• Anonymtjejj

    Förskolepersonalen höjer ständigt rösten mot barnen - okej eller inte?

    Jag har jobbat på en förskola nu en kortare tid och börjar bli lite fundersam över deras metoder. Varje gång barnen gör något farligt, slåss eller liknande så höjer personalen rösten direkt och skriker åt dom. Men endast en av de 4 i personalen pratar med barnet efter bestraffningen om problemet. Personalen höjer även rösten när barnen börjar busa eller inte gör något de bad om tillräckligt snabbt. De finns många tillfällen där personalen höjt rösten att det blir svårt att nämna alla. Jag undrar om ni tycker det är okej att höja rösten för nästan allt? Själv tycker jag det känns lite fel?

  • Svar på tråden Förskolepersonalen höjer ständigt rösten mot barnen - okej eller inte?
  • Spislucka

    Nej det känns inte ok. Speciellt om dom inte förklarar vad barnen gjort för fel och inte ska man höja rösten för minsta lilla grej heller.

  • mormor 1965

    Jobbar också på förskola och tappar väldigt sällan nerverna så att jag höjer rösten. Det händer bara enstaka tillfällen när set känns befogat. Dessutom tappar det effekt om man gapar dagarna i ända

    Vi har också personal som gapar på barnen hela dagarna om det är en krävande grupp. Det är jobbigt och ibland har de fått kritik från föräldrar. Det är inte ok att hålla på så. Istället borde de se över sina arbetsmetoder.

Svar på tråden Förskolepersonalen höjer ständigt rösten mot barnen - okej eller inte?