• Äldre 16 Nov 18:00
    6720 visningar
    16 svar
    +1
    16
    6720

    Så många snygga 40-50-åringar!

    Jag är kille, 47 år. När jag var runt 20-25 vill jag minnas att tjejer äldre än 30 var helt ointressanta, trista och osexiga. Men nu känner jag hur många som helst mellan 40 och 50 som är hur sexiga som helst, de är flörtiga, vältränade och en hel del ganska kinky. M.a.o. helt fantastiska! Har något hänt? Klimatet? Maten? Eller har jag bara följt med utvecklingen?

  • Svar på tråden Så många snygga 40-50-åringar!
  • Anonym (Sant)
    Äldre 16 Nov 18:02
    #1
    Robert Mitchum skrev 2017-11-16 18:00:56 följande:

    Jag är kille, 47 år. När jag var runt 20-25 vill jag minnas att tjejer äldre än 30 var helt ointressanta, trista och osexiga. Men nu känner jag hur många som helst mellan 40 och 50 som är hur sexiga som helst, de är flörtiga, vältränade och en hel del ganska kinky. M.a.o. helt fantastiska! Har något hänt? Klimatet? Maten? Eller har jag bara följt med utvecklingen?


    Växt upp kanske och har annat sätt att se på
  • Anonym (heta damer)
    Äldre 16 Nov 18:12
    #2
    Anonym (Sant) skrev 2017-11-16 18:02:58 följande:
    Växt upp kanske och har annat sätt att se på
    Instämmer helt:) Får ofta höra att jag är en sådan iallafall av killar mellan 20-35. Finns tyvärr inte  lika många heta män i denna ålder vilket är synd. De verkar inte heller så mottagliga för kvinnor i denna åldersgrupp utan letar yngre för att fördröja sitt eget åldrande. Finns otroligt många singlar just i den åldern för att de inte tilltalar varandra verkar det som.
  • Anonym (Sant)
    Äldre 16 Nov 18:20
    #3
    Anonym (heta damer) skrev 2017-11-16 18:12:35 följande:

    Instämmer helt:) Får ofta höra att jag är en sådan iallafall av killar mellan 20-35. Finns tyvärr inte  lika många heta män i denna ålder vilket är synd. De verkar inte heller så mottagliga för kvinnor i denna åldersgrupp utan letar yngre för att fördröja sitt eget åldrande. Finns otroligt många singlar just i den åldern för att de inte tilltalar varandra verkar det som.


    Erfarenhet och mognad är sexigt i sig!

    Och i den åldern vet man oftast VEM man är och vad man vill ha ut av livet
  • Äldre 16 Nov 18:49
    #4

    Det har faktiskt hänt ganska mycket de senaste 20 åren. För 15-20 år sedan var det mer regel än undantag, att kvinnor "klippte sig kort och skaffade fula glasögon" när de fyllde 40. Enbart ett fåtal behöll sitt långa hår och färgade utväxten.

    Idag är det tvärtom. Kvinnor tycks aldrig bli "tanter" längre. Så det är nog inte bara det faktum att du växt upp som är orsaken.

  • Äldre 16 Nov 19:46
    #5
    +1
    Anonym (heta damer) skrev 2017-11-16 18:12:35 följande:

    Instämmer helt:) Får ofta höra att jag är en sådan iallafall av killar mellan 20-35. Finns tyvärr inte  lika många heta män i denna ålder vilket är synd. De verkar inte heller så mottagliga för kvinnor i denna åldersgrupp utan letar yngre för att fördröja sitt eget åldrande. Finns otroligt många singlar just i den åldern för att de inte tilltalar varandra verkar det som.


    Det finns nog de som letar yngre tjejer för att fördröja sitt eget åldrande men det finns mååånga killar i min ålder som håller med mig också. Tjejer på 20-25 är väl snygga men vid 40-50 är ni så mycket mer, självsäkra, utlevande... Det viktigaste är inte längre vad andra tjejer ska tycka utan mer "det här vill jag ha och nu jäklar skaffar jag det". Så grattis till dig, vi är en hel del heta killar i din ålder också????
  • Äldre 16 Nov 19:49
    #6

    Aha, glöm frågetecknen, det skulle varit en smiley.

  • Anonym (M)
    Äldre 17 Nov 08:52
    #7

    Dessvärre är många kvinnor runt 50 träningsfixerade vilket är otroligt avtändande. Tränar gör ju många människor men när det blir en fixering med benig kropp och 7-15h på träning varje vecka då är det trist.

