• Anonym (För bra)
    Äldre 16 Nov 12:09
    10189 visningar
    77 svar
    77
    10189

    Kan han vara så bra?

    Träffat en man på nätet (jag 24 han 29) som är för bra för att vara sann. Han har bara gjort alla rätt hittills och nu när vi ska träffas är jag så nervös. Vad kan vara felet för ingen kan vara så perfekt?

    Exempel på vad han gör:

    * svarar i rimlig tid

    * förklarar varför han svarar sent

    * lagom m komplimanger

    * glad, pigg, rolig

    * planerar för framtiden på ett roligt sätt (typ jag vill göra det här med dig som resor, middagar)

    * ställer intelligenta frågor om mig (inte bara vad gör du, vilka intressen har du)

    * lyckats planera en dejt utan min inblandning

    * vi verkar lika på många punkter

    * visar genuint intresse i mig

    * kommer ihåg vad jag skriver

    * inte intresserad av engångsligg

    Så vad är hans baktanke? Enl bilder ser han bra ut, men han kanske är jättekort? Eller lite udda? (Har träffat killar som verkar 100poäng toppen på chatt men är lite udda irl, Aspergers eller liknande) hjälp mig! :)

  • Svar på tråden Kan han vara så bra?
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 13:53
    #8
    Anonym (finn fem fel) skrev 2017-11-16 13:10:45 följande:

    Hade också blivit misstänksam. Denna typ av killar är en på 10 000 numera så använd din radar noggrant. Varför är han ledig om han är så perfekt? Hur såg hans förra förhållande ut, har han barn, varit gift kan han ha långa relationer.

    Om han varit singel länge, inga barn, inga långa förhållanden bakom sig är det definitivt något fel och fog för misstanke. Men sen kan det ju vara så att oavsett så kanske just ni två matchar? Sånt kan ju bara några träffar avgöra,

    Var öppen men kritisk!


    Det jag reagerar på är att han verkar precis som mig. Jag tycker inte att jag är konstig men har varit singel rätt länge. Bara så märkligt att/ om jag mött en person som är bra för en gångs skull - ja jag har mest stött på idioter tyvärr. På något vis känns väntan ?värd? då men däremot blir jag sjukt nervös för vår dejt. Känns ju nästan som att det står något viktigt på spel (om han är som han verkar)
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 21:03
    #17

    Iom de jag träffat tidigare gör jag mig beredd på att han ställer in.. även om han säger att han ser fram emot att ses. Åh hatar den här känslan! Jag skulle vilja bestämma så jag vet allt idag men jag tänker inte vara för på. Det får han ta tag i.

    Jag är van vid att män jag dejtat är idioter så det är en svår balansgång att vara öppen men på min vakt samtidigt, hur utvecklad känslor då? Tips?

  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 21:21
    #22
    Anonym (Var öppen men ej naiv) skrev 2017-11-16 21:18:55 följande:

    Vad menar du med att du skulle vilja "bestämma idag? Hur länge har ni chattat och har ni bestämt nån dag för träff?

    Mitt allmänna råd är att bestämma träff inom ca 2 veckor från att man börjat chatta. Träffen kan vara lite senare än så, men just det att bestämma kring träffen bör ha skett efter 2 veckors chattande. Rinner annars lätt ut i sanden. Finns en hel del personer på dejtingsajter som är upptagna med partner egentligen också. Och använder dejtingsidan som tidsfördriv/ego boost. Så därför är det bra att bestämma träff hyfsat snart, då märker man om det börjar komma ursäkter, och man slipper slösa tid på personen.

    Tror inte det finns några särskilda knep. Ha ögon och öron öppna, men var också öppen för att han kan vara undantaget, dvs. en riktig pärla. Håller tummarna för att det är så. :)


    Vi ska ses imorgon men jag tycker det tar för lång tid för honom att bekräfta tid så då blir jag orolig att han ställer in (varit med om det förut)... vi ska ut och äta så det borde ju inte vara så svårt att bara svara.... :(
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 22:51
    #23

    Update: han bad ännu en gång om ursäkt för att jag Fick vänta på svar och konstaterade att det här är hans höjdpunkt på veckan... vem är den här mannen?!

    Och nej det är inte sexistiskt att konstatera att någon man från dejtingsajt (spec tinder) nästan aldrig kan uppföra sig på det här viset. Alla jag stött på är riktiga as.

