• anonymstudent93

    Området Hägerstenåsen

    Jag vill veta mer om området Hägerstensåsen i Stockholm. Jag känner inte till området men har möjlighet till en större men också dyrare hyreslägenhet än den jag har nu. Nu bor jag i söderort fast på gröna linjen.


     

  • Svar på tråden Området Hägerstenåsen
  • Anonym (Guleböj)

    Har bott där i omgångar. Gillar området skarpt, liksom telefonplan och midsommarkransen. Vet att det varit stök i Fruängen, men inget jag märkt av - måste generellt sett vara lugnaste delen av T-banan ut mot Fruängen. Dock finns det ju fina områden längs gröna också, typ Hammarbyhöjden och Enskede, så det beror lite på vad du jämför med.

    Men lugnt och fint område med nödvändig service och skapligt nära stan är mitt allmänna omdöme av hägerstensåsen.

  • anonymstudent93

    Tack för svar. Bor nära stan nu också i ett av områdena du nämnde... Bor i en tvåa och har chans på en trea i Hägersten. Känner inte till Fruängenlinjen så väl.

  • Anonym (Guleböj)
    anonymstudent93 skrev 2017-11-18 14:54:24 följande:

    Tack för svar. Bor nära stan nu också i ett av områdena du nämnde... Bor i en tvåa och har chans på en trea i Hägersten. Känner inte till Fruängenlinjen så väl.


    Om du inte har barn som måste byta skola/dagis hade jag lätt bytt. Hägerstensåsen är lugnt och bra område. Du kommer inte att ångra dig.
Svar på tråden Området Hägerstenåsen