• JulleJulle

    Drömtydning tack!

    Kan någon tolka denna dröm?

    Jag ska gå över vad som ser ut som en gräsplätt, ca 20 meter. Jag märker plötsligt att jag blir blöt om skorna. Det som såg ut som gräs verkar vara träskmark. När jag kommit halvvägs ser jag en krokodil och springer tillbaks. Jag är övertygad om att jag befinner mig i Sverige hela tiden och tycker också att det är märkligt i drömmen att det fanns krokodiler i Sverige.

  • Svar på tråden Drömtydning tack!
  • reLisa

    Varför vill du få hjälp att tyda den här drömmen? Har du svårt att släppa drömmen? Är drömmen återkommande?

    Den innehåller solklar symbolik. Låter som en vanlig dröm, lite oklar, lite ologisk. Har du sett en film om krokodiler nyligen?

  • Milkway

    Jag kan tyda den men med hjälp av dig när du svarar mig:

    Vad skulle du sätta för genre på drömmen?

    Vad tänker du på när du tänker på en krokodil? Fara? Cool? Söt? Ovanlig? Vad associerar du till krokodil?

    Hur kändes det när det visade sig vara våtmark?

    Chockad? Rädd? Överraskning?

    Vad skulle du beskriva att du var för person i drömmen? En kille som letar något? En kille som visste var han skulle? En kille som testade något nytt? Eller något annat? Tänk?

    Vad för väder var det? Vilken årstid? Var det vindstilla eller kände du blåst?

    Försök tänka såhär detaljerat kring varje detalj i drömmen vad du kopplar det till, det är det som bestämmer vad drömmen betyder i slutändan.

  • Milkway

    Om jag ska ge en snabb tolkning utan mer info är drömmen en spegling av tillståndet du känner dig i nu. Du hade det bekvämt och såg fram emot något, som visade sig bli en besvikelse som skrämde dig, du var inte beredd på att det skulle kunna hända, och nu är du lite osäker att våga kasta dig ut i något liknande igen.

Svar på tråden Drömtydning tack!