• New  Dawn

    Skulle ni kunna stanna trots att ni inte ville ha sex längre?

    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-16 16:49:58 följande:

    Om ni fortfarande älskade partners och ändå trivdes med ert gemensamma liv men inte längre klarade av att ha sex med hen?


    Den jag älskar vill jag ha sex med.

    Om jag inte vill ha sex skulle det bero på att jag inte älskade längre.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-16 19:51:20 följande:

    Man kan väl aldrig förvänta sig något som helst eller en evig relation. Varje sådan får ju utvecklas dit den ska och varje part gör säkert vad de kan för att den ska fungera om man väl förpliktigat sig till en sådan.

    Detta är inget jag planerat på något sätt. Varje gång har jag gått in i den med stor passion och med förhoppning om att den ska vara lika spännande och givande så länge den varar. Men saker och relationer förändras, för att människor förändras. Inget är statiskt. Kanske är det ett mönster,  har inte varit i så många långa så svårt att säga. Jag vet jag jag behöver i kärlek och andra människor men har ännu inte hittat någon som kan ge mig det fullt ut. Ingen rår över sina känslor eller att de försvinner. Mina partners har väl haft annorlunda känslor för mig men det gör ju inte dem till bättre människor. Bara med andra behov. Jag har älskat dem även om den sexuella och romantiska lusten försvunnit och då har kärleken till slut avtagit.


    Har du uppskattat annan närhet än sex, tex kramar?

    Hur pass mycket har du njutit av sex i sig ?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-16 20:51:58 följande:

    Sexet har varit väldigt bra och passionerat till att börja med. Har njutit otroligt mycket av det men för mig sex förutsägbart efter ett tag. Man vet exakt vad som ska hända,  lär sig personens kyssar, sätt att tända en, hur de njuter osv. Något går förlorat där och spänningen infinner sig inte längre. Är en person som tröttnar på det mesta och behöver ny stimulans hela tiden på alla olika områden i livet.Ny mat, nya filmer, böcker, nya, jobb,  platser att vistas osv. Har inte så bra tålamod över lag. Den fysiska närhetsbiten med kramar och mys har jag däremot inte tröttnat på i någon relation. Tyckt om att sova med varann och smekas, bara inte sexuellt.


    Vad i sexet är det som gör det bra? Som jag fattar det krävs spänning och nyhet för dig. Men blir du aldrig kåt? Längtar du inte efter sex då ?

    Du skriver att tycker om att smekas och vara nära. Hur fungerar det ?När övergår smekningar i något negativt, något du inte vill. Var kan du bli smekt? Vad händer i din hjärna när smekningar blir sexuella .Varför blir de sexuella ?När upphör njutningen ?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-16 23:01:48 följande:

    Det är olika saker naturligtvis. Spänningsmomenten i början när man är ny för varandra och man skälver vid blotta åsynen av varandra och minsta lilla beröring gör en yr. Sen utforskandet och intimiteteten som djupnar som får en att våga experimentera och hitta ett gemensamt språk.

    Men sen kommer jag till en punkt ungefär där det känns slentrian då man i princip vet exakt vad som ska hända i kombination med andra faktorer i förhållandet som kanske spelar in. Att man stör sig på varandra, missförstår, blir besviken, tar varandra mer för given osv. Då faller min lust och jag börjar se fel på personen, attraheras inte längre av dens utseende på samma sätt, irriterar mig på olika egenskaper, börjar störa mig på dofter t ex, gester och annat. Vill inte kyssas mer..då vet jag att jag tappat attraktionen.

    Jag blir extremt kär och förälskad, kan nästan bli besatt men har aldrig varit det mer än högst några år i någon. Min sexlust går då ner rent allmänt och blir rätt obefintlig. Kan bli kåt men inte längre på den personen. Känner nästan äckel och sorg vid minsta antydan till sex.

    För mig övergår ömhet till sex när jag märker att någon blir kåt. När deras lust blir påtaglig, andningen, smekningarna blir mer krävande, över bröst, kön, nedre mage, lår. Då blir det obehagligt på samma sätt som jag skulle ha en kåt främling kah inte kände attraktion för. Det blir ett krav och npgot jag måste ta mig ur, samtidigt som jag känner skuld och blir ledsen för den andres skull så klart. Jag vill kunna stå ut och önskar att vi hade kunnat ha sex men klarar inte det. Då funkar endast ömhetssmekningar när jag kommit till den punkten Jag kan då uppskatta närheten, värmen och att ligga bredvid, sova ihop, kramas mm men det är allt.


