• Anonym (Ts)
    Äldre 16 Nov 20:45
    531 visningar
    4 svar
    4
    531

    Vid vilken ålder?

    Jag vet att alla barn är olika, men frågan är ur en generell syn.

    Att ha hemdekoration framför en 1 åring går ju inte, barnet kommer riva ner allt det ser framför sig.

    MEN vid vilken ålder brukar barn ungefär fatta att "Nej, du får inte kasta den där ljusstaken på golvet", och när brukar man kunna ha något på t.ex soffbordet och kunna förvänta sig att det är kvar där?

    Jag har ett barn under 2 år så kan inte riktigt veta sånt.. vill veta vid vilken ålder man kan inreda ifred utan att någon drar ner allt.

  • Svar på tråden Vid vilken ålder?
  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 16 Nov 20:51
    #1

    Vi har alltid haft prydnadssaker framme, har aldrig tagit bort något för att vi haft småbarn. Den yngsta är 1,5 och har vetat i flera månader vilka saker hon inte får pilla på. Visst får man tjata en del i början men de fattar fort.

  • Äldre 16 Nov 20:51
    #2

    Har kompisar med barn på drygt ett som kan han allt framme. Min son är 2 och jag har försökt litegrann men har inte fungerat. Visst börjar man nu kunna sätta gränser på ett annat sätt men man orkar ju inte ha hur många jaja saker som helst. Min son är ganska sen i talet så kanske en liten del i att det inte riktigt funkar men har nog mest att göra med att hans personlighet.

  • Anonym (Kansk­e)
    Äldre 16 Nov 20:52
    #3

    Väldigt olika som du skrev men runt ca 2,5 år möjligen tidigare. Våra äldsta barn rev dock aldrig ner något så där kunde vi ha ALLT framme. Behövde inte barnsäkra alla de lekte mest med sina leksaker och klättrade aldrig på något osv.

    Barn nr 3 var helt tvärtom (främst elektronik och knappar/fjärrkontroller var intressant) men strax efter 2år blev det lite bättre.

  • Äldre 17 Nov 07:35
    #4

    Eftersom vi bara har ett barn så har vi alltid kunnat ha grejer framme. Det var bara att passa henne. Men riktigt ömtåliga grejer som betyder mycket för oss hade vi väl inte i barnhöjd fören hon var 2-3 år.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vid vilken ålder?