• Pemmis88

    Orolig 4-veckors bebis

    Hej! Min son är en månad och han är väldigt orolig. Han har börjat skrika mer och mer, värst är det sent på kvällen men även i långa perioder på dagen. Jag har börjat med mjölkfri kost för att testa men jag tror inte han har ont i magen då det inte känns så fast jag vet såklart inte. Jag har honom i famnen i princip hela dagarna och han får mat när han Vill, jag helammar.

    Jag vet att det förmodligen kommer gå över om ett tag men min undran är om hur era "krävande" spädbarn blivit när de är äldre? Är de mer krävande än andra barn?

  • Svar på tråden Orolig 4-veckors bebis
  • Carambolan

    Jag har burit mina barn i sjal eller sele när de velat bli burna. Vilket varit väldigt, väldigt mycket periodvis. Ett bra ergonomiskt bärdon gör det möjligt att göra så utan att bli knäpp De har alla blivit självständiga och uthärdliga barn ändå.

  • Pemmis88
    Carambolan skrev 2017-11-18 18:25:56 följande:

    Jag har burit mina barn i sjal eller sele när de velat bli burna. Vilket varit väldigt, väldigt mycket periodvis. Ett bra ergonomiskt bärdon gör det möjligt att göra så utan att bli knäpp De har alla blivit självständiga och uthärdliga barn ändå.


    Ok, ja jag har insett att jag inte kommer få någon frihet utan har min lille vid mig hela tiden vilket absolut inte gör mig något. Men det jobbiga är att det inte hjälper utan han gråter och skriker ändå så man får gå och vyssja och trösta hela tiden. Grät dina också otröstlig ofta? Och isf vet du varför?
  • Carambolan

    Nej, de har sällan gråtit så länge jag burit på dem om de inte varit påtagligt hungriga, trötta eller blöta. Förutom en som hade mjölkallergi, hon slutade gråta när jag uteslöt mjölk.

Svar på tråden Orolig 4-veckors bebis