• Anzil
    Äldre 18 Nov 05:00
    4948 visningar
    3 svar
    3
    4948

    Söka jobb på en kundserver arbete - För att jag skall börja studera

    Själva jobbet kommer ju inte tillföra min ambition. Jag satsar på att jobba med människor, ta hand om människor.


     


    Men jag är väldigt intresserad av att arbeta samtidigt som jag skall studera. Vad exakt säger jag då i intervjun?


    Skall jag säga i stil med att jag skall börja studera, och tror att detta jobba kommer bli kul att jobba på. Samtidigt berätta att jag faktiskt kan jobba inom kundservern. Jag har tidigare jobbat som försäljare.


    Jag har ingen aning vad jag skall säga. Jag söker detta jobb just för att jag gillar att jobba, beredd på att jobba med vad som helst, och dessutom skall jag börja studera som sagt.


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Söka jobb på en kundserver arbete - För att jag skall börja studera
  • Caramb­olan
    Äldre 18 Nov 08:25
    #1

    Jag tror att du menar kundservice eller kundtjänst?

    Jag tycker att du kan säga att du letar efter ett roligt extrajobb vid sidan av studierna. Berätta varför du tycker att det här jobbet verkar roligt. Berätta också varför du tror att du passar för jobbet. Den här typen av tjänster (på deltid dessutom?) brukar vara typiska studentjobb så de väntar sig nog inte att du ska vilja göra livskarriär där utan är nöjda om de tror att du kommer stanna 2-3 år.

  • Anzil
    Äldre 18 Nov 15:45
    #2
    Carambolan skrev 2017-11-18 08:25:41 följande:

    Jag tror att du menar kundservice eller kundtjänst?

    Jag tycker att du kan säga att du letar efter ett roligt extrajobb vid sidan av studierna. Berätta varför du tycker att det här jobbet verkar roligt. Berätta också varför du tror att du passar för jobbet. Den här typen av tjänster (på deltid dessutom?) brukar vara typiska studentjobb så de väntar sig nog inte att du ska vilja göra livskarriär där utan är nöjda om de tror att du kommer stanna 2-3 år.


    Perfekt!


    Tack så mycket!

  • HelaGo­tland
    Äldre 19 Nov 00:57
    #3

    Vad menar du med att jobbet inte kommer "tillföra din ambition"? Att du siktar högre? Att jobbet inte kommer ge dig något mentalt?

Svar på tråden Söka jobb på en kundserver arbete - För att jag skall börja studera