  • Anonym (Frida­)
    Äldre 17 Nov 09:40
    #8
    Haskel skrev 2017-11-16 18:49:42 följande:

    Det har faktiskt hänt ganska mycket de senaste 20 åren. För 15-20 år sedan var det mer regel än undantag, att kvinnor "klippte sig kort och skaffade fula glasögon" när de fyllde 40. Enbart ett fåtal behöll sitt långa hår och färgade utväxten.

    Idag är det tvärtom. Kvinnor tycks aldrig bli "tanter" längre. Så det är nog inte bara det faktum att du växt upp som är orsaken.


    Tror jag inte ett dugg på. Det är ni som blivit gamla. Man följer sin egen ålder.
  • Äldre 17 Nov 10:14
    #9
    Anonym (Frida) skrev 2017-11-17 09:40:03 följande:

    Tror jag inte ett dugg på.

    Det är ni som blivit gamla.

    Man följer sin egen ålder.


    Fast, nog fan för att modet ändras över tiden.....!

    ELLER......
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Frida­)
    Äldre 17 Nov 10:19
    #10
    Anton Chigurh skrev 2017-11-17 10:14:20 följande:

    Fast, nog fan för att modet ändras över tiden.....!

    ELLER......


    Jo det gör det ju men lura inte mig att tro att 50 åringar ser ut som 20 idag. 50 åringar förr gillade ju 50 åringar då också. När jag växte upp såg ju inte 50 åringarna ut som 80.
  • Anonym (Frida­)
    Äldre 17 Nov 10:20
    #11
    Anton Chigurh skrev 2017-11-17 10:14:20 följande:

    Fast, nog fan för att modet ändras över tiden.....!

    ELLER......


    Fråga 20 åringarna om inte de tycker 50 åringar ser tantiga ut.
  • Anonym (heta damer)
    Äldre 17 Nov 10:53
    #12
    Anonym (Frida) skrev 2017-11-17 10:20:23 följande:
    Fråga 20 åringarna om inte de tycker 50 åringar ser tantiga ut.
    Nej de gör de inte. Har frågat flera , jobbar med ungdomar. De ser snarare dem som konkurrens och ser hur unga de faktiskt ser ut, eller snarare hur bra och heta de ser ut många av dem. Modet har ju förändrats så mycket som någon tar upp i tråden och frisyrer. Sedan har ju många ingrepp och fillings numera vilket skjuter upp åldrandet ytterligare likaså hälsomedvetenhet, träning, yoga och sådant.
  • Kapten­en
    Äldre 17 Nov 13:01
    #13
    +1

    När jag gjorde lumpen så var det ett befäl i 50+ åldern som vi hade lite djupare snack om livet med och han sa just detta att kvinnor som man som ung betraktade som "tanter" blir riktigt läckra när man själv blir äldre och det stämmer verkligen. Jag minns när jag var runt 20 och man fick till det med en "tant" på kanske 35 så kändes det verkligen som att hon var gammal. Idag är en 35-åring nästan lammkött. Så förändras perspektiven...

  • Äldre 17 Nov 23:53
    #14
    +1

    Ja visst är vi läckra uppåt 50...? 
    Mera seriöst så är det så klart så att när du själv blir äldre så attraheras du också av kvinnor som är äldre. Men självklart har mycket hänt sedan min barndom när det gäller sättet att klä sig och uppträda. Då var 50-åriga tanter ofta klädda i städrock, kappa och hatt, nu har vi skinnjacka, ripped jeans och höga klackar. Typ. I alla fall jag. Och många andra också.

  • Anonym (Frida­)
    Äldre 18 Nov 14:46
    #15
    Pussan skrev 2017-11-17 23:53:18 följande:

    Ja visst är vi läckra uppåt 50...? 

    Mera seriöst så är det så klart så att när du själv blir äldre så attraheras du också av kvinnor som är äldre. Men självklart har mycket hänt sedan min barndom när det gäller sättet att klä sig och uppträda. Då var 50-åriga tanter ofta klädda i städrock, kappa och hatt, nu har vi skinnjacka, ripped jeans och höga klackar. Typ. I alla fall jag. Och många andra också.


    Jag vet inte hur gammal du är men min mamma fyllde 50 för 30 år sen och hon hade jeans, mockajacka och absolut inte hatt.
  • Äldre 18 Nov 16:42
    #16
    Anonym (Frida) skrev 2017-11-18 14:46:25 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är men min mamma fyllde 50 för 30 år sen och hon hade jeans, mockajacka och absolut inte hatt.
    Jag skrev att de var ¨ofta klädda...¨
    Naturligtvis inte alla och inte alltid.
    Och det var ännu lite längre sedan än 30 år som jag hade min barndom, så det gäller inte din mamma.
Svar på tråden Så många snygga 40-50-åringar!