• Anonym (Ts)

    Drar ni ur laddare innan ni går hemifrån? Till mobil och laptop?

    Jag drar aldrig ur laddare men drar alltid ur sladden till plattången och hårfönen... så jäkla dumt.

    Hur många här drar ur laddaren?

  • Svar på tråden Drar ni ur laddare innan ni går hemifrån? Till mobil och laptop?
  • Anonym (Direkt)

    Dras ur direkt mobilen är laddad så inget som nånsin sitter i jämt.

  • Anonym (Nej)

    Då hade jag fått dra in och ur sladdar dygnet runt känns det som.

  • Carambolan

    Nej, aldrig ärligt talat. Utom när vi ska resa bort en längre tid typ.

  • Anonym (Linno)

    Vissa laddare drar jag ur men jag är inte nitisk, de sitter ofta i väggen eftersom vi är flera som bor här. Har aldrig varit med om problem med laddare i hela mitt liv och känner ingen som haft en som börjat brinna. Större risk att ramlar med cykeln och skadar mig när jag gått ut.

  • Anonym (Ibland)

    Drar aldrig ur plattången och sällan laddaren till laptopen . Mer regelbundet blir det väl med mobilladdare faktiskt men helt nitisk är jag väl inte...

  • Anonym (Elegi)

    Laptopen dras alltid ut efter användning och försöker komma ihåg att dra ut mobilladdaren när jag laddat klart (min sambo upptäcker det alltid annars ifall jag glömt det). Vi tar elfaror på allvar. Särskilt mobilladdaren som är känd för att sprängas, eller när du har litium-batteri i mobilen då ska man vara aktsam. De få gånger jag använder hårtång drar jag ut sladden direkt när jag är klar och ser till att sladden är separerade från tången så de inte skadas av hettan. Rullar inte ihop tången förrän den är sval.

  • Aniiee

    Nix. Hade jag haft en iPhone så hade jag nog gjort det, men.... ok, stannar där så jag inte skriver något dumt....

    SmartCord kanske är något att investera i för den orolige?


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • lövet2

    Alltid. Laddar när jag är hemma och vaken. Eller om någon annan vuxen är hemma och vaken.

  • Nandez
    lövet2 skrev 2017-11-18 17:23:26 följande:
    Alltid. Laddar när jag är hemma och vaken. Eller om någon annan vuxen är hemma och vaken.
    Det gör jag också.
  • Aliona

    Jag drar alltid ur laddare så fort det är fördigladdat. Det är energikonsumtion helt i onödan.

  • Gizmo

    Jag drar ur alla kontakter som inte används för  tillfället, mobil, tv, dator etc. 

Svar på tråden Drar ni ur laddare innan ni går hemifrån? Till mobil och laptop?