  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 07:36
    #28
    +1
    Anonym (Mums) skrev 2017-11-17 03:29:36 följande:

    Men män tycker kvinnor är lika oschyssta så i slutändan beror det på vem man frågar. Oftast kan det bara vara miss att en tjej som söker kärlek möter en kille som ville ligga, ingenting fel med det, man vill ju olika, tjejer ljuger om allt precis som killar, fejkade bilder, sprider könssjukdomar, säger de bara skriver med en person men har värsta Buffén med folk, ljuger att de är singlar. Finns inget kön på sånt här beteende, MÄNNISKOR gör sånt här.


    Ja det kan jag faktiskt hålla med om. Det har väll med att göra att jag bara har erfarenhet av killar och där är de flesta rövhål av min erfarenhet och då har jag dejtat såå många olika typer.
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 22:01
    #36

    Update: han var 170 cm lång. Det var haken. Och juste. Han var oskuld.

  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 22:40
    #41
    Anonym (Gud) skrev 2017-11-17 22:28:14 följande:

    Bara att dumpa, tror det klassas som dvärg under 179cm hos män. Att han är oskuld beror troligen på att han har en så kallad mikropenis. Äklig kille, tur du hade som fick reda på det i tid.


    Ja så han var helt enkelt FÖR BRA för att vara sann. Nu ska jag ta bort tinder. Punkt. Hatar den där jävla appen. Vart ska jag träffa vettiga killar?!!
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 05:47
    #47
    Anonym (Mums) skrev 2017-11-18 00:10:35 följande:

    Vänta nu. När vi snackat om äcklen, om rövhattar, om knäppa killar om svin om idioter och as ni tjrt mött på Tinder trodde jag vi pratade BETEENDE,

    Här är en kille dumpad baserat på hans längd, för då är han automatiskt en äcklig människa? Och för att han är oskuld så är det helt omöjligt att vilja vara med honom? För oskuld betyder pesten? Liten kuk? Ja fantisera på, förnedrande mot killar verkar HELT okej här!

    (Och ni säger killar är as)

    TS jag tycker du ska tänka efter en gång till när du sa att du inte känner dig som konstig. Visa det här för killar som är på Tinder eller i träd på fl så får vi se vad de röstar. Tycker du är mycket mer äcklig som sitter och skriver såhär om en oskyldig person. Okej om han trakasserat dig, kallat dig fula saker, eller varit jättehemsk hela kvällen pikat att du har små tuttar fläskig röv konstig stil, men han har inte gjort dig ett skit förmodligen, förutom att du känner dig kränkt för att han är 170 cm.. och inte sexat runt.


    Jag uttryckte mig klumpigt! Han var absolut trevlig men det är så uppenbart att han undanhållit saker när vi skrivit (han sa det tom själv) för att vi skulle ses! Det tycker inte jag är okej. Han visste att att hans bilder är totalt missvisande och det tycker jag är lögn. Därmed är han inte oskyldig. Alltså menade jag verkligen inte att han var sämre pga längd och sexyell erfarenhet utan snarare för att han ljugit om det för att få träffa mig. Då känner jag mig snarare DUM och bortgjord.
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 07:03
    #50
    Anonym (Mums) skrev 2017-11-18 06:08:15 följande:

    Oj så han ljög när ni skrev och sa att han var sexuellt erfaren? Ljög han om sin längd med? Eller var det att han medvetet hade en bild som dolde?

    Då blev det mer logiskt att du blev äcklad att han inte ens kunde säga som det var. Fast känns inte helt ovanligt att folk alltid har nån detalj de väntar med å visa / säga

    vet inte hur mycket info som måste fram innan en träff. Men från hans perspektiv han vill väl ha en chans med någon hur ska han få det om han erkänner att han är kortväxt kille och oskuld och alla blir rädda? Fast å andra sidan ärlighet kanske är bäst från hans sida, eller ? Hur hade ni gjort i hans sits? Jag hade nog gjort som han å satsat på att någon ska ge mig en chans irl.


    Han hade dels bilder där han både ser större och mer ?manlig? ut. Han har skrivit om hur mycket han gymmar. Vi har hintat om sex och liknande som antytt att han har erfarenhet (inte bara jag som tolkat in alltså). Han sa själv att han inte ville berätta hur han egentligen såg ut för att det är ?insidan? som räknas men nu hade jag klackar och blev längre på alla sätt. Utan att lämna ut honom vet jag att han varit väl medveten om vad han skrivit (jag berättar inte varför jag vet) och därmed har han medvetet fört mig bakom ljuset istället för att låta mig avgöra om jag vill ge det en chans. Nu fick jag en chock. Herregud jag tittade på dn lång smal kille och tänkte ?åhnej är det han? och sen dyker en kille upp som jag måste titta ner på. Situationen blev absurd.

