• Tihi

    Hur flytta foton till och från android?

    Kör iPhone själv så jag undrar hur man flyttar foton tagna med android-mobilen till en dator och hur man flyttar foton från en dator till android-mobilen? Sparas dom i telefonens minne eller på en separat minneskort? Vilken är lättare att flytta foton fram-och tillbaka med; iPhone eller android?

  • Svar på tråden Hur flytta foton till och från android?
  • EnAnonumius
    Tihi skrev 2017-11-14 20:51:48 följande:
    Kör iPhone själv så jag undrar hur man flyttar foton tagna med android-mobilen till en dator och hur man flyttar foton från en dator till android-mobilen? Sparas dom i telefonens minne eller på en separat minneskort? Vilken är lättare att flytta foton fram-och tillbaka med; iPhone eller android?
    Med en Android så kopplar du in den i datorn som en USB sticka. 

    Man behöver inga externa program för att koppla in sin Androidlur på en dator, dock så måste man ladda ned drivrutiner bara först. 

    Sedan så går man in i Androidluren som man går in i en vanlig USB sticka sedan så kör man en vanlig kopiera de bilder du vill ha, sedan så tar du en "klistra in" i den mappen, på datorn, du vill ha bilderna på.
    Det är inte krångligare än så.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tihi
    EnAnonumius skrev 2017-11-16 10:50:38 följande:
    Med en Android så kopplar du in den i datorn som en USB sticka. 

    Man behöver inga externa program för att koppla in sin Androidlur på en dator, dock så måste man ladda ned drivrutiner bara först. 

    Sedan så går man in i Androidluren som man går in i en vanlig USB sticka sedan så kör man en vanlig kopiera de bilder du vill ha, sedan så tar du en "klistra in" i den mappen, på datorn, du vill ha bilderna på.
    Det är inte krångligare än så.
    Det lät ju onekligen enkelt. Om vi säger att man har lagt 100 bilder från datorn på androiden kan man radera dom direkt på androiden sen?

    Så för att förklara enkelt så kan jag jättelätt koppla in en android i 10 datorer och flytta bilder till och från dator och androiden hur jag vill utan krångel?

    Går ens fotoprogram igång automatiskt när man kopplar in en android eller måste man flytta bilderna dit själv?

    Sparas foton man tar med en android på mobilens minne eller ett minneskort?
  • Aniiee
    Tihi skrev 2017-11-16 15:49:56 följande:
    1 Det lät ju onekligen enkelt. Om vi säger att man har lagt 100 bilder från datorn på androiden kan man radera dom direkt på androiden sen?

    2 Så för att förklara enkelt så kan jag jättelätt koppla in en android i 10 datorer och flytta bilder till och från dator och androiden hur jag vill utan krångel?

    3 Går ens fotoprogram igång automatiskt när man kopplar in en android eller måste man flytta bilderna dit själv?

    4 Sparas foton man tar med en android på mobilens minne eller ett minneskort?
    1 Ja, med ett tryck eller två kan du enkelt radera fotona/bilderna på android- mobilen 

     2: Yes.

    3: Beror lite på inställningar på datorn, men i regel går inga program igång.

    4: beror på inställningarna i mobilen.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-11-16 18:18:36 följande:
    4: beror på inställningarna i mobilen.
    Vill bara tillägga lite på punkt 4.

    På Android Nougat (7.X) så är det i regel som så att stoppar man in ett SD kort i mobilen så ploppar det upp en ruta och frågar om man vill spara bilderna på SD kortet i stället för på interna minnet (telefonen direkt). 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur flytta foton till och från android?