• Aioli

    Du med diabetes, se hit!

    Jag har varit orolig för att min son ska ha diabetes i nån månad nu, av flera anledningar, och efter diabetesgalan igår blev jag ännu mer orolig. Så idag fick han ta ett blodsockertest på vårdcentralen. Två timmar efter frukost låg det på 6.1. De sa att det var helt normalt och att han inte har diabetes. Stämmer det? Kan jag släppa min oro tycker ni?

    Den här vårdcentralen är inget jag litar på och det är vanskligt att vi fortfarande inte bytt. Att jag går hem och frågar er på familjeliv istället.. Bedrövligt rent ut sagt, så inga pekpinnar där, tack. Jag vet redan.

  • Svar på tråden Du med diabetes, se hit!
  • Jenna Eriksdotter

    Det kan ju inte bli bättre. Även om det är rekommenderat att inte äta på morgonen före prov. Men 6 är så pass bra att det inte är värt att vara orolig. Du angav inte några av anledningarna till din oro. Men provet ska du inte oroa dig över.

  • Aioli
    Jenna Eriksdotter skrev 2017-11-15 11:15:24 följande:

    Det kan ju inte bli bättre. Även om det är rekommenderat att inte äta på morgonen före prov. Men 6 är så pass bra att det inte är värt att vara orolig. Du angav inte några av anledningarna till din oro. Men provet ska du inte oroa dig över.


    Tack så mycket för svar!

    Han är 2 år.

    Han har kissat mycket mer om nätterna senaste månaden. Så pass så vi fått lov att öka i blöjstorlek, till en storlek som enligt förpackningen är på tok för stor för honom egentligen. Han har varit mer törstig senaste veckorna. Senaste veckorna även sovit länge på dagen (3 timmar) och hållit på att somna vid lunch. Vilket inte är likt honom. Även aptiten spökar ibland. Ibland vill han inte äta alls och ibland äter han som en häst.

    Enligt mig symtom på diabetes, men enligt sköterska på vc (innan provtagning) inget oroväckande, utan bara normalt för en 2-åring. Hon har väl rätt, men tycker ändå att jag har rätt att gå i dessa tankar iallafall.

    Han hade även höstblåsor för två veckor sen . Jag har läst att vissa upptäckt diabetes efter att barnet haft en infektionssjukdom.
  • Aioli
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-11-15 11:27:39 följande:

    Varför tror du att han har diabetes?

    Ett blodsocker på 6 är perfekt, så du behöver inte oroa dig.


    Tack för svar! Jag har beskrivit i inlägget ovanför.
Svar på tråden Du med diabetes, se hit!