    Jag hade sagt som det var alternativt INTE antytt något annat. Det är ju därför man ska träffas fort så att man inte får falska förhoppningar. Precis spm du skriver och han sa ville han få en chans men det måste ju finnas attraktion och jag blir inte attraherad av män som är mindre än mig och det vet han m tanke på vår tidigare konversation.
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 07:07
    #51
    Anonym (finn fem fel) skrev 2017-11-18 00:29:58 följande:

    Vad tråkigt! Har du träffat honom?

    Kan förstå att man kanske inte vill dejta människor som kanske är kortare än en själv men det gör honom ju inte till en dålig människa. Han har ju fortfarande alla de egenskaperna du radade upp som fantastiska. Har träffat många korta killar som varit riktigt heta och spännande. Oskulder skulle jag däremot backat från tyvärr. Men det beror på min egen ålder, erfarnheter och mina krav på både känslomässig mognad och sexuell erfarenhet.


    Jag har också dejtat killar som varit korta men inte kortARE. Insidan var fin men det fanns ingen attraktion, får se om han vill fortsätta vara vänner :) det handlar mest om att han undanhöll/ missledde mig för att gagna/ få egen vinning av det på min bekostnad vilket inte är ok
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 09:42
    #58
    Anonym (ww) skrev 2017-11-18 09:35:36 följande:
    Jag var med om en annan dejt där det enda jag kände igen från fotot var ögonen. Inte helt lyckat det heller. Jag stod och stirrade ett tag innan jag sa "jaha är det du?"

    Man kan väl konstatera att nätdejting kan vara svårt men att det alltid är bäst att vara ärlig och inte ljuga om uppenbara saker som foton. jag tror att en del är så desperata att de försöker vad som helst alternativt är så korkade att de inte fattar man ska syna bluffen. Även om man kan gilla en person när man ses så ligger ju ändå det där under och grubblar, hur ska man kunna lita på personen om det blir en fortsättning, när den så utan betänkligheter ljög för att få en dejt? 

    En kompis till mig fick kontakt med en snygg kille och hon visade mig, jag blev misstänksam då jag tyckte fotona var lite för proffsiga. Jag sökte åt henne och hittade att det var en fransk sångare. Ha! Skickade hela sidan till henne och de foton hon fått var plockade därifrån. Hon skrev till killen och konfronterade. De hade pratat om att ses så hon undrade hur i all sin dar han hade tänkt lösa det när de möttes? Då tog han bort sin profil! 
    Haha men hur hittar man vettiga killar irl då? Jag har inte mött någon på jobbet och eftersom jag inte är ute på krogen så... ja...
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 16:11
    #73
    Anonym (Var öppen men ej naiv) skrev 2017-11-19 11:59:48 följande:

    TS: tråkigt att han ljög/förde dig bakom ljuset, gällande både längd och sexuell erfarenhet. Tyvärr gör ju många så, vilket aldrig leder till ngt bra. En person som redan från början är så pass oärlig kommer man ju ha svårt att lita på, så sannolikheten att det ska bli nåt mer är ju obefintlig. Plus risken att de saker man ljugit om ju kan vara "deal breakers" för den andra personen.

    Nu vet jag inte om du frågade specifikt om längd men om du inte gjorde det så är det ju ett bra tips att fråga rakt ut med nästa kille. :)

    Tyvärr var han ju " för bra för att vara sann", men önskar dig lycka till i fortsatta sökandet. Bara ett tips att ge och det är att Tinder verkar mer oseriöst än vanliga dejtingsajter. Finns många oseriösa på dejtingsajter också men Tinder verkar ändå vara det mest oseriösa i sammanhanget, utifrån vad man själv upplevt och folk man känner.


    Jag har faktiskt börjat med det! För att slippa ?chocken? vid ett möte :)
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 16:13
    #74
    Anonym (ww) skrev 2017-11-18 09:29:09 följande:

    varför val du ha honom kvar som vän? 


    Vi hade en trevlig konversation och jag förstår ju hans komplex och varför han förställde sig till att vara någon han inte är. Även om vi inte var rätt för varandra gillar jag inte att klippa med folk bara för att.. men skulle aldrig få hinom att tro att jag vill vara mer än vänner! Vi hade ju trots allt mycket annat gemensamt
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 16:19
    #75
    Anonym (c) skrev 2017-11-19 13:46:47 följande:

    Men TS, LJÖG han verkligen för dig?

