• beapea

    Gravid trots negativta tester

    Hej! Skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig. 

    Min mens var från 30/10-2/11. Sen hade jag oskyddat samlag både den 6 och 7:e November. Han kom i mig och redan dagen efter började jag få ont i min vänstra äggstock. 
    Har nämligen varit gravid innan så jag kommer ihåg känslan. Har kräkts en del (speciellt på morgonen), konstig känsla inuti underlivet, känns även annorlunda när man känner efter med fingrar. Mina bröstvårtor har fått en mörkare färg samt att jag behöver kissa stup i kvarten även fast jag inte dricker mer än vanligt. 

    Nu är det så att jag ska ut och resa om ca 3 veckor så behöver göra en abort innan det då jag dels är för ung men också fel tid i livet för mig att skaffa barn. 

    Jag har vänt mig till många olika mottagningar runt om i Stockholm men antingen har dom ingen ledig tid eller så måste jag ha minst ett positivt gravtest.

    Det som är jobbigt för mig är att förra gången jag var gravid tog jag ca 7-8 gravtest och ingenting syntes för ens jag gick till läkaren och fick ta ett där.
    Men jag VET att jag är det, jag känner det. Kände när jag blev gravid och när ägget blev befruktat. 

    Jag börjar bli väldigt stressad över detta för jag vet inte vad jag ska göra då knappt ingen vill ta emot mig om jag inte har ett positivt test. Finns det någon bra mottagning i Stockholm då man kan ta via blodprov? 

    Snälla hjälp mig, har ringt 1177 också men de säger bara att jag ska vända mig till närmsta gynekolog.. Inte ens gynakuten tar emot mig. 

    Skulle vara extremt tacksam om någon snäll själ där ute vill ge mig lite tips!

  • Svar på tråden Gravid trots negativta tester
  • Anonym (Lol)

    Fast du, nu får du tänka lite.

    Du har ju antagligen inte ens haft ägglossning denna cykeln än.

    Om du hade sista mens för två veckor sedan, så har du ägglossning nu i dagarna. Och det var en vecka sen du hade oskyddat sex. Alltså kan du inte vara gravid än. Så att du skulle känna något från en graviditet denna cykeln är helt omöjligt. Om en vecka, tidigast. Om du nu är gravid. Ägget fäster tidigast 5 dagar efter ägglossning, vilket du borde ha typ nu.

    Så att du skulle känt när ägget fästa osv kan du släppa helt.

    Klart som korvspad att en gynakut inte tar emot dig. Det är inte akut att tro att man är gravid 2 veckor efter mens. För det är omöjligt och inte akut oavsett.

Svar på tråden Gravid trots negativta tester