• Anonym (emily)

    Hur slutar man tänka på honom..?

    Jag träffade en kille i flera mån, började som kompisar, som utvecklades till något mer. Men jag hade först inte samma känslor som killen hade för mig, så jag "nekade" först, men vi fortsatte trots allt att umgås och med tiden fick jag också känslor. 

    Då när vi fortsatte umgås blev det väldigt intimt, och det började få mig att tänka på vad vi är för något och vart vi är påväg med oss, alltså vart vi står. Jag frågade en gång och fick till svar att "just nu finns inte tillräckligt med tid och pengar, för när jag verkligen älskar någon vill jag göra allt för den, och det vet jag att jag inte kommer kunna göra i det här läget", nästa gång jag frågade fick jag till svar att vi kan bli officiella efter att våra studier är slutförda. 

    Och nu sista gången jag frågade så ville jag ha ett rakt och ärligt svar, för det funkade inte att han var så mixad under hela tiden för det var inget man mådde bra av. Då fick jag svaret att allt beror på hans föräldrar, att de inte skulle acceptera mig på grund av olika religioner och han grät osv. Jag skulle bli utfryst, ingen skulle vilja prata med mig osv. Så vi avslutade vår "relation" i och med det där, men han ville inte förlora mig helt utan han ville ha kvar mig som vän och nu för 1 vecka sedan kom han och sa "jag vill att du funderar på hur länge du skulle palla med det här, jag ser en framtid med dig, barn, ihopflyttning, skulle ge dig rosor" osvosv.

    Och då började jag såklart tänka i de banorna, för jag kände det som att han gav mig hopp igen.. ringde då upp honom för att fråga vad han håller på med, eftersom han i efterhand var väldigt mixad, alltså låtsades som ingenting osv. Vad han sa var "men jag ville bara att du skulle fundera över allt för att förstå varför det skulle vara dåligt för dig själv, för du vet hur giftigt förhållandet skulle bli om vi skulle inleda det" och lite annat, alltså det kändes som att han försökte dumförklara mig. 

    Ändå sitter jag här och tänker på honom väldigt mycket. Någon som har tips på vad man borde göra för att sluta tänka? Kan tillägga att vi bor i princip grannar, det är bara någon vägg emellan och vi har samma parkering för bilar osv så man ser varandra ofta. Och kan också tillägga att under de sista gångerna vi träffades när det tog "slut", så har han alltid kysst mig massor för att han påstår att han inte kan träffa mig utan att röra vid mig. 

    Är tacksam för alla möjliga tips ni kan komma på skulle hjälpa så mycket!! och dela gärna era åsikter om det hela också. 

Svar på tråden Hur slutar man tänka på honom..?