    Det är inte att ljuga att inte berätta specifikt att man är oskuld. Jag har träffat några killar som undanhållit det också (och jag är förmodligen bra mycket äldre än vad du är), men det är ju ingen stor grej om killen är trevlig. För många kan det nog kännas som en grej man tar irl, inte när man chattar innan en dejt. För att den informationen är väldigt personlig.

    Vad gäller längden undrar jag också om det är något han faktiskt ljugit om, eller om du helt enkelt aldrig frågat. Sedan förstår jag inte hur någons längd kan vara direkt avgörande.

    Du framstår faktiskt som rätt ung och ytlig.


    Eftersom det här är en tråd på FL vill jag inte lämna ut det vi skrivit om till er. Jag kan bara konstatera att han utgav sig för att vara någon han inte var och när vi sågs reflekterade han självmant över det (det var INTE jag som frågade eller tog upp det) och menade att det var enda chansen att få träffa mig. Det tyckte jag var att föra mig bakom ljuset. Längden är egentligen inte det stora problemet - han hade inte rätt utstrålning för mig heller. I tråden blir det fokus på dessa två parametrar (längd och sexuell erfarenhet) men det var ju mer som inte stämde. Tänk er själva att ni ska träffa någon som utger sig för att veta vad han vill/ kan ta egna initiativ och vara lite drivande på alla plan och så kommer en man som snarare påminner om en liten sprätt som bara låtsats för att få träffas. Hade han stått för detta hade jag kanske värderar honom annorlunda.

    Så nej jag anser mig inte vara ung och ytlig.
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 16:20
    #76
    Anonym (anonym) skrev 2017-11-19 13:58:16 följande:

    Klart han undanhöll viktig information och fick det att låta som noll erfarenhet av kärleksliv var ett lång tid som singel, bilder som var tagna så att han såg ut på ett sätt som inte stämde med verkligheten.

    Fattar inte hur människor tänker när de ger en bild av sig själva som inte stämmer för detta lär ju märkas omedelbart vid första riktiga möte, för hade personer haft så stor karisma att människor faller för insidan så skulle de knappast behöva förbättra sin person på dejtingsajter.


    Precis ich han hade ju inte karisman/ insidan heller så där satt jag med någon som bara förställt sig över nätet! Och han berättade dessutom allt detta SJÄLV, jag tog inte upp det!
  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 16:22
    #77
    Anonym (Mums) skrev 2017-11-19 13:59:53 följande:

    Jag skriver inte min längd och sexuell erfarenhet på profiler heller gör du? Jag hade definitivt inte dumpat honom om han och jag kommit jättebra överens i kontakten hade jag fortsatt träffa han om första mötet kändes som vi kunde umgås och ha trevligt, efter några möten hade jag reflekterat "Ok, är det något för mig? Finns det chans till attraktion känner jag mig nyfiken eller känner jag mig mer uttråkad?"

    Men TS tycker han är en äcklig individ för att han inte sjölvmant i chatten räknade upp längd vikt kukstorlek och antalet ligg han haft. (Och hon dolde för honom att hon dömer killar efter det så hon var ju lika oärlig själv)

    Tycker hon är den äckliga, han kommer hitta en tjej som är vettig när han skippar Tinder och folk får umgås med han istället. 170 är kort men jag är 157 så för mig är det långt :)

    Är dock upptagen med en partner jag mötte inte för utseendet, för kontakten vi hade haft läänge och det han visade i beteende när vi dejtade haffade mitt hjärta direkt. Är jag en äcklig tjej för att jag inte var så fixerad vid hans utseende? Nja, tycker tvärtom. När vi hade kontakt innan första mötet pratade vi om viktigare saker än antal knull tycker inte sånt avgör en hel person. En person som legat med 300 personer kanske flytt från sina känslor eller bara roar sig som en skön grej tills han/hon möter en seriös person de verkligen diggar. En person som aldrig haft sex kanske inte fått chansen pga utsidan eller kanske har inställning att vänta på The One, hur fint är inte det? Tycker många som dejtar idag är så sjukt negativa kritiska och ser fel i allt och sen klagar de att de inte hittar någon vettig, kan det inte vara så att de dissar alla vettiga för de förnekar att de själva inte är särskilt bra material?


    Vad kommer det från att jag tyckte han var äcklig? Har jag någonsin skrivit det? Jag tyckte intr han var äcklig? Däremot undanhöll han information vilket inte är OK. Läs gärna igenom tråden innan du börjar skriva om någon är äcklig eller inte
Svar på tråden Kan han vara så bra?