• Äldre 15 Nov 13:16
    4410 visningar
    18 svar
    18
    4410

    Ung & gravid med BF vår/sommar 18?

    Finns det några lite yngre här som väntar barn till våren/sommaren och har lust att surra lite, kanske skapa en facebookgrupp och bara dela lite tankar? 

    Jag väntar som 20 åring syskon till våran 2 åriga kille. Beräknad 31/5! 

    Skulle så gärna hitta någon eller några att kunna bolla med! 

  • Svar på tråden Ung & gravid med BF vår/sommar 18?
  • Äldre 16 Nov 00:28
    #1

    Hej!
    Jag är 22år och väntar mitt första :)

  • Äldre 16 Nov 00:31
    #2

    Jag är också 22 och väntar första! Beräknad 15/4 :)

  • Äldre 16 Nov 00:36
    #3

    Jag är beräknad 13/5 :)

  • Äldre 16 Nov 12:18
    #4

    Hej hej! Jag är 22 år och blev oplanerat gravid nyss, men det är välkommet. Min BF är i mitten av Juli enligt min senaste mens, så jag är bara i v 6! Har aldrig varit gravid förut så detta är väldigt spännande, men också lite oroligt eftersom folk pratar om missfall/MA hela tiden. Pratar gärna med andra unga mammor! :D

  • Äldre 16 Nov 12:23
    #5

    Är 22år och väntar min första, bf 23juni ???? Oplanerat, men vi kör ändå! ;)

  • Äldre 16 Nov 12:24
    #6

    haha vet ej varför det kom frågetecken där det skulle vara en emoji...

  • Äldre 16 Nov 18:28
    #7

    Finns det någon i Norrköping/Söderköping?
    Kan va kul o följas under graviditeten och sedan ses under mammaledigheten :)

  • Nlg
    Äldre 16 Nov 19:57
    #8

    22 år och väntar andra i april :)

  • Äldre 19 Nov 11:16
    #9

    Hej jag är 20 år och gravid med mitt första barn har bf 20/6, var väl ganska ledsen i början för det kändes som att mitt ?liv var över? gjorde en abort för ca 8 månader sen och skulle aldrig göra det igen dock blir det lite tufft nu eftersom pappan bor i ett annat land men det klarar vi nog :)

  • Äldre 19 Nov 17:47
    #10
    Mel123 skrev 2017-11-19 11:16:22 följande:

    Hej jag är 20 år och gravid med mitt första barn har bf 20/6, var väl ganska ledsen i början för det kändes som att mitt ?liv var över? gjorde en abort för ca 8 månader sen och skulle aldrig göra det igen dock blir det lite tufft nu eftersom pappan bor i ett annat land men det klarar vi nog :)


    Hej på dig! Hur känns det nu, ser du fram emot en liten bebis? Min pojkvän bor också i ett annat land så jag förstår hur den situationen kan kännas.
  • Äldre 19 Nov 21:55
    #11

    Hej jag är super taggad även om det var oplanerat jag hoppas bara på att gå över missfallstiden är i vecka 10 enligt min app och ska till mitt första mvc möte på torsdag, hur går det för dig? Känt några symptom än? Vart bor du? :)

  • Äldre 20 Nov 12:29
    #12
    Mel123 skrev 2017-11-19 21:55:53 följande:

    Hej jag är super taggad även om det var oplanerat jag hoppas bara på att gå över missfallstiden är i vecka 10 enligt min app och ska till mitt första mvc möte på torsdag, hur går det för dig? Känt några symptom än? Vart bor du? :)


    Ja man är väl alltid lite smått rädd för missfall, själv ät jag bara i vecka 7. Jag ska också ha mitt första möte med barnmorskan denna fredag, hoppas allt ser bra ut för oss båda! Jag har nästan inga symtom än, bara lite mensvärk på kvällen och ömma bröst. Har du känt av något illamående än? Jag bor i Alingsås, vart någonstans bor du? :D
  • Äldre 20 Nov 12:41
    #13

    Är 21 år och väntar mitt första barn.

    Har BF 1/4??

  • Äldre 20 Nov 15:34
    #14

    Ja jag har jätte mycket illamående men har inte spytt något, det är värst på morgonen och kan nästan inte äta något för blir illamående av typ allt, men mensvärken är borta men har mycket humörsvängningar också hehe. Jag bor i Stockholm :D

  • Isabel­la.ost­ojic
    Äldre 21 Nov 10:58
    #15
    RJEL skrev 2017-11-16 18:28:14 följande:

    Finns det någon i Norrköping/Söderköping?
    Kan va kul o följas under graviditeten och sedan ses under mammaledigheten :)


    Här är en i Norrköping! Är 22 och väntar mitt första barn 11/4 :)
  • Äldre 21 Nov 12:01
    #16
    Mel123 skrev 2017-11-20 15:34:03 följande:

    Ja jag har jätte mycket illamående men har inte spytt något, det är värst på morgonen och kan nästan inte äta något för blir illamående av typ allt, men mensvärken är borta men har mycket humörsvängningar också hehe. Jag bor i Stockholm :D


    Skönt att du känner något, jag känner inget alls haha!
  • Äldre 2 Dec 00:56
    #17

    Ni som är unga och gravida får jätte gärna höra av sig min Mail är m.eliiissa@live.se skulle vara så skönt att få prata med nån i samma situation :D

  • Äldre 13 Apr 20:07
    #18

    Jag är 22 år och väntar mitt andra barn med bf 15/6 & min dotter sen innan är 5 år. Blev det någon fb-grupp? :D

Svar på tråden Ung & gravid med BF vår/sommar 18?