• Äldre 16 Nov 10:19
    15704 visningar
    48 svar
    +1
    48
    15704

    Det här med nakenhet....

    Jag trivs bäst naken, jag ser det som naturligt, så därför går jag alltid naken hemma. Både inomhus och utomhus, när termometern tillåter. Jag har inga grannar tätt inpå så jag provoserar ingen med att gå omkring naken.

    Min fråga är:

    Hur och vad tycker ni om att gå naken hemma?

    Ser gärna svar från både kvinnor och män.

    OBS! Detta är en seriös tråd!

    (Anonyma kan ej kommentera)

  • Svar på tråden Det här med nakenhet....
  • Äldre 16 Nov 13:52
    #11

    Man kan väl också säga att om det var tänkt att vi skulle gå nakna skulle vi haft päls på fler ställen än under armarna och runt könsorganen?..  Skrattande

  • Anonym (kläde­r alltid­)
    Äldre 16 Nov 14:01
    #12
    Anders 386 skrev 2017-11-16 13:52:07 följande:

    Man kan väl också säga att om det var tänkt att vi skulle gå nakna skulle vi haft päls på fler ställen än under armarna och runt könsorganen?..  Skrattande


    Anders 386 skrev 2017-11-16 13:52:07 följande:

    Man kan väl också säga att om det var tänkt att vi skulle gå nakna skulle vi haft päls på fler ställen än under armarna och runt könsorganen?..  Skrattande


    Anders 386 skrev 2017-11-16 13:52:07 följande:

    Man kan väl också säga att om det var tänkt att vi skulle gå nakna skulle vi haft päls på fler ställen än under armarna och runt könsorganen?..  Skrattande


    De felsta män har ju faktiskt päls nästan överallt!Så kanske det är mer naturligt att vara naken då. Kvinnor är ju mer hårlösa och behöver bli beskyddade för  att inte frysa;)


  • Anonym (Häpp)
    Äldre 16 Nov 14:06
    #13
    Anders 386 skrev 2017-11-16 13:52:07 följande:

    Man kan väl också säga att om det var tänkt att vi skulle gå nakna skulle vi haft päls på fler ställen än under armarna och runt könsorganen?..  Skrattande


    Pälsen är till för att våra dofter skall spridas så vi blir kåta och vill skaffa fler barn. Den sitter också så praktiskt att den hindrar svampinfektioner och annat omysigt på de kroppsdelar som gnids mot varandra.

    Sen har vi faktiskt lyckats utrota flatlössen genom att helt ta bort deras habitat - en annan diskussion...
  • Äldre 16 Nov 14:50
    #14

    Intressanta svar, gillar hur ni utvecklarsvaren.

  • Äldre 16 Nov 17:37
    #15

    Går naken och sätter på kaffet på morgonen. Min fru är mer pryd, så jag blottar mig inte i onödan annars.

    Men livet är underbart när underlivet är bart.

  • Äldre 16 Nov 20:10
    #16

    Precis som du. Meinma­a, är jag normalt naken hemma (när jag är ensam eller med särbon). Är inte så ofta naken i trädgården eftersom det är insyn från grannarna och från gatan.
    För mig är det en frihetskänsla att vara naken.

  • Anonym (Nja)
    Äldre 16 Nov 20:19
    #17
    mbeng90 skrev 2017-11-16 20:10:34 följande:

    Precis som du. Meinma­a, är jag normalt naken hemma (när jag är ensam eller med särbon). Är inte så ofta naken i trädgården eftersom det är insyn från grannarna och från gatan.

    För mig är det en frihetskänsla att vara naken.


    Känner också en viss frihetskänsla av att va naken.

    Men den känslan är inte större än att fem till tio minuters lufttorkande efter duschen mättar mitt behov så att säga.
  • Äldre 16 Nov 23:58
    #18
    mbeng90 skrev 2017-11-16 20:10:34 följande:

    Precis som du. Meinma­a, är jag normalt naken hemma (när jag är ensam eller med särbon). Är inte så ofta naken i trädgården eftersom det är insyn från grannarna och från gatan.

    För mig är det en frihetskänsla att vara naken.


    Låter mer åt det hållet jag gillar, keep it up!
  • Anonym (Nudis­t)
    Äldre 17 Nov 16:32
    #19

    Jag är nudist och har väldigt sällan kläder på mig,det är en enorm frihetskänsla.

  • Anonym (A)
    Äldre 17 Nov 20:09
    #20

    Nja, inget för mig, kallt och ohygieniskt.

Svar på tråden Det här med nakenhet....