• Äldre 17 Nov 00:15
    884 visningar
    7 svar
    7
    884

    Hormonspiral

    Jag och min sambo tog ut min hormonspiral i slutet på oktober ( sista fredag ) jag har haft den under kort period då det blev ett " sista hoppet " på preventivmedel då jag blev med barn både i maj och augusti.....

    vi vill nu bli gravida men jag är så sjukt hetsig, vill bli gravid den här månaden och jag tänker att min kropp inte hunnit ställa in sig så mycket. Eftersom jag hade två oönskade känns det som det borde gå fort, men rädd att jag tänker för mycket. Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Hormonspiral
  • Anonym (K)
    Äldre 17 Nov 00:30
    #1

    Men Wtf?!

    Du blev gravid i augusti men då passade det inte? Men nu ett par månader senare så ska du helt plötsligt ha barn? Helt ärligt!! Hur tänker folk?!

    Karma better work its magic!

  • Anonym (Nej!)
    Äldre 17 Nov 00:34
    #2

    Med tanke på vad du skriver så behöver du nog inte vara orolig att du tänker för mycket, för det verkar du sannerligen inte göra. Du verkar ytterst omogen i ditt tankesätt.

    Leka runt med liv på det där sättet. Ena månaden passar det men inte andra osv. Seriöst...

    Nej det är inte alltid lätt att bli gravid bara för att man råkat bli det innan.

  • Äldre 17 Nov 06:26
    #3

    Sannolikheten att ni ska lyckas första månaden är kanske större i och med att du lätt blivit gravid förut, men det kan ingen veta. Det kan ta tid för kroppen att ställa om sig efter spiralen.

  • Äldre 17 Nov 07:18
    #4

    Jag gjorde abort i augusti, blev gravid direkt efter första aborten. Och ni har ju ingen aning om hur situationen såg ut då? Vi hade ett väldigt litet boende plus två andra barn, vilket nu har löst sig. Så tänk efter när ni skriver och dömer, ni var ju inte med när jag mådde så dåligt så min sambo fick sjukskriva sig i en vecka? Lägg av bara.

  • Anonym (K)
    Äldre 17 Nov 08:06
    #5
    Villbligravid19 skrev 2017-11-17 07:18:19 följande:

    Jag gjorde abort i augusti, blev gravid direkt efter första aborten. Och ni har ju ingen aning om hur situationen såg ut då? Vi hade ett väldigt litet boende plus två andra barn, vilket nu har löst sig. Så tänk efter när ni skriver och dömer, ni var ju inte med när jag mådde så dåligt så min sambo fick sjukskriva sig i en vecka? Lägg av bara.


    Jo fast det där hade ju löst sig innan förra ungen var ute också! Och du kommer sannolikt må dåligt om du blir gravid igen. Man får lixom tänkte lite längre.
  • Äldre 17 Nov 08:35
    #6

    Fast att skaffa barn är inget man vill ska bli en stress när man tänker " om vi inte hittar boende? " jag vet inte om du själv har barn, men det var ju inget vi tyckte var kul? Vi hade ju skydd så det är ju inget vi kan rå för?

  • Anonym (K)
    Äldre 17 Nov 09:08
    #7
    Villbligravid19 skrev 2017-11-17 08:35:27 följande:

    Fast att skaffa barn är inget man vill ska bli en stress när man tänker " om vi inte hittar boende? " jag vet inte om du själv har barn, men det var ju inget vi tyckte var kul? Vi hade ju skydd så det är ju inget vi kan rå för?


    Nä men om man vet att man vill ha barn inom en snar framtid så inte f*n går man och gör två aborter inom ett halvår och sen tycker att man ska försöka bli gravid. Ingen moral över huvud taget hos er. Sorgligt.

    Som sagt, man måste tänka längre, inte vara hur allt ser ut just nu, vilket jag dock kan förstå att du som 19-åring har svårt att göra eftersom din hjärna inte är helt utvecklad än. Konsekvenstänkandet är inte fullt utvecklat. Först vid 25 års ålder är den färdigvuxen.
Svar på tråden Hormonspiral