    Jag förstår inte att du älskar en person där ni stör er på varandra, missförstår och blir besviken på varandra. Jag förstår inte att du fortsätter älska och vill ha närhet och krama någon när du stör dig på lukter och egenskaper.

    Det är klart att allt inte kan vara perfekt, men jag tycker det låter som att det är väldigt mycket mentalt som brister.

    Det är för mig än mer märkligt att du vill umgås med en människa som du fungerar så dåligt med. Klart du inte vill ha sex .
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (123) skrev 2017-11-17 08:16:28 följande:

    Jag hoppas innerligt för din skull att du aldrig behöver vara med om hur det känns när sexlusten dör och kroppen blir överkänslig för beröring och även den älskades kyssar och kramar börjar kännas jobbiga fast man så gärna vill ge gensvar.


    Jag vet hur det känns att önska att man kunde älska, och jag är också bekamt med sorgen att inte känna kärlek. (Det hjälper inte ett skit att ens man ändå vill ha kroppen ,bara för att man råkar ha en kvinnokropp)Jag vet hur det känns att sörja över att kärleken tar slut i en relation. Sexet påverkas men för mig är det ett symtom som är sexundärt. Sexet blir (för mig)sämre då ickesexuell och mental närhet minskar, och till slut är det bara driftstyrt och då är det meningslöst.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-17 11:29:43 följande:

    Jag kan överhuvudtaget inte alls förstå hur du kan vara intim sexuellt med en människa du inte längre älskar. Det är för mig den manliga sexualiteten. Att ha sex är för mig det närmsta någon kan komma. Det kräver passion, längtan, innerlighet för mig. Kan inte ha sex utan starka känslor.


    Fast du kan tydligen ha sex när du INTE känner någon? När något är nytt och spännande. Då är det väl inte så konstigt att man kan ha det med någon man är tillsammans med. Det blir lite som onani. Dock är det inget jag trivs med och jag har INTE velat leva vidare så, utan valt att bryta upp. (Jag tror dock det är vanligare att män tycker det fungerar bra )

    Skillnaden är att det är kärleken som styr för mig. Den jag älskar vill jag vara nära och ha sex med, däremot vill jag inte leva med någon när kärleken är slutet. För mig är sexlivet en spegel av resten av relationen.

    För mig är ett dåligt sexliv ett symtom på att relationen inte är bra.

    Oavsett sexliv skulle jag aldrig stå ut med att leva med en människa där man missförstår varandra och gör varandra besvikna.

    Uppenbarligen är människor olika och du och jag är extremt olika.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (anonym kille) skrev 2017-11-17 10:20:53 följande:

    Håller med dig om att man kan göra det på ett bra sätt om man struntar i att gå in i en ny relation och inte flyttar osv. Men om man går in i nya relationer och kör fast gång på gång för att man helt tappar att ha sex och har en partner som blir besviken och man själv äcklas. Man måste byta jobb och stimulans gång på gång för att man aldrig känner sig riktigt nöjd.

    Även om barnen bor varannan vecka på annat håll så kan det ju inte vara något vidare bra för dem. Då kanske man får ta ansvar och jobba med sig själv eftersom andra människor kanske far illa och även man själv. Man äringen sämre människa för det men man behöver kanske göra något åt det hela.

    Förutsägbarhet och trygghet kanske är något som barnen mår bra av även om man inte själv gör det. Dom flesta mår väl bra av det. Gör man om samma misstag vill man väl ändå ha en relation med trygghet och förutsägbarhet. Kanske  finns anledning att misstänka att det inte har så mycket med vem man lever med utan att man själv måste ändra något inom sig själv istället för att söka det utanför.

    Ja, så i vissa fall kan det vara rätt att stanna för barnens skull tycker jag. 


    Jag håller med om att man bör fungera på vad det beror på om man hamnar i upprepade samma problem i sina relationer.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-17 11:26:25 följande:

    Därför att saker inte är så svarta och vita. Därför att en människa kan vara så fantastisk och få en att må bra på många andra plan och att detta är en process som tar tid innan kärleken helt vänder Men för mig till skillnad från dig är sexet det som får stryka på foten först.Vänskapen tar längre tid att avveckla och har gjort att jag fortsatt ett bra tag.


