskt gillar din kropp och inte tänker göra något åt det?

    2. Några kg =3-4... Är han verkligen så ytlig tycker jag du ska säga ifrån på skarpen och be han uppsöka psykolog. Handlar det snarare om ~10+ kg så är det inte så konstigt om han reagerar och då bör ni prata om saken. VILL du inte gå ner i vikt måste du ju vara tydlig. Är det extremt viktigt för honom att ha en fit tjej bör han ju istället träffa en som har träning som högsta intresse och du bör träffa en som inte bryr sig.

  • FuckGoggleAskMe

    Din man låter som en skitstövel, men han är ju i alla fall ärlig. Tydligen fäster han stor betydelse vid sin kvinnas vikt, och då får du ju anpassa dig efter det. Antingen hitta någon annan som inte är så kräsen eller också banta ner dig för att denne man ska tycka att du duger. Jag röstar för att du behåller en vikt du trivs med själv och byter man om det krävs.

Svar på tråden Får man inte vara nöjd?