• Anonym (manlove)

    Är det svårare för en kvinna att älska en man för just den han är?

    Utan att vilja ändra på honom som de flesta kvinnor vill. Män verkar tolerera kvinnor bättre och vara mer nöjda med vad de har? Varför är det så?

  • Svar på tråden Är det svårare för en kvinna att älska en man för just den han är?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (manlove) skrev 2017-11-14 20:52:56 följande:

    Utan att vilja ändra på honom som de flesta kvinnor vill. Män verkar tolerera kvinnor bättre och vara mer nöjda med vad de har? Varför är det så?


    Varför skulle det vara så?

    Jag tror att det är lika vanligt, eller ovanligt bland både kvinnor än män. Jag förstår inte riktigt behovet av att generalisera och dela upp mindre attraktiva attribut eller beteenden i typiskt kvinnligt och manligt.

    Jag tror att det finns människor som dejtar eller inleder en relation med någon man kanske inte anser är precis, exakt det man söker och att dessa istället för att leta efter någonting annat försöker få den andra personen att ändra på sig (omedvetet/medvetet).

    Kanske är man inte nöjd med sig själv, eller olycklig och istället för att göra någonting åt det lägger man det på sin partner genom att uttrycka missnöje.

    Enligt mina erfarenheter skulle jag dock dra slutsatsen att det är vanligare att män är missnöjda med sin partner medan kvinnor i större utsträckning är nöjda med sina män, som de är. Men jag tror som sagt inte att man ska vara försiktig med att dra generaliserand slutsatser utifrån sina egna upplevelser och erfarenheter i den mån det är möjligt.

    Jag tror alltså att det är lika vanligt/ovanligt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (manlove) skrev 2017-11-14 20:52:56 följande:

    Utan att vilja ändra på honom som de flesta kvinnor vill. Män verkar tolerera kvinnor bättre och vara mer nöjda med vad de har? Varför är det så?


    Inte bara svårt men faktiskt omöjligt.

    En kvinna kan inte älska en man på det sättet en man tror att hon kan och han innerst inne vill bli älskad. Det är inte hennes fel, hon är helt enkelt oförmögen till det. 

    Det är det där bittra röda pillret män antingen måste svälja eller gå på nitarna om och om igen, eller helt enkelt ha flyt och segla igenom helt ovetande, ungefär som Forrest Gump.

    Det grundas i hennes hypergami.

    Hypergami bryr sig inte. Hypergami har ingen egentlig riktning. Hypergami sover aldrig.
  • Anonym (manlove)
    Anonym (Ja) skrev 2017-11-14 21:35:03 följande:
    Inte bara svårt men faktiskt omöjligt.

    En kvinna kan inte älska en man på det sättet en man tror att hon kan och han innerst inne vill bli älskad. Det är inte hennes fel, hon är helt enkelt oförmögen till det. 

    Det är det där bittra röda pillret män antingen måste svälja eller gå på nitarna om och om igen, eller helt enkelt ha flyt och segla igenom helt ovetande, ungefär som Forrest Gump.

    Det grundas i hennes hypergami.

    Hypergami bryr sig inte. Hypergami har ingen egentlig riktning. Hypergami sover aldrig.
    Det där var intressant svar!Förklara gärna hur du menar att en man vill bli älskad av en kvinna som hon är oförmögen till?

    Och vad är hypergami? Är det en typiskt kvinnlig egenskap eller drag?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (manlove) skrev 2017-11-14 22:00:58 följande:
    Det där var intressant svar!Förklara gärna hur du menar att en man vill bli älskad av en kvinna som hon är oförmögen till?

    Och vad är hypergami? Är det en typiskt kvinnlig egenskap eller drag?
    Män vill bli älskade för den de är, som unika individer, ungefär som vi blir älskade av våra föräldrar. 

    Män älskar sina kvinnor på det sättet, samhället har konstruerat en kultur som förmedlar att kvinnor älskar tillbaka på det sättet, och kvinnor är konstruerade att ge illusionen av att de älskar på det sättet. Det är alltså en perfekt lögn, och mycket i samhällets trygghet vilar på den.

