• Frunochmamman

    gravid 5+6 och blödning

    Hej, jag undrar om det finns någon här som kan stilla min oro.
    Jag fick en blödning när jag skulle haft min mens men väldigt mycket mindre. Testade sen ändå då jag tyckte mina bröst var så ömma och fick ett plus.
    Dock fick jag en blödning idag.
    Har haft problem med hård mage så trycker på men får inte ut något. Mycket värk i nederdelen av magen, både molande fram på men även bak mot ändtarmen. Och det är när jag tryckte på som blödningen kom. Någon som varit med om något liknande?
    Rädd att det är missfall då jag haft ett tidigare

  • Svar på tråden gravid 5+6 och blödning
  • Kyriie88

    Jag hade samma sak fast i v 10+0 tror jag de va. Kom hem från jobbet och skötte magen, var lite hård så fick ta i och helt plötsligt rinner det blod i toaletten. Fick panik tänkte att nu är de kört o körde in till akuten. Satt där från 22.30 till 07 men fick tillslut ett ultraljud som visa att lillen mådde bra <3 Troligen var det är kärl som brast i underlivet då blödningen stanna ganska direkt som den startade. Möjligt att det är samma för dig :)
    Är idag i v21+2

  • Frunochmamman
    Kyriie88 skrev 2017-11-15 19:55:48 följande:

    Jag hade samma sak fast i v 10+0 tror jag de va. Kom hem från jobbet och skötte magen, var lite hård så fick ta i och helt plötsligt rinner det blod i toaletten. Fick panik tänkte att nu är de kört o körde in till akuten. Satt där från 22.30 till 07 men fick tillslut ett ultraljud som visa att lillen mådde bra <3 Troligen var det är kärl som brast i underlivet då blödningen stanna ganska direkt som den startade. Möjligt att det är samma för dig :)
    Är idag i v21+2


    Får hoppas att det stämmer, är väldigt orolig. Fick som en gammal blödning och sen inget och idag kom det mörkt grusigt igen, mer blodfärgat men inget nytt färskt blod.
    Riktigt jobbigt att bara vänta..
  • FH24

    Jag hade små blödningar var och varannam dag från slutet av v.5 till slutet av v.8. Min bm sa att det var vanligt med små blödningar i början. I v.9 gjorde jag ett VUL och fick se hjärtat slå, i v.12 +5 var jag på kub och den lille sprattlade på för fullt. Är idag i v.15 :)

    behöver alltså inte vara något farligt, känner du dig orolig så kontakta BM. Men så länge det inte kommer några större blödningar med klumpar så är det förhoppningsvis ingen fara :)

  • Frunochmamman
    FH24 skrev 2017-11-17 12:47:47 följande:

    Jag hade små blödningar var och varannam dag från slutet av v.5 till slutet av v.8. Min bm sa att det var vanligt med små blödningar i början. I v.9 gjorde jag ett VUL och fick se hjärtat slå, i v.12 +5 var jag på kub och den lille sprattlade på för fullt. Är idag i v.15 :)

    behöver alltså inte vara något farligt, känner du dig orolig så kontakta BM. Men så länge det inte kommer några större blödningar med klumpar så är det förhoppningsvis ingen fara :)


    Tack för dina lugnande ord, har ultraljud nästa vecka så hoppas kunna bli lite lugnare då. Har inte haft några blödningar alls i min tidigare graviditet, utan bara när jag Fick missfall för några år sedan. Så därför är det väldigt skrämmande.
  • FH24
    Frunochmamman skrev 2017-11-17 13:12:33 följande:

    Tack för dina lugnande ord, har ultraljud nästa vecka så hoppas kunna bli lite lugnare då. Har inte haft några blödningar alls i min tidigare graviditet, utan bara när jag Fick missfall för några år sedan. Så därför är det väldigt skrämmande.


    Förstår att det skapar oro. Försök tänka på att det är vanligt i början av graviditeten (även om jag förstår att det kan vara svårt). Håller tummarna för dig på ultraljudet!
Svar på tråden gravid 5+6 och blödning