• tvillingmammaVastmanland

    Varför lämnar ni barnen på barnpassning på gymmet?

    Fundersam, Varför lämnar så många in sina barn på barnpassning på gymmet på lördagar? Räcker det inte med förskolan måndag till fredag? Kan inte den andra föräldern umgås med barnet? Är alla separerade och ensamstående?

  • Svar på tråden Varför lämnar ni barnen på barnpassning på gymmet?
  • Anonym (helg)

    Den andra föräldern kanske jobbar helg. Alla jobbar liksom inte bara dagtid, vardagar utan man kan även jobba kvällar och helger med. 

  • Anonym (Gghfg)

    Båda föräldrar kanske tränar? Effektivt att göra det samtidigt, så har man resten av dagen fri.

  • Anonym (741)

    Den riktiga frågan här är väl varför du bryr dig

  • blomman 2

    Jag tänker mer på varför man lämnar barnen på barnpassning så SENT på eftermiddag/kväll. Ser dem när jag tränar...har dem sedan nästa dag på frsk och barnen är supertrötta och gnälliga och vill bara hålla en i handen. De får inte heller sova middag utan måste hållas vaken genom alla metoder som finns. Stackars barn.

  • Rock on
    Anonym (helg) skrev 2017-11-18 13:29:04 följande:

    Den andra föräldern kanske jobbar helg. Alla jobbar liksom inte bara dagtid, vardagar utan man kan även jobba kvällar och helger med. 


    Anonym (Gghfg) skrev 2017-11-18 13:34:23 följande:

    Båda föräldrar kanske tränar? Effektivt att göra det samtidigt, så har man resten av dagen fri.


    Anonym (741) skrev 2017-11-18 13:36:43 följande:

    Den riktiga frågan här är väl varför du bryr dig


    Instämmer med dessa!

    Jag & maken tränar på samma gym....nu är våra barn stora = 14 & 17 år.

    Men när de var små var de i barnpassningen på gymmet MAX 1 timme/träningspass

    Hör & häpna - på vardagarna var de hos dagmamma; dock inte hela dagarna eftersom jag jobbade bara halvtid.

    Våra barn har INTE tagit skada av det!
  • tvillingmammaVastmanland
    Anonym (741) skrev 2017-11-18 13:36:43 följande:

    Den riktiga frågan här är väl varför du bryr dig


    Jag funderade lite, många av barnen såg trötta och ledsna ut, en del protesterade, ville hellre vara hos mamma. Jag tänkte att det var synd om barnen som efter en lång förskolevecka inte fick vara hemma ens på lördagsmorgonen med någon av sina föräldrar.

    Jag tänkte på de något större barnen som satt i sofforna med gamnackar över sina Ipads. Det kom ju en larmrapport från KI, de svenska fyraåringarna rör sig alldeles för lite och mindre än barn i England och USA som man jämfört med.

    Men förhoppningsvis är det så att de barn dom är på barnpassningen inte också går fulltid på förskola. Jag hoppas också att alla barn får möjlighet att röra på sig utomhus på helgerna, för det är jätteviktigt.

    Jag har inget som helst intresse av att kritisera föräldrar, jag bryr mig om barnen.
  • tvillingmammaVastmanland
    Rock on skrev 2017-11-18 16:23:09 följande:

    Instämmer med dessa!

    Jag & maken tränar på samma gym....nu är våra barn stora = 14 & 17 år.

    Men när de var små var de i barnpassningen på gymmet MAX 1 timme/träningspass

    Hör & häpna - på vardagarna var de hos dagmamma; dock inte hela dagarna eftersom jag jobbade bara halvtid.

    Våra barn har INTE tagit skada av det!


    Det har de säker inte gjort! Inte många barnen har lyxen att ha en mamma som jobbar halvtid.
  • Anotherone

    Hur vet du att när barnen varit på förskolan måndag-fredag?

    Vår son var på förskolan 2-3 dagar per vecka tack vare att hans pappa har ett skiftarbetare. Men hans arbetstider gjorde också att jag var ensam på helgerna = barnet fick vara på mini-sats eftersom det var det enda sättet .

    Så tänk aldrig att du har hela bakgrunden bara för att du ser en ögonblicksbild!

  • Gravitation

    Ibland är det ju bättre att tänka lite längre än ens egna lilla bubbla.

Svar på tråden Varför lämnar ni barnen på barnpassning på gymmet?