    Men det är en illusion, kvinnor älskar sina barn, män älskar kvinnan så hon kan ta hand om hans barn samt han älskar sina barn, men det här är inte reciprokt på något sätt. Kvinnan är kvar sålänge det är lönsamt för henne, givet hennes sexuella strategi, när det är mer lönsamt att leva ensam alternativt hitta en annan man så ändras hennes känslor väldigt väldigt snabbt och mannen kan gå från det bästa på jorden till jordens absoluta avskum speglat genom hennes känsloliv, och eftersom en kvinna inte kan åsidosätta sina känslor genom att använda tankar så blir det hennes verklighet, hon tror verkligen det här.

    Både män och kvinnor blir förälskade, men känslan att falla i förakt är en unik kvinnlig känsla, eftersom kostnaden för fler barn med fel gener faller på henne.

    Hypergami är en slaskterm egentligen, dess ursprungliga betydelse har förskjutits, och den försöker fånga upp mer än den ursprungligen gjorde. En man föds död, han måste skapa ett värde för att överleva, och misslyckas han med det så dör han helt enkelt eftersom ingen kvinna kommer att para sig med honom. Inget av det gäller en kvinna, eftersom hon får sitt värde gratis av gud, eller naturen, vad man nu väljer att tro på, och hon kan se spendera det värdet fritt under den tiden det finns. Det innebär val, och i det valet hittar man hypergami, kvinnan försöker vid varje enskilt tillfälle göra bästa möjliga val av man/män, vilket är komplext eftersom hon vill ha fantastiska gener, men också investering av män samt undgå att nån av dem slår ihjäl henne.
  • Pretorian IV
    Anonym (Ja) skrev 2017-11-14 22:25:33 följande:

    Män vill bli älskade för den de är, som unika individer, ungefär som vi blir älskade av våra föräldrar. 

    Män älskar sina kvinnor på det sättet, samhället har konstruerat en kultur som förmedlar att kvinnor älskar tillbaka på det sättet, och kvinnor är konstruerade att ge illusionen av att de älskar på det sättet. Det är alltså en perfekt lögn, och mycket i samhällets trygghet vilar på den.

    Men det är en illusion, kvinnor älskar sina barn, män älskar kvinnan så hon kan ta hand om hans barn samt han älskar sina barn, men det här är inte reciprokt på något sätt. Kvinnan är kvar sålänge det är lönsamt för henne, givet hennes sexuella strategi, när det är mer lönsamt att leva ensam alternativt hitta en annan man så ändras hennes känslor väldigt väldigt snabbt och mannen kan gå från det bästa på jorden till jordens absoluta avskum speglat genom hennes känsloliv, och eftersom en kvinna inte kan åsidosätta sina känslor genom att använda tankar så blir det hennes verklighet, hon tror verkligen det här.

    Både män och kvinnor blir förälskade, men känslan att falla i förakt är en unik kvinnlig känsla, eftersom kostnaden för fler barn med fel gener faller på henne.

    Hypergami är en slaskterm egentligen, dess ursprungliga betydelse har förskjutits, och den försöker fånga upp mer än den ursprungligen gjorde. En man föds död, han måste skapa ett värde för att överleva, och misslyckas han med det så dör han helt enkelt eftersom ingen kvinna kommer att para sig med honom. Inget av det gäller en kvinna, eftersom hon får sitt värde gratis av gud, eller naturen, vad man nu väljer att tro på, och hon kan se spendera det värdet fritt under den tiden det finns. Det innebär val, och i det valet hittar man hypergami, kvinnan försöker vid varje enskilt tillfälle göra bästa möjliga val av man/män, vilket är komplext eftersom hon vill ha fantastiska gener, men också investering av män samt undgå att nån av dem slår ihjäl henne.


