• Anonym (kö)

    Någon som har fått en hyresrätt i Stockholm, hur länge väntade ni?

    Ni som bor i en hyresrätt i Stockholm, hur många års kötid har ni och var bor ni? 

  • Svar på tråden Någon som har fått en hyresrätt i Stockholm, hur länge väntade ni?
  • Anonym (kö)

    Jag menade förstahandskontrakt. 

  • Anonym (Tar tid)

    En arbetskamrat fick en lägenhet förra våren. Långt söder om Söder. Hon hade då köat 9 år.

  • Anonym (utsocknes)
    Anonym (Tar tid) skrev 2017-11-17 18:34:38 följande:

    En arbetskamrat fick en lägenhet förra våren. Långt söder om Söder. Hon hade då köat 9 år.


    Anonym (sun) skrev 2017-11-17 18:44:01 följande:

    Maj 2014 söderort 8 års kötid.


    Hur lyckades de med det? Jag har 7 års kötid och får plats 243 överallt för det.
  • Anonym (Assi)

    2014 fick jag efter 7 nästan 8 års kötid en 2:a i Flemingsberg, ville ha just där eller närmare stan om bra kommunikationer, samt större än 1:a.

  • BaeBinkie

    Mycket verkar tyvärr ha hänt på bara de senaste 2-3 åren, nu krävs betydligt längre kötid för i princip allt längs tunnelbanan. Jag har snart 12 års kötid och är tveksam till om jag ens skulle få lägenheter i Farsta, Hagsätra, Skarpnäck etc. Tittar iofs på treor som minst men ändå. Bodde 2011 i en femma i just Hagsätra med kompisar , en av dem hade då fått den lägenheten på fem år. Men det var 2011 som sagt :/

  • Anonym (Anna)

    Ja nu var det ett tag sen 2012 fick vi en lägenhet efter bara 2 år.. men nu är det snarare 8 år på samma lägenhet:(

  • Anonym (utsocknes)

    Kollade precis på statistik från bostad stockholm. På ett år (från 2015 till 2016) har den genomsnittliga kötiden för bostad ökat från 8,2 till 9 år. Jisses! Man tjänar ju knappt på att stå i kö. Ett års köande leder mig tidsmässigt bara 2 månader framåt i bostadskön.

Svar på tråden Någon som har fått en hyresrätt i Stockholm, hur länge väntade ni?