    Vänskap är något helt annat. Jag vill inte sova med vänner och jag vill inte hålla om dem. Jag vill inte heller dela mitt liv med vänner eller känner samma mentala närhet som till en kärlekspartner.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (anonym kille) skrev 2017-11-17 12:18:29 följande:

    Lev själv och ha sex med tillfälliga partner som vet att det är tillfälligt. Håll det till vänskap med vänner. Så skadar du inte andra på vägen om det är omöjligt för dig att förändra det.

    Jag tror inte någon vill uppleva att först bli insläppt för att sedan bli utelåst för alltid.

    Lycka till!


    Ja, om man alltid blir äcklad när det blir vardagligt och förutsägbart är det nog bättre.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-17 12:27:07 följande:

    Varför jag kan ha sex med någon jag inte "ännu" känner är ju pga av förälskelse. När det slår ner i mig är det ju som ett rus som får en att vilja saker. "Attraktion". Men när jag slutar vilja ha sex med min partner i ett förhållande är det pga att jag inte är förälskad mera. Ruset har tagit slut. Attraktionen är obefintlig. Men jag älskar ju fortfarande människan och det kan jag göra genom besvikelser och missförstånd, även om man sårat varandra, för det är så det är att vara människa. Vi sätter olika förväntningar på varandra som kanske inte kan uppfyllas, vi missförstår varandra och förstår inte alltid varann. Så har jag det med nästan alla mina vänner och jag älskar ju dem iallafall, men vill inte ha sex med dem. Men när det gått för lång tid utan sex och jag märker att jag börjar vilja ligga med andra och längta efter romantiken igen och  inte längre har kul tillsammans eller vill vara med varann, då är det dax att lämna men detta är som sagt en process som kan ta flera år ibland beroende på hur länge jag varit med någon, hur djup kärleken varit, hur mycket vi delat osv och lite praktiska saker som kan spela in, ekonomi, bostad och sånt,

    Så visst är ett dåligt sexliv ett stort tecken på att relationen inte längre är bra, på samma sätt som bristande kommunikation och uppvaktning.

    Ja vi människor är olika något man också märker tydligt i relationer..


    Klart man kan missförstå varandra ibland, och göra varandra besvikna, men jag skulle inte kunna leva med någon där det sker upprepade tillfällen, och jag stör mig definitivt inte på massa onödiga saker hos den jag älskar.

    Om ditt sexintresse är beroende av förälskelse borde det vara hopplöst att leva i längre relationer. Vad är din förhoppning och tro? Letar du efter en relation med där sexlivet bygger på förälskelsen rus efter flera år?

    Jag ser det precis tvärtom. Den första tidens förälskelse gör att man uppskattar ganska trist sex. I början kanske man tex uppskattar sex utan orgasm, men inte efter flera år, som exempel. I början känns minsta beröring spännande, men man har extremt låga krav.

    För mig blir sexkvaliteten bättre och bättre med tiden.

    Du skiver även att du älskar dina vänner. Finns det ingen skillnad på den kärleken och kärleken till en partner?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (E) skrev 2017-11-17 12:59:28 följande:

    Ja det är ju hemskt att folk har tillräckligt med moral för att inte lura och såra folk, eller hur? Folk som håller på med ruttna saker ska alltid klaga på "moralpredikan" när folk säger att de gör fel. Det du kallar moralpredikan är inget dåligt, fler borde ha mycket mer moral än de har idag. Om du VET att du inte klarar av förhållanden så är det FEL att gå in i förhållanden. Svårare än så är det inte. Folk brukar gå in i seriösa förhållanden/äktenskap med tankar på en riktig framtid ihop. Tro det eller ej, men det finns folk som vill gifta sig och förbli gift tills döden skiljer en åt också. Jag hade definitivt blivit otroligt sårad, arg och besviken om den jag var tillsammans med hela tiden vetat att han inte klarar av förhållanden och att han kommer göra slut förr eller senare. Då har min tid och mina känslor slösats och inte respekterats alls. Ett livslångt kontrakt? Ja i stort sett, om inget drastiskt händer (misshandel, otrohet osv.). Det är så det ska vara med seriösa förhållanden och äktenskap. Klarar man inte av det låter man antingen bli att ge sig in i dem eller så klargör man redan från början att "jag älskar dig och vill vara med dig NU men om ett tag så kommer jag tappa den sexuella attraktionen till dig och då kommer jag lämna dig", så att personen själv kan avgöra om han/hon vill gå in i förhållandet under de förutsättningarna eller inte. 


