• Milkwa­y
    Äldre 18 Nov 17:09
    1757 visningar
    1 svar
    1
    1757

    Kan du konsten att uppskatta?

    Jag läser många trådar här om oro problem klagomål och sura miner om minsta minsta bekymmer och undrar ifall det kan ligga något i att vi svenskar har inte i vår kultur att stanna upp och uppskatta? Att vi har för vana att leta något att klaga över och ett ständigt beroende av kontroll? så för att ge lite hopp och sprida glädje tänkte jag att vi ska skriva vad vi uppskattar i våra liv och med oss själva i den här tråden för jag anser efter års experimenterande och efterforskningar att lycka kommer inte till dig du skapar det precis NU. "it's not the happy people who are thankful it's the thankful people who are happy. "

    Om du sitter där och tycker ditt liv är hemskt så betyder det inte att det inte finns något att uppskatta, det betyder att du måste anstränga din inställning ännu hårdare. Uppskattning är allt som gör livet bättre, underlättande, njutningsbart. Det leder RAKT till ett öppnare sinne för saker du önskar och längtar efter för sekunden du börjar se allt bra, så lägger du din energi på alla bra möjligheter som finns runtomkring. Du har en öppen dörr för saker som fortsätter hålla dig tacksam.

    Uppskattning har inget pris eller storlek eller plats eller antal. Så om du vill experimentera med vad uppskattning kan göra för dig i ditt liv i dig själv prova utmaningen att berätta i denna tråd vad du uppskattar.

    10 saker med livet

    5 saker hos dig själv

    Det finns garanterat massa saker du måste bara träna din hjärna att se det! Jag bidrar med ett inlägg om vad jag uppskattar senare ikväll, men ni som vill börja nu!

    Trevlig helg på er alla :)

  • Svar på tråden Kan du konsten att uppskatta?
  • Äldre 18 Nov 17:27
    #1

    Jag uppskattar att det finns forum som Familjeliv, där man kan gnälla av sig när man behöver det, oavsett om man irriterar sig på en gränslös svärmor, ett ex som vägrar att samarbeta, folk som inte kan stava eller andra forummedlemmar som inte är positiva nog.

Svar på tråden Kan du konsten att uppskatta?