• Anonym (,)

    Pojkvän har dåligt bordsskick vad göra?

    Jag vet inte hur jag ska göra. Min pojkvän har så dåligt bordsskick och äter med öppen mun, jag skäms jätte mycket över det och skäms ifall jag skulle äta med honom hos mina föräldrar tillexempel. Jag vågar inte säga det till honom hur ska jag göra? Har ni några tips

  • Svar på tråden Pojkvän har dåligt bordsskick vad göra?
  • DeathByPickles

    Du ska ta dig i kragen och tala om för honom att du inte gilar det - så får han ta ställning sedan. HANS uppförande ska DU däremot inte skämmas för. Du är inte hans mamma. 


    Jisses, vuxna människor! ;)


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (,)
    DeathByPickles skrev 2017-11-18 18:10:57 följande:

    Du ska ta dig i kragen och tala om för honom att du inte gilar det - så får han ta ställning sedan. HANS uppförande ska DU däremot inte skämmas för. Du är inte hans mamma. 

    Jisses, vuxna människor! ;)


    det är klart att jag skäms. Jag vågar inte säga det till honom för jag älskar honom så mycket och är rädd att han skulle bli sårad..
  • John22

    Du kan väl skriva ett anonymt brev. Alternativt kan du göra slut; eftersom du inte kan prata med honom om något så simpelt som detta kanske det är lika bra.

  • Anonym (,)
    John22 skrev 2017-11-18 18:12:49 följande:

    Du kan väl skriva ett anonymt brev. Alternativt kan du göra slut; eftersom du inte kan prata med honom om något så simpelt som detta kanske det är lika bra.


    Nej det är inget alternativ!
  • Anonym (H)

    Säg till att du inte accepterar hans bordsskick och låt honom veta att du kan tänka dig att dra om han inte skärper till sig. Jag tycker det är rent ohyfs att äta med öppen mun.

  • John22
    Anonym (,) skrev 2017-11-18 18:13:54 följande:
    Nej det är inget alternativ!
    Right, så då återstår att ta upp det med honom. Lägger du inte fram det som "Du är så jävla äcklig, stäng munjäveln när du äter!" så överlever han nog.
  • DeathByPickles

    Precis som John22 skrev finns det ju olika sätt att ta upp känsliga frågor på. Att tugga med stängd mun känns väl inte heller högst i högen av 'känsliga ting'. 


    Bara ett enkelt "Du raring, ibland glömmer du bort att stänga munnen när du tuggar, visste du det?" 


    Så drastisk som att avsluta förhållandet behöver man väl för sjutton inte vara. Tycker det är ungefär lika laddat som att ta upp korken på tandkrämmen, fälla ned toalettringen, plocka upp tvätten eller annat som kan dyka upp nä rman helt plötsligt hamnat i en relation och kanske måste anpassa sig lite. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Mucklan)
    DeathByPickles skrev 2017-11-18 18:20:57 följande:

    Precis som John22 skrev finns det ju olika sätt att ta upp känsliga frågor på. Att tugga med stängd mun känns väl inte heller högst i högen av 'känsliga ting'. 

    Bara ett enkelt "Du raring, ibland glömmer du bort att stänga munnen när du tuggar, visste du det?" 

    Så drastisk som att avsluta förhållandet behöver man väl för sjutton inte vara. Tycker det är ungefär lika laddat som att ta upp korken på tandkrämmen, fälla ned toalettringen, plocka upp tvätten eller annat som kan dyka upp nä rman helt plötsligt hamnat i en relation och kanske måste anpassa sig lite. 


    Här på familjeliv är det dock "var exakt som jag behagar tankeläs mig eller vi är över" - äkta kärlek - mentalitet som råder så jo, det kan visst vara så drastiskt.
  • bastardized

    Klart du kan säga till honom, det tillhör grundläggande uppfostran att kunna äta sofistikerat. Det är väl ingen neandertalare du lever med?

  • Anonym (Usch.....)

    Mitt ex äter med öppen mun samt pratar med munnen full med mat.
    Det är vidrigt Guld i mun

    Jag sa till honom x antal gånger under vårt förhållande och han svarade alltid - du behöver inte titta på mig då.

Svar på tråden Pojkvän har dåligt bordsskick vad göra?