    Jag håller med dig i de fall där man vet att man är beroende av förälskelse och nyhetens behag, men det är inte alltid man vet innan. Jag är själv skild efter ca 20 år. Vi möttes unga och jag trodde det skulle bli livslångt. Jag försökte länge, men jag kände mindre och mindre kärlek från honom, samt till honom. För mig hade det inte ens löst situationen att ha sex med andra för det var så mycket mer som saknades. Jag upplever att vi båda växt sedan vi lämnade relationen.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Kaptenen skrev 2017-11-17 14:09:54 följande:

    Jag har känt som du, att barnen är viktigast och jag har tryckt ner min sexlust under många år. Men, det börjar bli svårare med tiden. Och som du skriver på slutet "För att få knulla?" - det låter som det vore en liten detalj som inte är särskilt viktig, liksom inte ett legitimt behov. Ungefär så uttrycker sig min fru när jag tar upp detta. För mig är det extremt viktigt för mitt välbefinnande.


    Anonym (anonym kille) skrev 2017-11-17 14:46:56 följande:

    Känner igen det.


    Men är det verkligen sexet ni saknar? Är det inte känslorna bakom... egentligen?... Eller skulle det hjälpa om era kvinnor bara gick era sexuella behov till mötes, efter era önskemål?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-18 12:11:58 följande:

    Tror du har missuppfattat min tråd lite. Jag ställde frågan till andra för att jag var intresserad hur vanligt det är att leva kvar i sexlösa eller kärlekslösa relationer t ex pga ekonomi, trygghet, barn etc?

    Jag skulle personligen inte heller stanna kvar frivilligt i en kärleksrelation där sexlivet dött ut för att jag föredrog detta och inte har behov av sex . Självklart vill jag inte att varken jag eller min ev partner ska vara otrogna mot varandra hellre än att gå separata vägar om vi inte hittade tillbaks till en attraktion. Vad jag diskuterar i tråden är att det ofta tar tid till att komma fram till dessa saker och under tiden kanske ingen mår bra. och lider av olika brister men att kärleken till varandra kan vara stark likaså empatin och medkänslan. Jag går inte medvetet in i en relation och lurar någon utan hoppas naturligtvis att jag nästa gång ska  känna annorlunda och kunna attraheras så länge jag älskar den personen.


    Jag förstår din inledande frågeställning, men i efterskedet av det har du skrivit i flera inlägg att du får äckelkänslor när förälskelsen tar slut, vilket du beskriver har skett efter några år.

    Om du förväntar du dig att attraktionen ska fortsätta vara som i början, och driva sexlusten, tror jag att du kommer fortsätta att hamna i samma situation.

    Jag tycker dock att det är intressant när du beskriver hur du börjar känna att mannens kåthet är det som blir avtändande. Jag tror det är ganska vanligt. Har läst och hört andra kvinnor som beskriver detsamma. Man kan ju undra hur man gör för att inte hamna där. Hur kommer det sig att mannens lust känns så "jobbig"?

    Jag har diskuterat sex med både män och kvinnor och i flertalet fall har män beskrivit att de blir så frustrerade och besvikna av närhet som inte leder till sex. Jag har rätt ofta föreslagit till män att ha kravlös närhet utan sex som mål men det rådet verkar vara helt otänkbart för nästintill alla män jag pratat/skrivit med.

    Jag förstår att kravlös närhet inte är ett alternativ när du kommit till den punkten att du redan börjat ta avstånd och äcklas, men frågan är hur det börjar. När, hur och varför sker vändningen? Kan det vara så att mäns sexualitet ibland känns så plockande att vissa kvinnor reagerar med motstånd. Jag vet inte.

    ... Och hur är det med själva sexkvaliteten? Varför kan inte närhet och njutning få bära lusten att ha sex?

