• Äldre 16 Nov 08:28
    1304 visningar
    1 svar
    1
    1304

    Emotionellt komplicerad killkompis gillar mig

    Jag har blivit väldigt bra vän med en kille under ett tag nu och även om jag alltid tyckt att han såg bra ut så hade jag inte känt något annat än vänskapliga känslor. Men sen för bara några veckor sen fick jag veta av en kille från en fest att min killkompis länge haft känslor för mig. Det fick mig att se honom med nya ögon och även jag började så småningom att få känslor. Nu är jag dock i en jobbig situation med honom. Jag hade helt enkelt druckit alldeles för mycket under en fest. Sen när festen var över och vi satt ensamma samma kväll och pratade länge tills han skulle gå, då helt utan att tänka så kysser jag honom.
    Problemet var väl bara det att han vart väldigt överraskad så kyssen var lång och stel med munnarna helt stängda. Sen vad jag minns trots att jag förryckt minnet nu så kände jag väl att han ganska försiktigt försökte få in tungan. Men där hann jag få panik för jag insåg vad jag höll på med, så jag avbröt kyssen och vi sa hejdå. Jag fick intrycket av att han inte ville kyssa mig så det första jag gjorde på morgonen var att be om ursäkt att jag kysst honom och förklara att det var impulsivt och ett misstag. Han svarar att det är okej men sen smsar vi knappt under helgen eller veckan. 

    Jag tycker det här är väldigt jobbigt för han är väldigt komplicerad och öppnar sig inte jätte lätt. Jag vill inte skrämma bort honom och plötsligt börja diskutera detta med honom. Men samtidigt känns det super tråkigt att vår vänskap som vi haft plötsligt känns helt bortglömd. Jag förstår helt enkelt inte om han är kall mot mig just nu på grund av att jag tog tillbaka kyssen och bad om ursäkt eller för att kyssen gjorde honom förvirrad. Hur ska jag kunna prata med honom och förklara hur jag känner för honom utan att han blir obekväm och i värsta fall avvisar mig utan att han själv erkänner vad han känner för mig? För jag har en känsla av att han skulle kunna bli så nervös av att jag plötsligt berättar om mina känslor att han istället säger att han inte känner detsamma.

    Hur faskinen får man en kille som tycker det är jobbigt att prata om känslor och öppna upp sig för en om att båda tycker om den andre? Jag orkar inte mer snart, det är så frustrerande.   

  • Svar på tråden Emotionellt komplicerad killkompis gillar mig
  • Stårsc­han
    Äldre 16 Nov 08:33
    #1

    Det är ingen idé att vi utomstående spekulerar i. Vill du prata med honom om dina känslor så får du helt enkelt kavla upp ärmarna, spotta i nävarna, ta tjuren vid hornen och se till att faktiskt prata med honom - med risk för att han avvisar dig.

    Eller så låter du bli.

Svar på tråden Emotionellt komplicerad killkompis gillar mig