• Anonym­tjejj
    Äldre 15 Nov 20:12
    3110 visningar
    8 svar
    8
    3110

    Förskolepersonalen höjer ständigt rösten mot barnen - okej eller inte?

    Jag har jobbat på en förskola nu en kortare tid och börjar bli lite fundersam över deras metoder. Varje gång barnen gör något farligt, slåss eller liknande så höjer personalen rösten direkt och skriker åt dom. Men endast en av de 4 i personalen pratar med barnet efter bestraffningen om problemet. Personalen höjer även rösten när barnen börjar busa eller inte gör något de bad om tillräckligt snabbt. De finns många tillfällen där personalen höjt rösten att det blir svårt att nämna alla. Jag undrar om ni tycker det är okej att höja rösten för nästan allt? Själv tycker jag det känns lite fel?

  • Svar på tråden Förskolepersonalen höjer ständigt rösten mot barnen - okej eller inte?
  • Anonym (Va?)
    Äldre 15 Nov 20:20
    #1

    Det är väl inget konstigt att de höjer rösten när de gör någonting farligt?? Eller hur menar du? Du frågar om det är fel att de höjer rösten när de gör någonting farligt som att slåss? Självklart inte! Dock bra om de hinner prata med barnen också efteråt när de lugnat ner sig, men självklart höjer man rösten när man ser att de gör någonting farligt eller? 

  • Anonym­tjejj Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 20:35
    #2

    Jo jag håller definitivt med att dom ska höja rösten när något farligt händer eller dom slåss och liknande! De som jag tycker känns konstigt är när dom höjer rösten i alla andra situationer även i situationer när barnen inte gör något fel

  • Anonym (Man)
    Äldre 15 Nov 20:59
    #3

    Beror på hur de höjer rösten. Rent generellt är det fel att inte höja rösten då och då.

  • Anonym­tjejj Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 21:05
    #4

    Var tycker ni gränsen går? När skulle de vara mest onödigt att höja rösten?

  • Äldre 16 Nov 07:07
    #5

    Men herregud! Inte är det farligt att höja rösten, ge dig!!

    Sluta curla ungar så dom blir känslig som socker mot vatten!

  • Äldre 17 Nov 10:42
    #6

    Hej,

    Det är aldrig okej att skrika på ett barn. Inte som förälder och absolut inte som omsorgspersonal.

    Vilken förskola gäller det här?

  • Äldre 17 Nov 10:45
    #7
    Förälder0817 skrev 2017-11-17 10:42:05 följande:
    Hej,

    Det är aldrig okej att skrika på ett barn. Inte som förälder och absolut inte som omsorgspersonal.

    Vilken förskola gäller det här?
    Vart står det att dom skriker??
  • Äldre 17 Nov 10:45
    #8

    Jag hoppas de höjder rösten åt min pojk när han gör fel eller farliga saker.

    Är emot curling och daltande

Svar på tråden Förskolepersonalen höjer ständigt rösten mot barnen - okej eller inte?