• Anonym (Ui)

    När kommen lönen?

    Hej!

    Jag har fått nytt jobb och börjar jobba den nya tjänsten den 18/12 och papper ska skrivas nästa vecka. Tjänsten är i region Skåne.

    Jag ska självklart fråga när jag träffar chefen men jag är nyfiken nu :) Nån som vet?

  • Svar på tråden När kommen lönen?
  • Anonym (Ui)
    Carambolan skrev 2017-11-15 13:23:37 följande:

    Månads- eller timanställd?


    Månad. Annars hade den ju kommit i slutet på Jan, det vet jag.
  • Anonym (Ui)
    Ugggla skrev 2017-11-15 13:59:15 följande:




    Moget
  • Anonym (123)
    Anonym (Ui) skrev 2017-11-15 14:01:39 följande:
    Moget
    Det svarade ju på din fråga
  • Anonym (Ui)
    Anonym (123) skrev 2017-11-15 19:22:39 följande:

    Det svarade ju på din fråga


    Du är uppenbarligen inte läskunnig.
  • Anonym (123)
    Anonym (Ui) skrev 2017-11-15 19:41:34 följande:
    Du är uppenbarligen inte läskunnig.
    Vad läste jag fel?
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Ui) skrev 2017-11-15 13:21:41 följande:

    Hej!

    Jag har fått nytt jobb och börjar jobba den nya tjänsten den 18/12 och papper ska skrivas nästa vecka. Tjänsten är i region Skåne.

    Jag ska självklart fråga när jag träffar chefen men jag är nyfiken nu :) Nån som vet?


    Men hur tänker du att någon på ett forum ska kunna veta det? Det kan skilja  mellan olika branscher. Region Skåne- jaha liksom? 

    ring lönekontoret och fråga om du inte kan vänta. 
  • Anonym (Ui)
    Anonym (mmm) skrev 2017-11-15 19:48:59 följande:

    Men hur tänker du att någon på ett forum ska kunna veta det? Det kan skilja  mellan olika branscher. Region Skåne- jaha liksom? 

    ring lönekontoret och fråga om du inte kan vänta. 


    Nån kanske vet hur det funkar när man börjar en anställning mitt i månaden i ett landsting och kunde hjälpa till. Eller?

    Jag har bott utomlands i 20 år, dvs inte haft svensk anställning på många år och har inte koll på hur det funkar i Sverige.

    Om du inte kan svara på frågan kanske du skulle låta bli?
  • Anonym (123 2)

    Du bör få lön redan i december tycker jag. Fast med avdrag för 1-17 december då du inte jobbar.
    Men här kan vi bara spekulera.

  • Anonym (Ellen)

    Du bör få lön i december men det beror på rutinerna på lönefunktionen. Decemberlönerna körs ofta tidigare än andra månader då utbetalning ska hinna ske före jul.

    Men du bör kunna ta din månadslön/31 x 14 (lön för 18-31/12) och det är vad du ska ha brutto i december. I januari kommer en hel månadslön för januari plus avvikelser (ob, övertid, frånvaro) från december.

  • Anonym (Ui)
    Anonym (Ellen) skrev 2017-11-16 01:21:57 följande:

    Du bör få lön i december men det beror på rutinerna på lönefunktionen. Decemberlönerna körs ofta tidigare än andra månader då utbetalning ska hinna ske före jul.

    Men du bör kunna ta din månadslön/31 x 14 (lön för 18-31/12) och det är vad du ska ha brutto i december. I januari kommer en hel månadslön för januari plus avvikelser (ob, övertid, frånvaro) från december.


    Anonym (123 2) skrev 2017-11-16 00:34:10 följande:

    Du bör få lön redan i december tycker jag. Fast med avdrag för 1-17 december då du inte jobbar.

    Men här kan vi bara spekulera.


    Tack för svar!
Svar på tråden När kommen lönen?