    För mig är inte attraktionen central för min vilja att ha sex. Jag älskar att ligga och njuta av min karls fingrar sakta stryka över min rygg. Jag vill ha det därför att det är så skönt. Jag vill bli masserad för att det är skönt och jag vill ha känna intim beröring för att det är skönt och det gör mig kåt. Ibland är jag kåt från början, men det växter oftast fram.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 15:00:48 följande:

    Min upplevelse av tillvaron är att män tänder på sin kvinna lika mkt även efter 28 år! om hon så med åren blivit både fet, dryg och motvillig. Han älskar henne som hon är. Hon däremot vill ha nytt och spännande och därav alla separationer. Märkligt med tanke på att evolutionärt så är det ju mannen som ska sprida sin säd till så många som möjligt för rasens överlevnad! Män väljer separation när de träffat en kvinna som BESTÄMMER det åt honom. Kvinnor kan välja den för sin egen skull.


    Jag upplever att fler män vill ha sex med sin kvinna även om kärleken är slut. Har sett detta i flera fall.

    Har sett hur mannen klagar på sin kvinna, skäller och nonchalerar henne, bryr sig inte om hennes känslor och lyssnar inte.... Men sex vill han ha ändå. Han bryr sig inte heller om hon är dryg, fet och motvillig (som du skriver) .... Men sex vill han ha ändå. Jag tycker inte det är någon eftersträvansvärd inställning.

    Mannen (vissa män) nöjer sig med kvinnokropp.

    Vissa män nöjer sig med sex även utan närhet. (Jag har själv erfarit det)

    Ja, det är oftare kvinnor som vill skiljas men det är även män som tar första steget.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 15:23:35 följande:

    Okej så då är det där vi ser hur evolutionen slår i vår civilisation. Mannen är beredd att sprida sin säd utan en massa trams. Han går igång på en kropp. Då blir det logiskt. Kvinnan vill ha nytt och då är det väl för att det inte ska bli inavel? Allt har en mening och evolutionärt är vi grottmänniskor.......tyvärr.


    Trams? Är kärlek trams?

    Förövrigt är det ett konstigt resonemang. Om du ska få ihop ditt eget resonemang borde ju män byta kvinna oftare... Om han nu vill sprida sin säd som du nu skriver.

    Realtioner är komplexa och det finns många olika anledningar till att vilja separera.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 15:35:04 följande:

    Jo men nu är vi ju insnörda i "civilisationen". Det är den vi har att förhålla oss till och leva i. Då passar mannens sexualitet perfekt för långa äktenskap för han tänder på en kropp. Kvinnans sexualitet funkar sämre för i hennes gener finns driften att undvika inavel.


    Långa äktenskap handlar alltså på att tända på en kropp? Sex är det enda viktiga i ett äktenskap alltså? Hur relationen fungerar i övrigt alltså ointressant? Har man den synen kan jag förstå att relationer spricker!

    Förmågan att leva i långa relationer handlar alltså om förmågan att knulla en kropp. Så fint då (!) Är det så, förstår jag verkligen varför kvinnor oftare vill skiljas.

    En hel del kvinnor skiljer sig sent i livet (när barnen växt upp) och de skaffar sedan inga fler barn. Hur förklarar du det? Det blir ju ingen effekt på inavel då.

    Bästa sätt att undvika inavel är väl att från början söka män långt från sin hemort i så fall.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 15:52:13 följande:

    När det gäller andra drivkrafter än sexualitet så är det endast vår civilisation som bestämmer. Vi klarar det väl rätt bra för det mesta. En kvinna kan bo ensam i en tvåa med härlig utsikt över stan och en man kan sitta ensam i sin lya och supa.


    Din syn på män är väldigt begränsad. Har inte män några andra drivkrafter än att knulla kvinnokropp och/eller supa?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Det fungerar bra) skrev 2017-11-19 01:16:40 följande:

    Svar: i stor sett nej. Har kvinnor inte några andra drivkrafter än barn, facebook och kontrollbehov?


    Nej? Så män har främst två drivkrafter. Knulla och eller supa?

    Du själv stannar i en relation där du inte knullar. Är det supandet som driver dig då, eller vad menar du?

    Eller delar du möjligen din frus drivkrafter, facebook, barn och kontrollbehov?

