• Anonym (Usch)

    6 veckor

    Nu är det 6,5 vecka sedan jag gjorde medicinsk abort. Jag va då i vecka 6+. Födde barn 21/7. Så blev snabbt gravid.

    Efter aborten blödde jag ca 1 vecka kraftigt. Sen va jag blödningsfri fram till för 2,5 vecka sedan. Sen dess har jag blött massor. Bytt skydd minst 1 gång i timmen. Klumpar stora kommer i omgångar. Såpass stora att jag klarar knipa så dom håller sig inne en stund. Eftersom jag känner när dom kommer.

    Va på återkontroll i torsdags. Berätta om mina blödningar. Vi trodde det va mens. Men graviditets testet dom gjorde va positivt ???? 6 veckor efter aborten

    Nu under helgen har dessa stora klumpar kommit tillbaka. Har molvärk.

    Va kan va orsaken till detta? Ska tillbaka till gyn nästa torsdag. Visar testet positivt även då kommer dom göra ultraljud.

  • Svar på tråden 6 veckor
  • Mytilio

    Antagligen finns det rester kvar som livmodern försöker göra sig av med. 
    Konstigt att de inte gjorde något åt det efter att du tagit gravtestet som visade pos efter 6 veckor. Jag hade efterkontroll 4 veckor efter min abort och det visade pos, jag fick komma in och göra en skrapning dagen efteråt. Jag var dock i väldigt dåligt skick psykiskt, ville eg inte göra aborten. Så de kanske skyndade på det för att minska mitt lidande, vad vet jag..

  • Anonym (Usch)

    Börjar ta psykiskt på mej. Blöder genom förlossningsbindor emellanåt.

    Eftersom jag börjat må så psykiskt dåligt har min sambo fått stå ut med mycket ???? Han säger att han vill få slut på mitt lidande och att han saknar mej som jag normalt är. Vi är väldigt öppna mot varann. Men ska prata med dom på torsdag att jag vill ha ett slut på detta nu

Svar på tråden 6 veckor