    Det ligger mycket i det du säger, intressant läsning!
  • Anonym (Me)

    Jag har inte sett att kvinnor har sämre acceptans än män som kvinna tycker jag det känns helt tvärtom men det känns lika logiskt att män tycker teorin om kvinnor stämmer.

    Tycker människor överlag har tappat acceptansen och jagar illusionen av perfektion och missar poängen att vi är inte renoveringsprojekt eller produkter, skulle mentaliteten riktas mot uppskattning och empati mer än sympati och kontrollbehov hade det räddat många relationer, någon är perfekt för dig när de är sig Själva och du kan acceptera det fullt ut. Men för att kunna uppskatta andra > måste du uppskatta dig själv. Människor tenderar att söka fel på sig själva oftare än rätt.

  • Anonym (Me)
    Anonym (Ja) skrev 2017-11-14 22:25:33 följande:

    Män vill bli älskade för den de är, som unika individer, ungefär som vi blir älskade av våra föräldrar. 

    Män älskar sina kvinnor på det sättet, samhället har konstruerat en kultur som förmedlar att kvinnor älskar tillbaka på det sättet, och kvinnor är konstruerade att ge illusionen av att de älskar på det sättet. Det är alltså en perfekt lögn, och mycket i samhällets trygghet vilar på den.

    Men det är en illusion, kvinnor älskar sina barn, män älskar kvinnan så hon kan ta hand om hans barn samt han älskar sina barn, men det här är inte reciprokt på något sätt. Kvinnan är kvar sålänge det är lönsamt för henne, givet hennes sexuella strategi, när det är mer lönsamt att leva ensam alternativt hitta en annan man så ändras hennes känslor väldigt väldigt snabbt och mannen kan gå från det bästa på jorden till jordens absoluta avskum speglat genom hennes känsloliv, och eftersom en kvinna inte kan åsidosätta sina känslor genom att använda tankar så blir det hennes verklighet, hon tror verkligen det här.

    Både män och kvinnor blir förälskade, men känslan att falla i förakt är en unik kvinnlig känsla, eftersom kostnaden för fler barn med fel gener faller på henne.

    Hypergami är en slaskterm egentligen, dess ursprungliga betydelse har förskjutits, och den försöker fånga upp mer än den ursprungligen gjorde. En man föds död, han måste skapa ett värde för att överleva, och misslyckas han med det så dör han helt enkelt eftersom ingen kvinna kommer att para sig med honom. Inget av det gäller en kvinna, eftersom hon får sitt värde gratis av gud, eller naturen, vad man nu väljer att tro på, och hon kan se spendera det värdet fritt under den tiden det finns. Det innebär val, och i det valet hittar man hypergami, kvinnan försöker vid varje enskilt tillfälle göra bästa möjliga val av man/män, vilket är komplext eftersom hon vill ha fantastiska gener, men också investering av män samt undgå att nån av dem slår ihjäl henne.


    Jag känner inte att kvinnan får ett värde gratis jag tycker snarare hennes värde som är på toppen av skyskrapan börjar ticka neråt så fort oskulden är tagen och med åldern blir hon mer och mer värdelös för män som snarare har eviga år på sig att sprida så många generationer av de själva som de kan och deras värde blir aldrig ifrågasatt hur många de än doppat snoppen i. Kvinnan ska dessutom hålla kroppen i form trots det naturliga är att den töjs när hon föder barn, hon ska se ung ut fast rynkorna syns i ansiktet som de ska, tycker hela tiden att kvinnan är ett ständigt projekt i att behålla sitt värde, egna val ? Javisst men konsekvenserna är utfrysning och att ingen vill ha barn med henne för hon är "förbrukad" likt en konserv, inte alla män som tänker såhär om kvinnor men det märks i alla sociala medier / reklamprodukter att kvinnan blir inte ett dugg accepterad/ värderad utan hon ska ständigt ändra på sig och anpassa sig så hon behåller sitt värde/ får ett värde att behålla.