    Själv delar jag många intressen med min karl. Förutom själva sexet har vi mycket annan närhet och fysisk njutning, men vi gillar också att vara ute. Vi gillar att prata med varandra. Vi har kul ihop. Tränar tillsammans. Ser på film och serier. Skrattar mycket och driver med varandra. Faktum är att även tråkiga saker blir roligare med honom. Saker som tynger mig känns lättare i hans närhet. Saker som är vackra vill jag dela med honom. Dessutom umgås vi med barn, släktingar och vänner tillsammans. Det är vad som driver mig i min relation. Ingen av oss har kontrollbehov. Facebook är jag inte så aktiv på men jag skriver en del här och ganska ofta pratar vi om det.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (anonym kille) skrev 2017-11-19 17:42:00 följande:

    Jag lever inte längre med kvinnan som liknar exakt vad TS beskriver. Det var inte bara sexet jag saknade. Det var även förmågan att ta obekväma beslut och förmågan att vilja dela gemensamma saker. Hon bestämde sig för saker hon ville göra och frågade mig efter hon bestämt sig. Sedan när hon tog upp det så var hon lika hjälplös som inför sin ovilja att ha sex. Det bara "ar så" punkt, om hon känner något. Blir partnern upprörd eller besviken så är hon alltid helt oskyldig och förvånad.

    Jag saknade väldigt mycket saker.


    Känner igen mig. Jag upplevde inte att mitt ex brydde så mycket om mig.( I början var det bra men det förändrades med åren) Saker jag gillade och var viktiga för mig fnyste han åt. Han gjorde roliga saker med sina arbetskamrater, och var rätt nöjd när han kom hem. Det var han som bestämde hur pengarna skulle spenderas . Jag blev osäker i hans närhet. Dock ville han ändå ha sex med mig. Som jag förstått av andra män här i tråden det väsentliga i ett äktenskap, men det gjorde inte mig lyckligare.

    Vissa personer här i tråden tycket att män är bättre lämpad för relationer för att de kan tända på en kvinnokropp, men den egenskapen gör definitivt inte mig lycklig.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-19 18:26:23 följande:

    Tack! Spot on måste jag säga:) Sällan någon formulerat det så bra vad jag vill säga. Jag söker precis som du skriver motståndet och passionen. Det är allra viktigaste för mig för att bibehålla gnistan. Jag behöver bli åtrådd men får inte känna mig för säker, då dör det för mig. Har nog varit lite bästisar så småningom med mina olika partners. Den typen av lite farliga och för snygga män. du tar upp är de som jag ligger med men aldrig inleder relationer med? Varför det är så, har jag inte helt klart för mig men det kanske är just konkurrensen jag inte står ut med. Att sådana män är farliga och opålitliga och får mig att vara på spänn. En sådan man är alltid attraktiv för andra kvinnor och jag vill vara den som är den viktigast oavsett. Den kvinnliga sexualiteten är komplicerad för hon behöver både tryggheten och jakten i en mystisk kombination samtidigt som hon vill leva med en jämställd och pålitlig man. Tänk om snälla män kunde bli lite bättre på spelet och utmana sina kvinnor lite utan att för den sakens skulle vara otrogna eller osympatiska.  Förutsägbarhet är det tråkigaste och met sövande jag vet. Om jag vet meningen som ska komma har jag redan lämnat rummet eller vänt någon ryggen.

    KIllar som ger blommor fungerar inte alls förutom i mycket speciella sammanhang i komination med den riktiga presenten men de får gärna städa och stötta mig i livet och lyssna mycket så länge de inte ger avkall på sina egna intressen och som jag kommer att se upp till dem för och sitt utseende och förmåga at attrahera.


    Farliga och opålitliga män? Tror du de gör dig lycklig? Hur tänker du att de ska vara farliga och opålitliga på för sätt?

    Tror du verkligen du blir nöjd med en man som prioriterar ner dig för andra intressen och gör dig osäker?

    Vad är det för "spel" du vill att män ska hålla på med?

    Snälla män behöver för övrigt inte vara tråkiga och förutsägbara. Även du har ett ansvar i hur förutsägbart ni väljer att leva.

    Blommor har för övrigt aldrig intresserat mig och det vet min karl.(och mitt ex)
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Skulle ni kunna stanna trots att ni inte ville ha sex längre?