• Mamma till S

    Hur mådde ni??

    3 graviditet, 3 olika måenden!

    1a en flicka, mådde illa, kräktes en del osv. Men gick ändå o leva liksom.

    2a en pojke, spydde som en gris från V 7 -15 sen mådde illa hela grav.

    3e nu, är idag i V 7 o känner knappt nånting, lite mer kissnödig än normalt. Liiiite illamående i halsen liksom o något ömma bröst som kommer o går.

    Är det normalt förresten av symtom kommer o går?

    Dag till dag? Hade såå ömma bröst i V 4,5 men nu knappt nånting, dom könns men inte så... i V 7+0 i torsdags var vi på vul o fick se ett hjärta :)

    Hur mådde ni??

    Kul o veta, trodde absolut jag skulle få kraftigt illamående men har inte kommit än riktigt...

  • Svar på tråden Hur mådde ni??
  • Anonym (K)

    Första, pojke. Mådde illa v 8-10 ungefär, lite foglossning från v 32 annars mådde jag väldigt bra hela graviditeten.

    Andra, pojke. Började må illa i v 6 och var som mest intensivt v 7-14. Kräktes aldrig (har kräkfobi så kan hålla emot länge...) men mådde så illa vissa dagar att jag inte kom upp ur sängen. Fick lergigan utskrivet som tog bort det värsta illamåendet. Fortsatte må illa till v 17 då det försvann mer och mer. Fick foglossning i v 13 som blev värre och värre. Blev sjukskriven 50% i v 21 och 100% fyra veckor senare.

  • Wlock

    Är gravid med första barnet, så har inga föregående graviditeter att jämföra med, men svarar ändå med mina erfarenheter :) jag är i v 26+4 nu, och det är ganska bra jämfört med hur jag hade det i början. 


    V. 5-7 var allting underbart och det enda jag hade var ömma bröst (är inget jämfört med hur de är nu dock, haha, känns som att de brinner ibland).


    V. 8-12 började det tråkiga, då var mitt illamående så förfärligt att jag hade det väldigt svårt att äta något överhuvudtaget. Jag åt det som gick ned, var inte mycket. Kräktes aldrig konstigt nog, men var nära ett flertal gånger. Jag låg mestadels i sängen och gjorde ingenting, mådde inte bra under den tiden för älskar att vara igång. Jag började även då få ont i svanskotan och området däromkring, och det skulle senare utvecklas till mindre allvarlig foglossning. Kan fortfarande jobba normalt som tur är så kan verkligen inte klaga.


    Minns även att jag svimmade i duschen under v.8 pga blodrycksfall, ugh det var hemskt. Kollade upp det och visst var det lite lägre än det ska vara, järnbrist på det också. 


    V. 12-16 gick det lite upp och ned med illamåendet men blev bättre så småningom. Kissnödigheten och min törst/hunger nådde nya höjder och jag ville äta något hela tiden.


    Jag förstår att du ville veta hur det ser ut i början så lämnar ut de senaste veckorna då det inte hänt så mycket :)

  • Charlieellerså

    Barn 1 : illamående från v 5-40

    Barn 2: illamående från v 7-9

    Barn 3: illamående från v 7-14

    Foster 4 ( slutade med ma v 12) illamående från v 4- v 12

  • Anotherone

    Har gått igenom två graviditeter och har två söner. Båda graviditeterna var i princip identiska, och jag mådde hur bra som helst! Lite trött bara men inget illamående, ingen foglossning, inga direkta krämpor alls egentligen. Det enda var nu senast när jag åkte på världens nästäppa från v 14-15 nånting och till dess han var född. Men det är ju ingenting jämfört med vad vissa får stå ut med.

  • Anonym (Lena)

    Pojke:mådde illa två första månaderna,men kunde leva som vanligt och kräktes bara en gång. Flicka:lindrigt illamående två första månaderna och kräktes aldrig.

Svar på tråden Hur mådde ni??