    Vad tycker du om mitt perspektiv?
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (Me) skrev 2017-11-14 23:38:50 följande:

    Jag har inte sett att kvinnor har sämre acceptans än män som kvinna tycker jag det känns helt tvärtom men det känns lika logiskt att män tycker teorin om kvinnor stämmer.

    Tycker människor överlag har tappat acceptansen och jagar illusionen av perfektion och missar poängen att vi är inte renoveringsprojekt eller produkter, skulle mentaliteten riktas mot uppskattning och empati mer än sympati och kontrollbehov hade det räddat många relationer, någon är perfekt för dig när de är sig Själva och du kan acceptera det fullt ut. Men för att kunna uppskatta andra > måste du uppskatta dig själv. Människor tenderar att söka fel på sig själva oftare än rätt.


    Sen är vi också biologiska varelser, både män och kvinnor..

    Men jag kan hålla med. Att sticka när man hittat nån "bättre" känner jag till mssor av killar som också har gjort, så att byta upp sig är inte enbart en kvinnlig grej.
  • Anonym (Stefan)

    Har två tjejkompisar som är strax under fyrtio som båda inte kan få barn på naturlig väg. Jag säger absolut inte att de två skulle va signifikanta för sådana kvinnor på något sätt men intressant nog så beter den ena sig som en "typisk kille". Hon avverkar korta förhållanden med den ena snygga vältränade hunken efter den andra..

    och den andra tjejkompisen verkar verkligen ha valt karl utav äkta kärlek. Hon har inte saknat kavaljerer som haft både det ena och det andra, men ändå till sist valt en kille som just hon tycker väldigt mycket om. Det märks!

  • Anonym (?)
    Anonym (Ja) skrev 2017-11-14 22:25:33 följande:
    Män vill bli älskade för den de är, som unika individer, ungefär som vi blir älskade av våra föräldrar. 

    Män älskar sina kvinnor på det sättet, samhället har konstruerat en kultur som förmedlar att kvinnor älskar tillbaka på det sättet, och kvinnor är konstruerade att ge illusionen av att de älskar på det sättet. Det är alltså en perfekt lögn, och mycket i samhällets trygghet vilar på den.

    Men det är en illusion, kvinnor älskar sina barn, män älskar kvinnan så hon kan ta hand om hans barn samt han älskar sina barn, men det här är inte reciprokt på något sätt. Kvinnan är kvar sålänge det är lönsamt för henne, givet hennes sexuella strategi, när det är mer lönsamt att leva ensam alternativt hitta en annan man så ändras hennes känslor väldigt väldigt snabbt och mannen kan gå från det bästa på jorden till jordens absoluta avskum speglat genom hennes känsloliv, och eftersom en kvinna inte kan åsidosätta sina känslor genom att använda tankar så blir det hennes verklighet, hon tror verkligen det här.

    Både män och kvinnor blir förälskade, men känslan att falla i förakt är en unik kvinnlig känsla, eftersom kostnaden för fler barn med fel gener faller på henne.

    Hypergami är en slaskterm egentligen, dess ursprungliga betydelse har förskjutits, och den försöker fånga upp mer än den ursprungligen gjorde. En man föds död, han måste skapa ett värde för att överleva, och misslyckas han med det så dör han helt enkelt eftersom ingen kvinna kommer att para sig med honom. Inget av det gäller en kvinna, eftersom hon får sitt värde gratis av gud, eller naturen, vad man nu väljer att tro på, och hon kan se spendera det värdet fritt under den tiden det finns. Det innebär val, och i det valet hittar man hypergami, kvinnan försöker vid varje enskilt tillfälle göra bästa möjliga val av man/män, vilket är komplext eftersom hon vill ha fantastiska gener, men också investering av män samt undgå att nån av dem slår ihjäl henne.
    Är du som skriver detta man eller kvinna?

    Om du är kvinna blir jag positivt överraskad, men jag har svårt att tro att du är det?
Svar på tråden Är det svårare för en kvinna att älska en man för just den han är?